Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Dian
#2371600
Ik zie bij Rakker nu in een keer aan 1 kant allemaal korsten, de kant waarmee hij langs de berenklauw loopt te piesen.................... zou dit daar van kunnen komen en zo ja, wat zou ik er het beste mee kunnen doen??

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Dian
#2371629
nova schreef: heb ff moeten studeren op de foto, totdat ik begreep dat  de zwarte vlek bovenin de foto, niet de korst is die je bedoelt  ;D ;D

Die kleinere korstjes, ik zou het niet weten  :-\
nee, das zijn mannelijkheid :biggrin2:
#2371644
Als je niet wil dat hij vandaag of morgen daar allemaal brandblaren heeft zitten zou ik 'm sowieso niet langs een bereklauw laten lopen en al helemaal niet ertegen aan laten piesen. Deze pukkeltjes zien mij er voor een bereklauwcontact nog iets te vriendelijk uit. Ik zou er een honingzalfje oid opsmeren.
#2371686
Bereklauwplekken zijn veel groter, heb het zelf mogen ervaren :-X Duurde 4 weken voor ze weg waren en het was erg pijnlijk...  Ik blijf er ver uit de buurt en wat Angelique zegt: niet tegen aan laten piesen!

Kan het een vlooienallergie zijn o.i.d.? En idd. : honingzalf smeren!
Gebruikersavatar
Door Dian
#2371767
nee, volgens mij heeft hij geen vlooien. De berenklauwen gaan we mijden, ze hadden ze doodgespoten, maar dat spul brult de grond uit. Er zijn hier eigenlijk geen stukken waar geen berenklauw staat :-\
Gebruikersavatar
Door Dian
#2371997
nova schreef: Is het misschien  een contact reactie  m.b.t. het spuitmiddel?
ik weet het niet, ga proberen die krengen zoveel mogelijk te mijden, maar zoals ik al zei ze zitten hier overal :P en Rakker loopt in het park eigenlijk altijd los, dus ja, hij piest er wel tegen aan. Vrijdag had hij deze korsten nog niet en gisteren zat ik even met hem buiten en hij ligt heerlijk op zijn rug te rollen en ik zie al die korsten..........

het begint als een klein ontstekingkje (hoe schrijf je dat eigenlijk??), een geel puistje. Dat knapt en dan wordt het zo'n korst..............
Door Lil
#2372091
Dian schreef: ik weet het niet, ga proberen die krengen zoveel mogelijk te mijden, maar zoals ik al zei ze zitten hier overal :P en Rakker loopt in het park eigenlijk altijd los, dus ja, hij piest er wel tegen aan. Vrijdag had hij deze korsten nog niet en gisteren zat ik even met hem buiten en hij ligt heerlijk op zijn rug te rollen en ik zie al die korsten..........

het begint als een klein ontstekingkje (hoe schrijf je dat eigenlijk??), een geel puistje. Dat knapt en dan wordt het zo'n korst..............
dat is een allergische reactie. Zo is het bij Cayley ook (ze is allergisch voor gras). Nu alleen de vraag waarvan Rakker die allergische reactie krijgt.
Gebruikersavatar
Door Dian
#2372143
Lil schreef: dat is een allergische reactie. Zo is het bij Cayley ook (ze is allergisch voor gras). Nu alleen de vraag waarvan Rakker die allergische reactie krijgt.
we lopen daar al heel lang, maar nu zijn die krengen weer groot, wijdt het dan toch daar aan :-\ Het staat hier overal vol met berenklauw en brandnetels, je wordt er niet goed van :-X
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door