Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2376827
Hallo,

Buddy is erg ziek. Ze ligt al 4 weken plat en komt niet op de been. Na heel veel onderzoek en DA bezoek en holistisch DA hebben we haar schildklier waarden weer binnen de norm. Ze heeft pijnstilling omdat ze een beknelling heeft aan de rug, waardoor ze niet loopt. Op dit moment ook, voor heel even hoop ik, maagbeschermers. dus best hel veel. Ik hoop dat het aanslaat en dan op den duur over te stappen op meer natuurlijke ondersteuning.

Om haar weer op de been te krijgen in de hoop dat ze dan nog opknapt kreeg ik het advies om licht verteerbaar en high energie voer te geven. DA weet dat ik BARF. Omdat Buddy nogal schrokt en haar keel niet lekker meewerkt met slikken heb ik besloten het voer voorlopig voor haar te verkleinen. Dus KVV of zelf malen. DA had het over worsten of nat/blikvoer. Maar dat zie ik niet zo zitten.

Wie helpt me serieus op gang met een goed menu?
#2376828
Jeetje, wat een toestanden joh :(

Maar waarom moet ze eigenlijk een licht verteerbaar/high energie voer?

Als je vleesbot kunt malen, zou ik kipkarkasjes/nekjes/parelhoenkarkas malen, vlees van kip, kalkoen, konijn, niet-vet rundvlees en verder runderpens en een kleine hoeveelheid organen van kip/rund. Ik neem aan dat ze dit niet te lang hoeft te eten, dus dan kun je bijv. 30% karkas/nek, 20% pens, 10% organen en 40% spiervlees geven. Deze percentages dus (die afwijken van een normaal menu) omdat het lichtverteerbaar en hoog in energie moet zijn.
#2376851
Licht verteerbaar omdat ze de laatste tijd veel medicatie heeft gehad en haar maag en darmen daardoor wel een flinke tik hebben gehad.
High energie omdat ze al 4 weken plat ligt, niet loopt en veel aan spierkracht en energie heeft verloren, en we willen kijken of ze daarmee toch weer op de been komt, omdat dit voor verder herstel ook beter zou zijn.

Ik moet even zien of ik aan een vleesmolen kan komen, zo snel en anders toch maar KVV

heb je tips welke KVV geschikt zijn. Zit zelf ook te zoeken hoor, maar al dat doorlezen kost zoveel tijd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door