Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door giardia
#2371357
Giardia is een parasiet die ondermeer voorkomt in vers vlees. Het is geen bacterie, zoals iemand meende op het forum. Daarbij komt het ook voor bij huisdieren, wilde dieren en mensen. Deze parasiet verspreidt zich via ontlasting. De eencellige zit buiten het lichaam verpakt in een schild, daardoor kan het een half jaar buiten het lichaam overleven, zelfs in water. Zodra het met maagsappen in aanraking komt wordt het schildje opgelost en nestelt de onzichtbare eencellige zich aan de darmwand van de dunne darm. Gevolg: misselijkheid, soms braken, verminderde opname voedingsstoffen, ernstige darmkrampen, vreselijk borrelen in de buik, vettige stinkende winden en diarree. Een slager vertelde mij dat er ook altijd op giardia getest wordt op slachtvee, daar dit regelmatig voorkomt.
Door Annemarie Rijnveld
#2371388
Dit artikel komt nu net goed uit!
Interessant, maar welke kruiden zitten erin? Er is geen beschrijving helaas.

En wat het handen wassen betreft: ik denk dat het niet veel zal helpen, of je zal je handen moeten wassen met kokend hete stoom, ammoniak e.d.
Door Annemarie Rijnveld
#2371391
Gevonden! op: (via klikkend op: Giardex formule)
www.sphynxrexbreeders.nl/.../viewtopic.php?...
2 post - 2 autori - 20 dic 2011
De Chinese kruidengeneeskunde heeft, speciaal voor de bestrijding van giardia, de Giardex formule ontwikkeld. Giardex doodt de parasieten ...

Land van herkomst
China.

Samenstelling
Chinese kruidenformule (benaming in Pin Yin/Latijn): Inulae flos/ xuan fu hua, Polygoni multiflori radix/ hes hou wu, cang zhu/ atractylodis lanceae rhi, Salviae miltiorrhizae radix/ den shen, Forsythiae fructus/ lian qiao, huang lian/ coptidis rhizoma, chai hu/ Bupleuri radix, Akebiae trifoliatae fructus/ ba yue zha, Hujisheng/ Visci Herba en Spirodelae herba/ fu ping.
Door Annemarie Rijnveld
#2371411
Ja, ik weet het, hygiene is absoluut een vereiste, als je van Giardia verlost wil worden.
Maar ik vraag mij nu in alle ernst af, aangezien die cysten niet dood te krijgen zijn, behalve met temperaturen boven de 70 gr. en beter nog kokendheet water., of quaternaire ammoniumverbindingen (desinfectered middel, maar weet niet niet welke dat precies zouden kunnen zijn), of iedere keer je handen wassen wel afdoende is.

Etensbakje aangeraakt, handen wassen. Hond aangeraakt, handen wassen. De hondenriem, die in bek belandt, of langs zijn vacht strijkt, handen wassen, hondendekens aangeraakt, handen wassen.
Met je schoenen loop je overal doorheen, mijn hond ligt vaak op mijn voeten, en ga zo maar door.
Daar wordt een mens toch krankzinnig van op het laatst? Ik wel tenminste.

Ik zit nu zelf voor de 2e maal binnen 1 maand met dit probleem te kampen, en probeer echt zo hygienisch mogelijk te zijn. Maar ik kan je verzekeren, dat mijn handen nu echt rood en opengebarsten zijn.
Door Lizzy
#2371451
giardia schreef: Giardia is een parasiet die ondermeer voorkomt in vers vlees. Het is geen bacterie, zoals iemand meende op het forum. Daarbij komt het ook voor bij huisdieren, wilde dieren en mensen. Deze parasiet verspreidt zich via ontlasting. De eencellige zit buiten het lichaam verpakt in een schild, daardoor kan het een half jaar buiten het lichaam overleven, zelfs in water. Zodra het met maagsappen in aanraking komt wordt het schildje opgelost en nestelt de onzichtbare eencellige zich aan de darmwand van de dunne darm. Gevolg: misselijkheid, soms braken, verminderde opname voedingsstoffen, ernstige darmkrampen, vreselijk borrelen in de buik, vettige stinkende winden en diarree. Een slager vertelde mij dat er ook altijd op giardia getest wordt op slachtvee, daar dit regelmatig voorkomt.
Welkom op Barfplaats Giardia! En jij bent?
Door Martine-Tom
#2371486
Angelique schreef: Dat staat er toch....een parasiet en geen bacterie :biggrin2:
;D ;D ;D
Door elianne
#2371809
Annemarie Rijnveld schreef: Ja, ik weet het, hygiene is absoluut een vereiste, als je van Giardia verlost wil worden.
Maar ik vraag mij nu in alle ernst af, aangezien die cysten niet dood te krijgen zijn, behalve met temperaturen boven de 70 gr. en beter nog kokendheet water., of quaternaire ammoniumverbindingen (desinfectered middel, maar weet niet niet welke dat precies zouden kunnen zijn), of iedere keer je handen wassen wel afdoende is.

Etensbakje aangeraakt, handen wassen. Hond aangeraakt, handen wassen. De hondenriem, die in bek belandt, of langs zijn vacht strijkt, handen wassen, hondendekens aangeraakt, handen wassen.
Met je schoenen loop je overal doorheen, mijn hond ligt vaak op mijn voeten, en ga zo maar door.
Daar wordt een mens toch krankzinnig van op het laatst? Ik wel tenminst
Ik zit nu zelf voor de 2e maal binnen 1 maand met dit probleem te kampen, en probeer echt zo hygienisch mogelijk te zijn. Maar ik kan je verzekeren, dat mijn handen nu echt rood en opengebarsten zijn.
Weet er alles van......Heb er op dit Forum veel over geschreven...
Laatst gewijzigd door elianne op zo 17 jun 2012, 03:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#2371988
Angelique schreef: Dat staat er toch....een parasiet en geen bacterie :biggrin2:
:biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Maar even serieus, als je met zo'n topic begint op het forum en je noemt jezelf giardia, dan is het best leuk voor ons als je jezelf even voorstelt!
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door