Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door PLientje
#2371741
Afbeelding

Afbeelding

Dit vonden we vanavond ineens op Kaya, ik weet niet zeker of het een teek is. Het is een rode vlek met in het midden een puntje, maar niet iets dat ik (volgens mij) vast kan pakken.
Door PLientje
#2371749
Lukt me niet om een betere foto te maken in het donker. Zal eens een hele felle lamp zoeken, misschien kan ik het weg halen.
Door PLientje
#2371765
Nou, hebben het net onder een hele felle lamp bekeken. En heb met de tekentang het puntje eruit/eraf gehaald. Het was geen teek volgens mij. Het is nu wel weg, maar er zit echt een soort van gaatje met daaromheen een schijf. Ik heb zoiets altijd als ik door een mug gestoken ben.

Ga het goed in de gaten houden.
Gebruikersavatar
Door nova
#2371816
doet me denken aan een tekenbeet, daar blijft ook altijd een putje  van achter, wat uiteindelijk wel wegtrekt
Door Suzanne
#2373782
Ja, dat idee heb ik ook op basis van deze foto; een tekenbeet waarbij de teek al is afgevallen.

Suzanne
Door flodder en dwarrel
#2373785
nova schreef: doet me denken aan een tekenbeet, daar blijft ook altijd een putje  van achter, wat uiteindelijk wel wegtrekt
daar dacht ik ook aan
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2373867
ik heb het idee dat er nog een kleine teek zit met een klein korstje eromheen als ik de 2e foto zie.
Er zijn 2 kleuren teken zwarte en rode. Ligt eraan in welk stadium de teek is hoe groot ie is. Heb ook wel eens teken die zo klein zijn dat we ze niet verwijderd krijgen, dan moeten we wachten tot ie meer bloed gezogen heeft.
(heb al meer dan 1000+ ervaring met die rotbeesten >:()
Door nikèdog2000
#2374029
Kaio schreef: ik heb het idee dat er nog een kleine teek zit met een klein korstje eromheen als ik de 2e foto zie.
Er zijn 2 kleuren teken zwarte en rode. Ligt eraan in welk stadium de teek is hoe groot ie is. Heb ook wel eens teken die zo klein zijn dat we ze niet verwijderd krijgen, dan moeten we wachten tot ie meer bloed gezogen heeft.
(heb al meer dan 1000+ ervaring met die rotbeesten >:()
ik ook
ze zijn dan wit
kun je met je nagel eruit wippen
Door charmed
#2374094
Ooit eens zoiets gezien bij een van mijn honden en dat was geen teek, maar die had een doorn erin zitten, die helemaal tot de huid er in gedrukt was. Die hebben we er snel uitgehaald :) Ik denk dat je inmiddels al wel weet wat het was?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door