Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door renatetam
#2373975
Wie o wie kan mij helpen????? Mijn katten krijgen naast droge brokken ook dagelijks vers vlees...
tot dusverre krijgen ze voornamelijk rundvlees ( gewoon van de slager ) en af en toe kip....
Maar nu lees ik over Barf vlees...dit is veel goedkoper. Is dit net zo goed als het vlees van de slager voor mijn  katten...
Als ik bijv. 1 kg gemalen hazenvlees koop zit hier dan ook genoeg hazenvlees in of bestaat dit voornamelijk uit botten en pezen en zo....
Mijn kittens laat ik altijd starten met rundertartaar en dat gaat heel erg goed...Maar hoe bevalt dit Barf vlees bij o.a. kittens en zo??/
Wie kan mij helpen...Het zou voordeliger en meer gevarieerd worden....maar ik wil het wel goed doen en niet op de kwaliteit bezuinigen.
Wie kan mij helpen hierin. Ik heb eventueel ook een vleesmolen van goede kwaliteit...Dus help!!!!!!!!
O, ja enne....misschien doe ik er goed aan te combineren met andere dingen....Ik wil gewoon advies...
Stoppen met brokjes wil ik niet, al is het alleen al omdat ik bang ben om geen nieuwe eigenaren te vinden voor mijn kittens die willen barfen...Hoe bevallen muizen en ratjes e.d. Kuikens hebben mijn kittens van 10 weken al gegeten...Vonden ze heerlijk!!!!
Laatst gewijzigd door renatetam op di 19 jun 2012, 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2374048
Wat begrijp je niet aan mn verhaal in je draadje bij katten&kvv?

Nieuwe eigenaren zijn zelf verantwoordelijk voor wat in hun kat gaat. Als zij brokken willen voeren, mogen ze die zelf kopen en in de kat stoppen.
Door Mevroi Kruim
#2374090
Ik zou beginnen met me in te lezen over barf. Barf is nl niet hetzelfde als lukraak wat vlees in je kat stoppen. Een barfMENU moet goed in balans zijn en van alle soorten ingredienten de juiste hoeveelheden bevatten, anders krijg je geheid moeilijkheden.
Ik weet niet wat je bedoelt met 'vlees van de slager' maar als je daarmee alleen spiervlees bedoelt dan is dat iig zeker geen gezond menu. Een kat heeft zowel spiervlees, botten als orgaanvlees nodig en niet alleen spier.

En wb kittenkopers en voer sluit ik me bij koekje aan. Als ik zou fokken dan kregen mijn kittens het allerbeste voer, en dat is barf. Wat de kopers er vervolgens mee doen is hun zaak, daar heb ik als fokker niks meer over te zeggen op het moment dat ze naar de nieuwe eigenaar gaan. Ik kan ze alleen maar zo goed mogelijk afleveren en de nieuwe bazen voorlichten over voeding.
Gebruikersavatar
Door sphynxlover
#2374483
En dat is precies wat ik doe. :)
De nieuwe eigenaren voorlichten.
Ik vertel waarom ik het voer en het beste verhaal wat over komt, het vochtprobleem met brokken met als gevolg, slechte nieren.
Zeker ervaren kattenbezitters hebben helaas al te vaak katten verloren aan nierfalen.
Ik geef aan te hopen met vers voeren het chronisch vocht tekort hierdoor te beperken. brokken absorberen vocht, vers voeren geeft extra vocht.
De meeste kittenkopers gaan over op vers voeren. Ik geef ze wat rolletjes mee voor de eerste week en dan zien ze thuis de diertjes smullen.Ik zeg ook dat ze natuurlijk vrij zijn om ze op brokken te zetten als de mensen het vers voeren teveel moeite vinden.Dat willen ze niet weten dat het teveel moeite is en zo gaan 90 % vanuit hier op vers. Ik geef ze geen brokken,want dan stimuleer ik de mensen en denken ze,''de katten eten dat net zo graag'.
Door renatetam
#2374579
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben me nu flink aan het inlezen....Ik kan er in ieder geval verder mee....
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door