Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Vague
#2375030
Mijn naam is Marly en ik heb een hond van 14 jaar. Ze heet Zappa.
Precies 1 week geleden is er bij haar Nierfalen vastgesteld bij de dierenarts. ik heb zelf lang als dierenartsassistente gewerkt en heb Zappa daardoor thuis zelf 2 dagen middels een infuus kunnen spoelen. Helaas bleek uit de bloedtest daarna dat dit niet heel veel effect heeft gehad.

Zappa is een gesteriliseerd kruisinkje van 12,5 kg. Haar ureumwaarde is na het spoelen van 15,9 naar 14,6 gegaan. Haar kreatinine van 173 naar 146. waarschijnlijk is het nierfalen ontstaan doordat ze Rimadyl kreeg voor haar artrose. Hier ben ik nu al zo'n 2 weken mee gestopt, vanaf dat ze niet meer wou eten. Het leek alsof ze maagpijn kreeg van die Rimadyl. Nu weet ik dat dit door nierfalen komt.

Zappa is altijd een echte vreetzak geweest, eerst eten, dan pas nadenken over wat ze eigenlijk in haar bek had. Dat ze de laatste tijd slechter at weet ik aan ouderdom, haar tanden zijn hiervoor ook nog eens extra schoongemaakt.

Sinds de diagnose krijgt ze een nierdieet, Hills K/D. Eerst brok, maar dat eet ze echt niet. Nu gaat de blikversie er met pijn en moeite in. Ze heeft overigens altijd Hills brok gegeten, de laatste jaren senior.

Ik heb sinds de diagnose veel op Google gezocht op nierdieten omdat ze de Hills niet wil eten en zodoende ben ik hier terecht gekomen. Nu lees ik dat vers waarschijnlijk überhaupt al beter was geweest, ook toen ze nog gezond was. :-( Ik heb nu Prins hamburgertjes voor haar gehaald, dat is eigenlijk het enige wat ze nog graag wil eten. Ik zie haar echter met de dag verder achteruit gaan, ik weet niet of ze nu beter K/D blik kan eten of die hamburgers.

Sorry voor het lange verhaal maar ik ben echt wanhopig. Als ik haar door middel van goed voer nog wat langer bij me kan hebben dan wil ik dit graag proberen. Ik wil het niet zo ver laten komen dat ze niets meer wil eten en nog zieker wordt.
:'(

Denken jullie dat een ander voer haar nog zou kunnen helpen, en zo ja; wat kan ik dan het beste voeren?

Alle tips zijn welkom!
#2375042
Gatver wat vervelend! :-\

Heb zelf een hond met aangetaste nieren en zij krijgt rauw vlees. De DA wilde haar ook op brokken zetten maar ben naar een lange lijdensweg voor Djinty, gelukkig beland bij een holistische DA. Daar heeft ze een nier dieet gehad en dat heeft ze nu nog steeds.

Op barfplaats staan meerdere nierdieeten die je zou kunnen toepassen maar ik zou zo snel mogelijk op zoek gaan naar een holistische DA. Die ' hamburgers' zou ik niet geven. Vaak zijn de verhoudingen bij kant en klaar producten niet zo best voor nierpatienten.

Het dieet wat ik heb gekregen, en waar ze het redelijk goed op doet, bestaat uit 25% gepureerde groente, 25% vuile pens, 25% eendenekken, 5% orgaanvlees, 5% spiervlees, 5% schapenvet en 10% pompoen of bataat.
Alles wat Djinty krijgt is biologisch zodat de nieren zo min mogelijk worden belast.

Ze krijgt ipakitine voor de nieren, kidney comp, cranberry, visolie en weerstand (ga straks weer over op de Pau d'arco).

Maar nogmaals, ga zo snel mogelijk op zoek naar een holistische DA. Die kan bepalen wat goed voor is voor Zappa!

Heel veel sterkte.
#2375044
Ahhh, wat zielig voor jullie beide :'(

Bandit KVV heeft een kant en klare nier-dieet-voeding. Ik zou dat zeker proberen, als ik jou was. En verder zou ik zeker een goede visolie erbij gaan geven. Ik denk dan aan Solgar of Doils. En ik zou ook Solidago Complex van A. Vogel ter ondersteuning gaan geven. Dat koop je gewoon bij de drogist. Het zijn tabletten. En je kunt daar 1 tabletje van per dag geven.

Sterkte met Zappa. Ik hoop dat deze bovenstaande combinatie je nog wat kwaliteit-tijd met Zappa gaat geven.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door