Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Joevis
#237216
Goedenmiddag, aangezien een volledige versvleesvoeding me te duur wordt wil ik het gaan combineren met iets anders/goedkopers. brokken?
Kun je dan smorgens brok/of wat dan ook en s'avonds versvleesvoeding? of moet je het om de dag doen? de ene dag dit en de andere dag dat? wie o wie kan mij helpen?
groeten Bart en Joevis
Door danielle1980
#237219
[quote="Joevis"]
Goedenmiddag, aangezien een volledige versvleesvoeding me te duur wordt wil ik het gaan combineren met iets anders/goedkopers. brokken?
Kun je dan smorgens brok/of wat dan ook en s'avonds versvleesvoeding? of moet je het om de dag doen? de ene dag dit en de andere dag dat? wie o wie kan mij helpen?
groeten Bart en Joevis
[/quote]
je zou zelf ook samen kunnen gaan stellen een paar dagen in de week,
dat is toch goedkoper,
tenminste als je een goed adres hebt.

zelf ben ik met vlees wel iets duurder uit op dit moment maar ook weer niet heel veel meer dan brokken.

ik zou niet de ene dag brok doen en de andere dag vlees,
of sochtends brok of s avonds vlees.
anders zou ik bv 4 dagen vlees en 3 dagen brok doen.

je kan ook een goedkoper merk kompleet vlees erbij gaan geven.
bv AHV.
ik weet niet welk kvv je wilt gaan geven?
samen met iemand doen is ook al stuk goedkoper.
Door Jacqueline74
#237264
kun je niet groot in gaan kopen of met andere mensen samen dan ben je waarschijnlijk ook goedkoper uit. Of een goedkoper merk erbij geven. Of een dag in de week pens, een visdag (vissenkoppen meestal gratis verkrijgbaar bij de visboer) enz enz
Door Jolly
#237324
He Bartje ;D,

Ik had al zo'n vermoeden, dat bruin dat niet meer ging trekken. ;)
Je kan het beste dan gaan voor zoveel dagen brok en dan zoveel dagen BB, dat is beter dan 's ochtends dit en 's avonds dat i.v.m de vertering ervan. Dus brokkendagen en BB dagen.
Door amber2
#237526
Waarom wordt vaak aangeraden om brokken- en versvleesdagen te scheiden ipv 's ochtends brok en 'savonds vlees? Als er maar 8 uur tussen zit is het toch geen probleem voor de vertering om allebei op 1 dag te voeren? Het lijkt mij zelfs beter omdat het lichaam dan eraan went om altijd op een vast tijdstip vlees te krijgen en daar vantevoren maagzuur voor gaat aanmaken. Wanneer je een paar dagen brok doet en dan weer een paar dagen vlees moet er ineens weer omgeschakeld worden naar een heel andere vertering en dat lijkt mij veel zwaarder voor het lichaam, of heb ik het mis? Je hoort van veel mensen dat ze bv. 1 of 2 dagen in de week vlees voeren en de rest brok; voor honden met een gevoelige spijsvertering zoals de onze werkte dit juist averechts (diarree).
Gebruikersavatar
Door chooky
#237559
Tel eens het aantal keren overschakelen met de beide manieren.
Bij de ochtend/avond-methode schakel je bij elke maaltijd, meestal dus 14 keer per week over naar een andere hoeveelheid maagzuur aanmaken.
Bij een deel van de week brok en het andere deel vers schakel je 2 keer per week over.
Door amber2
#237615
Wat ik bedoel is dat er dan op een vast tijdstip op de dag rauw vlees gegeven wordt, bv. altijd 's avonds. Hier went een hond aan en gaat vantevoren elke avond maagzuur aanmaken, ookal krijgt hij elke ochtend brok. Dit is niet het geval wanneer je elke paar dagen omwisselt; het lichaam weet dan echt niet meer van 'o, we zijn weer 3 dagen verder, nu krijg ik weer een paar dagen vlees dus moet ik extra maagzuur aanmaken!'... Snap je? Bij onze honden was het tenminste zo dat het totaal niet werkte om 1 dag in de week vlees te voeren (in de tijd dat we nog grotendeels brokken voerden); dit was geheid twee dagen diarree... Maar misschien is dit alleen een probleem bij honden met een gevoelig verteringsstelsel hoor!
Door Nelly
#238145
Over 2 maanden word ik werkloos en krijg dus minder inkomen. Ik zal dan ook moeten gaan kijken dat ik de honden een paar dagen wat goedkoper kan voeren. Maar ik vertik het om weer brokken te gaan geven. In plaats daarvan heb ik gekozen voor een dag penslappen in combi met kippenekken; ben nu nog aan het kijken voor eendagskuikens (zit in feite alles in!) en dan nog een dagje zelf rommelen in die zin van kopvlees, spiervlees, pens en wat organen zelf mengen. En als ik echt barf-spul tegen een goeie prijs kan kopen (en ook halen!) dan zal ik het niet laten. Op die manier kun je de kosten aardig drukken en je hond toch lekker vers blijven voeren. Gewoon beetje creatief zijn! ;) 8)
Door Nelly
#238150
[quote="chooky"]
Denk ook eens aan hele konijnen cavia's misschien zelfs muizen/ratten. Of zie je dit niet zitten?
[/quote]Zou mij niet zoveel uit maken denk ik, als ik maar zeker weet dat de honden er geen zooitje van maken ::)
Door K@rin
#238244
[quote="chooky"]
Denk ook eens aan hele konijnen cavia's misschien zelfs muizen/ratten. Of zie je dit niet zitten?
[/quote]

Jullie zullen het wel hypocriet vinden, maar .................
Ik moet er niet aan denken !!!!
Door Lizzy
#238249
[quote="Karin & Pyrs"]
Jullie zullen het wel hypocriet vinden, maar .................
Ik moet er niet aan denken !!!!
[/quote]

Nah, dan zijn jij en ik fijn samen heel hypocriet maar ik moet er ook niet aan denken!!!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door