Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door mona
#2376246
hoi,

de eerste kennismaking met vers vlees en orgaan liep niet echt goed.
eerst geprobeerd vanuit de hand te voeren.
maar madam hoefde geen orgaan geen konijn en ook geen kippenekjes.

toen maar alles gewoon in de bak gedaan en het groenteprakkie erovereen.
het groenteprakkie likte ze op maar alles werd systematisch uit de bak gegooid.
ze heeft na heel veel moeite 4 kippenekjes op maar de rest helaas niet.

is dit normaal??
Door Martine-Tom
#2376250
Yep.
Je bent niet de eerste gedesillusioneerde beginnende barfer  ;)

Je kan het eens overgieten met wat warm water, vlees en orgaan kan je eventueel ook koken (en dan langzaam steeds minder koken) zodat er meer geur vrij komt, nodigt meer uit tot eten.
Volhouden hoor, het komt echt wel goed  :)
Door K&D
#2376252
Konijn kan wat typisch smaken. Hier eet eentje het wel en de ander ruikt er niet eens aan. ::)
Duif is ook zoiets wat lang niet alle honden pruimen. Pens daarentegen, in alle smaken en kleuren gaat er moeiteloos in.
Door mona
#2376275
ik geef ook niet gelijk op,

ik denk maar zo als ze honger krijgt gaat ze vanzelf wel eten toch?
ze krijgt in ieder geval niets anders dan wat ik ze voorzet.
ben benieuwd of het morgen beter gaat.
maar wilde eigenlijk alleen weten of het normaal is want verder is het een echte kliko.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2376335
Ik ben 5 maanden bezig geweest met 1 hond en alleen de kippennekjes  en wat kvv ging erin. Op het laatst ook de kvv en kippennekken niet meer :-\
Toen ben ik terug naar brok gegaan :-[ wel TOTW .
En ineens ik weet eigenlijk niet eens meer precies hoe het gegaan is. zo was ik met stomheid geslagen. :D
Oja ik stond vlees te portioneren voor Bency en Boy zat dus ook ineens in de keuekn en gooide een stuk vlees wat hij ving en opat. ik dacht die vergist zich en gaf nog een stuk en hap slik weg.
Maar ook de brok ging er niet meer in. Hij viel af en zag er slecht uit.
Ik heb toen een bak eten gemaakt van kippennekken, spiervlees en wat yoghurt erover. Dit was een dagportie en die ging schoon op.
Dat is nu een week geleden en iedere dag gaat er nu 500 gram op. Heb al verschillende spiervleesjes en zelfs orgaan (wat ie echt vies vond de vorige poging).
Voor morgen heb ik er nu lamsribben uit ben heel benieuwd hoe dat gaat :biggrin2:
Door mona
#2376493
:D :D :D :D :D
vanochtend met moeite 2 in stukjes geknipte sardientjes naar binnen.
ik ben benieuwd hoe het vanavond gaat.
dan staat er eendekarkas en kippenekjes op het menu.

maar ik hoop dat dit een geval is van nog niet gewend aan barf maar wel lekker.
ga nu wel nog even iets halen voor onder de etensbakken.
want anders kan ik vanavond weer het hele huis dweilen. ;) ;) ;) ;)
Door Jasmin
#2377633
"Kliko" Diego eet alles, behalve fazant en wilde eend, maar sardienen is hij ook niet zo dol op.

Met Jasmin ben ik echt de wanhoop nabij geweest. Die heb ik echt hapje voor hapje moeten voeren in het begin en bij elk nieuw vlees waren we weer terug bij af. Mevroi Kruim weet dat misschien nog wel.  :-[ :-[ :-[ Het werd me aan alle kanten afgeraden om haar met de hand te voeren, maar omdat ze al zo lang slecht at, had ze geen hongerprikkel meer. Ze was broodmager, dus ik was bang om haar al te veel te laten afvallen.

Nu eet ze alles met smaak, behalve de genoemde fazant en wilde eend. Maar ook nu heeft ze perioden dat ze minder goed eet, voor de loopsheid/rui en vreemd genoeg in deze periode, juni. Ik dacht dat het aan het warme weer lag, maar we hebben op z'n zachts  gezegd, nou niet bepaald een hele warme zomer. Maar toch eet ze slecht nu, geen idee waarom.

Mijn tip: Je kunt het beste in het begin een paar dagen tot een week achter elkaar het zelfde voeren, zodat je hond aan de smaak went. Dat variëren komt later wel, zo gauw lopen ze geen tekorten op. En kip, konijn en parelhoen zijn daar het meest geschikt voor. Dat zijn zachte botten (tenzij ze je grootmoeder nog als meisje gekend hebben, natuurlijk, LOL) en vlees met een niet al te uitgesproken smaak. De wilde eend, haas of fazant zou ik nog even tot later bewaren. De botten van een haas bijvoorbeeld kunnen knoerthard zijn, omdat die als volwassen dier geslacht wordt en niet als jong dier, zoals een konijn.
Door mona
#2378983
prima ga ik doen,

inmiddels gaat er het eendekarkas en de kippenekken goed in.
ook de pens mits in kleine stukken gesneden.
morgen krijgt ze ook weer wat konijn.

maar ze heeft het gelukkig snel door gekregen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door