Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door pallas
#2372177
Nox is vrijdag geopereerd en alles heelt erg goed.
Wel begint ze nu jeuk te krijgen aan de lidtekens. Kan ik nu al honingzalf smeren? De wonden zien er goed uit, zijn dicht (er lekt ook geen vocht uit) en met oplosbaar matriaal gehecht.
Over een weekje moet ze even voor controle komen.
Door Mevroi Kruim
#2372191
Ik heb Kátur z'n geamputeerde teen gelijk al ingesmeerd met honingzalf, op aanraden van de da. Hoewel de genezing heel lang duurt (nu al 7 weken en nog steeds niet helemaal dicht) heb ik wel het idee dat het scheelt. Hij had natuurlijk ook aan de wond zitten peuteren helaas en de hechtingen lieten los omdat er veel spanning op stond. Het nadeel is wel dat Logi de honingzalf erg lekker vindt, dus Kátur braaf met de kap op en dan ging Logi de wond wel lekker aflikken  :P
Door pallas
#2372197
Nox heeft een shirt aan, ze kan dus (bijna ) niet eraan likken.
Ik ga dus smeren en hopen dat ze dan wat minder jeukerig wordt.
Door sella
#2373589
Is meer nu met traumeel gel omdat hij zo een grote plek heeft, werd wat te kleverig met honingzalf en ik moest bloeduitstortingen oplossen.
Dat lijkt ook heel goed te werken tegen de jeuk, want meneertje begint ook erg te jeuken.
Door pallas
#2375084
Mevroi geneest als een tierelier. Ben zelf dus erg te spreken over het smeren met de honingzalf.
Nog een paar plekjes en dan is alles weer dicht! :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door