Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lida. S
#2374289
Zaterdagmorgen heeft Black kipvleugeltipjes gegeten, met wat kopvlees en wat kvv. 's Nachts heeft ze gespuugd. De vleugeltipjes kwamen er in z'n geheel weer uit (wel kapot gekauwd, maar niet verteerd. Gister op de dag spuugde ze weer een vleugeltipje uit. Vanmorgen heeft ze kvv gehad, met een paar stukjes vlees (zwaan en eend) zojuist heeft ze weer gespuugd. De stukjes vlees kwamen er weer onverteerd uit. Ze is levendig en lijkt nergens last van te hebben, maar zou er iets in de weg zitten? Groter 'bot' dan vleugeltipjes heeft ze nooit gehad.
Door Lizzy
#2374560
Blijkbaar heeft ze op het moment wat moeite met de vertering. Ze krijgt normaal gesproken KVV? Hoe lang al? En een merk met gemalen bot?
Door Lida. S
#2374774
Ze barft al een jaar. Dat wil zeggen ze krijgt ca 180 gram per dag, waarvan ca 90 gram kvv en 90 gram barf. Barf bestaat voor haar uit 'grote' stukken vlees (2 a 3 cm) vleugeltipjes, kippen nek, fazantennek. Ze kauwt goed. De botjes van vleugeltipjes die er weer uitkwamen waren echt helemaal fijn gekauwd.
Door elianne
#2374809
en als je nu eens een paar dagen alleen kvv geeft? Zij/hij geeft natuurlijk niet voor niets over, ws misselijk door idd een maag ontsteking, zodoende te weinig maagzuur. Hoeft maar een speldeknop groot te zijn. En mss kleinere porties verdelen over de dag, dat de maag niet zo'n grote opdonder krijgt vd voeding
Door Lida. S
#2374816
Ze heeft gister geen vleesbot (als je een vleugeltipje zo kan noemen) gehad, alleen kvv met wat extra vlees. Het vlees kwam er dus ook weer onverteerd uit. Vandaag heeft ze alleen kvv gehad (wel alles in één keer). Als ze weer gaat spugen zal ik het eten morgen in 3 porties verdelen.
Door Ramses1
#2374832
Misschien is ze gewoon even niet zo lekker?

Gipsy had het ook en heeft 2 dagen de botjes uitgespuugd met wat gal erbij.
De eerste dag was het flink wat aan fijngekauwde botjes, de tweede dag was een stuk minder
en daarna was ze duidelijk opgelucht.
Die heb ik toen ook even een paar dagen gemalen gegeven en daarna was het weer over.
Door Lida. S
#2374835
Ze spuugt het pas ca 12  uur later uit en dan is het dus nog niet verteerd, dat vind ik zo vreemd. Verder is er absoluut niets aan haar te merken. Net zo levendig en actief als altijd.
Door Ramses1
#2374856
Ja dat is dan wel vreemd.
Misschien zit er haar toch iets dwars.

Zolang ze lekker levendig en actief is zou ik het even aankijken en hoef je vind ik echt niet gelijk naar een dierenarts te rennen.
Door Lida. S
#2375248
Dit was voor het eerst, maar aangezien de honden nagenoeg geen voedselnijd kennen, bestaat de mogelijkheid dat één van de kleintjes een karkas pikt van de grote honden en dat snel naar binnen werkt. Ik heb ook maar twee ogen en kan niet alles in de gaten houden. Maar vandaag heeft ze nog niet gespuugd, dus ik hoop/verwacht dat het met een sisser afloopt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door