Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Thea
#2370232
Hoelang laten jullie geelhaar en runderluchtpijp drogen?

Ik heb de luchtpijp in kleie platte stukjes geknipt en de geelhaar ook.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2373403
Mijn geelhaar zit sinds vrijdag avond nog steeds in de droger, er blijft vet vanaf komen. Hij gaat vanmiddag uit, ik bewaar het wel in de vriezer.  :-\
Door job
#2373413
smalle reepjes geelhaar van zo',n cm breed is in 24 uur klaar,
brede repen van 4 a 5 cm laat ik 40 uur in de droger.
Dan afkoelen en met keukenpapier in ee zippzakje.
Blijft gerust 2 maanden goed.
Door Annemarie Rijnveld
#2373421
Mag ik ook een droogvraagje ertussen gooien? Het gaat niet om vlees, maar abrikozen. Als jullie vinden dat het hier niet thuishoort, dan gooien jullie het bericht ermaar uit.

Ik heb abrikozen in de droger gedaan (Bomann, 5 schalen, abrikozen niet in plakjes gesneden, alleen maar door de helft gedaan).
Na 12 uur waren de abrikozen op de bovenste schaal nog steeds niet gedroogd, ze leken nog vrij sappig, èn de abrikozen in de onderste schalen waren al (maar dat wist ik toen ik de 1e schaal bekeek nog niet) kei- en keihard, èn zeer donkerbruin.

Hoe lang duurt het volgens jullie het drogen van abrikozen, en zou ik ze misschien beter in dunne plakjes snijden?
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2373424
job schreef: smalle reepjes geelhaar van zo',n cm breed is in 24 uur klaar,
brede repen van 4 a 5 cm laat ik 40 uur in de droger.
Dan afkoelen en met keukenpapier in ee zippzakje.
Blijft gerust 2 maanden goed.
En dan wel of niet invriezen?
Door job
#2373448
Els ik vries niks in,
wel doe ik het dus in zakjes en dan in emmers met een deksel en zo in de koele kelder.
Afbeelding
Afbeelding
Ik weet dat er mensen zijn die nog ongekookte rijst in de zakjes doen.
Door millyckk
#2373453
Annemarie Rijnveld schreef: Mag ik ook een droogvraagje ertussen gooien? Het gaat niet om vlees, maar abrikozen. Als jullie vinden dat het hier niet thuishoort, dan gooien jullie het bericht ermaar uit.

Ik heb abrikozen in de droger gedaan (Bomann, 5 schalen, abrikozen niet in plakjes gesneden, alleen maar door de helft gedaan).
Na 12 uur waren de abrikozen op de bovenste schaal nog steeds niet gedroogd, ze leken nog vrij sappig, èn de abrikozen in de onderste schalen waren al (maar dat wist ik toen ik de 1e schaal bekeek nog niet) kei- en keihard, èn zeer donkerbruin.

Hoe lang duurt het volgens jullie het drogen van abrikozen, en zou ik ze misschien beter in dunne plakjes snijden?
Ik wissel de roosters tijdens het drogen, af en toe om! Doe ik dat niet, dan zijn de onderste lagen ook altijd harder dan de bovenste.
Gewoon even proberen!
Door Annemarie Rijnveld
#2373469
@milyck
Ik wissel de roosters tijdens het drogen, af en toe om! Doe ik dat niet, dan zijn de onderste lagen ook altijd harder dan de bovenste.
Gewoon even proberen!
OK, dank je, dat zak ik doen in het vervolg.
Door flodder en dwarrel
#2373525
*milyck* schreef: Ik wissel de roosters tijdens het drogen, af en toe om! Doe ik dat niet, dan zijn de onderste lagen ook altijd harder dan de bovenste.
Gewoon even proberen!
dat doe ik ook :)
Laatst gewijzigd door flodder en dwarrel op ma 18 jun 2012, 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2375023
Ja doe ik ook want ik heb echt het idee dat mijn bohmann steeds warmer word. Zaten zelfs stukjes bij die zwart begonnen te worden. :-\
Door Annemarie Rijnveld
#2375210
@Thea
ik heb echt het idee dat mijn bohmann steeds warmer word. Zaten zelfs stukjes bij die zwart begonnen te worden
Bij mij hetzelfde. De droger wordt echt heet, net als een fohn, en bij mij dus ook zwarte stukjes.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door