Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2373313
Ik wilde mijn hond op 2 juli laten titeren. Al een afspraak gemaakt. Nu las ik dat titeren bij katten geen nut heeft als ze al heel lang niet met de ziekte in aanraking zijn geweest. Omdat er dan geen anistoffen te vinden zijn, terwijl ze er wel zijn. Is dit bij honden anders? Mijn hond heeft al zijn puppyentingen gehad en een booster met zijn 1 jaar. Daarna niet meer en hij is nu 7 jaar. Dus als die theorie zou kloppen dan zou 6 jaar nergens mee in aanraking zijn geweest dus minimaal dat er antistoffen gevonden worden. Nu is mijn hond geen kat, maar is dat zo anders?
Door suzanne 1
#2373338
Tuurlijk heeft het nut. Ook bij katten wel. Want zo'n enting kan best wel eens 7 jaar werken, en heeft de hond/kat dus nog steeds antistoffen bij zich die je met titeren kunt meten. En als jouw hond met andere honden in contact komt (waar ik vanuit ga) komt hij vast ook wel eens die bacterien van die ziektes tegen. En daar krijgen ze dan weer antistoffen van die je dus ook kunt meten met titeren. Zo ook voor de kat. Alleen als jouw kat altijd binnen zit en nooit buiten komt dan heb je kans dat de antistoffen verminderen en dat je kat nog wel geheugencellen heeft die je dus niet kunt meten. Als je kat wel buiten komt, komt hij hoogst waarschijnlijk ook gewoon met kattenziekte en of niesziekte in contact en heeft hij gewoon antistoffen. Dus ik zou ook gewoon de kat laten titeren, weet je iig wel dat je wel of niet hoeft te enten.
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2373897
Dank je voor het antwoord. Het gaat in dit geval over de hond. En ja, hij komt in contact met andere honden en in gebieden waar heel veel honden komen. Dan weet ik nu iig genoeg.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door