Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Thea
#2373053
Ik heb net een prijslijst van Kukeleku gekregen.
Wie besteld daar wel eens wat en hoe vinden jullie de kwaliteit?
Zag ook tongfilet en tonijnfilet. Vind ik beetje vreemd wat dit is toch vis?
En hertenkarkas en fazantkarkas.
Is dit een beetje goed bevleesd of echt kaal.
De prijzen zijn niet hoog.
Door Simone V
#2373083
hoi,
ik heb afgelopen zaterdag kipkarkas en parelhoenkarkas gehaald, maar die vond ik vrij kaal.  Het kon er net mee door, eigenlijk moest er nog een klein beetje spiervlees bij gegeven worden...
de kippenekken die ik kreeg waren prima.
Door Pammetje
#2373129
De karkasjes zijn, wat Simone al zegt, vrij kaal. De parelhoenkarkas is vrij klein en gewoon door te knippen met een schaar.
Voor mijn kleine hondjes wel ideaal. Haaskarkas heb ik een keer in het seizoen gehad en die waren super mooi, groot en bloederig.
Later een keer besteld na het seizoen en toen was het helemaal uitgedroogd, net karton.
Nekken zijn mooi. Een keer biologische eendenkarkas besteld, dit bleek wilde eend te zijn. Honden (van m'n zus) moesten het niet.

Wil jij mij de prijzen van de tong- en tonijnfilet pben, ben ik wel nieuwsgierig naar.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2373195
kippennekken haal ik hier bij de poelier. Zijn heel goed bevleesd en kosten 1,25

De filets kosten beide 1,50

Haas had en eend stonden niet op lijst, denk dat die meer na oktober er zijn.
Door labranwk
#2373300
Zou je mij de prijslijst misschien willen doorsturen (of hier posten)? Ik ben wel benieuwd wat ze hebben en tegen welke prijs!
Gebruikersavatar
Door Gonnie
#2373308
Ik haal eigenlijk altijd mijn gevogelte bij Kukeleku. Idd de karkassen zijn vrij kaal, maar ik had nu biokip erbij en dat is royaal bevleesd, en de kippennekken zijn mooi.

De tonijn stukken zijn mooi dik en geef ik zowel aan Bruut als aan Sera (onze poes).
Door MoYo
#2373328
Thea schreef: Ik heb net een prijslijst van Kukeleku gekregen.
Wie besteld daar wel eens wat en hoe vinden jullie de kwaliteit?
Zag ook tongfilet en tonijnfilet. Vind ik beetje vreemd wat dit is toch vis?
En hertenkarkas en fazantkarkas.
Is dit een beetje goed bevleesd of echt kaal.
De prijzen zijn niet hoog.
Erik heeft altijd in de vishandel gewerkt  dus kan zodoende vis regelen  ;), heb het hem toevallig een paar weken geleden gevraagd. Karkassen zijn wisselend, de ene keer kaal en de andere keer beter bevleesd, geen peil op te trekken ;)
Door lachnat
#2373811
Ik had mooie parelhoenkarkassen met nog wat vlees en wogen rond de 370gram in April gehaald.
2 weken terug weer parelhoenkarkassen gehaald en nu waren het enkel kale rugstukjes van 120gram.

Fazantkarkassen zijn redelijk, mag meer vlees op maar daar in tegen zitten er nog wel organen in, nadeel er komt zo nu en dan een berg mais uit... Nadeel als je net als mij een hond hebt met granen allergie. De fazantjes die ik nu van heb wegen tussen de 350 en 420 gram. En ze hebben soms nog wat veertjes , ook in April gehaald.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door