Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#234518
Guus, onze ruigharige dwergteckel van 3 jaar, is voor de derde keer loops geweest. Ongeveer een maand geleden.
Ze heeft de vorige twee keren behoorlijk last gehad van schijnzwangerschap. De eerste twee maanden wil ze veel eten (omdat ze denkt dat ze zwanger is ?).
Na twee maanden is ze niet te genieten en dult niemand in haar omgeving. Als ze in de auto zit kan ik haar er eigelijk niet uitkrijgen zo gaat ze tekeer.

Naar aanleiding van haar schijnzwangerschap heb ik overleg gehad met onze homeopatische dierenarts, of we haar ook homeopatisch kunnen behandelen.
We zijn daar mee begonnen en nog mee bezig.
Het lijkt (leek) aan te slaan, maar ze is nu toch weer aardig hongerig. Veel meer dan normaal en wordt daardoor ook weer dikker. (ze steelt)

Ook wil ze niet meer spelen met onze andere hond, ze is nog niet agressief als iemand in haar buurt komt.

Guus is een aparte hond wat betreft gedrag. Niet echt gemakkelijk, heel wisselend.
Als ze agressief is gewest vind ze het daarna erg. Onderdanig.
Als pup heeft ze een blessure aan haar rug opgelopen die behandeld is. Toch blijkt uit de geteste homeopatische middelen dat er voornamenlijk trauma-middelen naar voren komen.

Ik ben nog op zoek naar informatie of een beschadiging aan de ruggewervels ook van invloed kan zijn op de hormoonhuishouding.

Tja en daarnaast ben ik me toch aan het beraden of het
toch niet in ons aller belang is om haar te laten steriliseren. Dat zou dan over ruim een maand moeten.
Maar ik ben er echt op tegen.
Van de berichten op het forum wordt ik ook niet overtuigd dat het goed zou zijn.

Wie heeft advies ?
Door lekker kort
#234527
Tja de meningen zijn inderdaad verdeeld, mijn teven zijn gesteriliseerd, ons allereerste hondje was dat niet en dat is 15 jaar, de ellende geweest die jij omschreef toen ik mijn bernersennen kreeg, 19 jaar geleden is die gesteriliseerd ook omdat ze steeds schijnzwanger was en je merkte dat ze ook echt last had van die loopsheid en alle stadia ervoor en erna, na de sterilisatie was het een hele vrolijke hond het hele jaar door en niet zoals daarvoor maar 2 keer per jaar één maand, al mijn latere honden heb ik laten steriliseren en nee ik heb daar nooit spijt van gehad.
Laatst gewijzigd door lekker kort op di 04 jan 2005, 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.
#234537
Als de loopsheid een drama is die zich 2 keer per jaar afspeeld dan is castratie zeker een optie.
De meningen zijn verdeeld, maar dat gaat meer over structureel honden leegscheppen omdat je dat een lastig stukje oid vindt. Wees je ook goed bewust van de risico's en maak aan de hand van de voor-en tegens een beslissing.

In de Bieb staat een goed stuk over de risico's van castratie geschreven door Oebaya.
Laatst gewijzigd door Angelique op di 04 jan 2005, 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Loti
#236645
Vandaag is mijn ruwhaar teckel gesteriliseerd. Na alle voors en tegens tegen elkaar te hebben afgewogen heb ik deze beslissing genomen. De loopsheid zelf verliep zonder problemen, maar na de 1ste loopsheid was ze langdurig schijnzwanger, had veel melkproductie en harde "schijven" rond de tepels. Ze zat niet lekker in haar vel, medisch gezien was er zeker een indicatie. Grote kans dat ze hier na de 2e loopsheid weer veel last van zou krijgen. Ze reageerde niet op een homeopatische middel. Hoewel ik het er best moeilijk mee heb, leek mij dit, in overleg met verschillende dierenartsen, de juiste oplossing.
Mijn andere teckel is 5 jaar geleden na de 2e loopsheid gesteriliseerd vanwege dezelfde problemen, bovendien had ze veel last van de loopsheid zelf: weigerde te eten en had stemmingsveranderingen. Mijn ervaringen met deze sterilisatie zijn heel goed, de hond is daarna zo opgeknapt en er zijn geen negatieve verschijnselen opgetreden.
Door geer
#236654
Hmm...vraag ik mij toch wat af... Ted wordt ook altijd schijnzwanger...ze begint nu al 'dikke tieten' te krijgen en heeft daar echt een hele tijd last van... Maar kan dit kwaad? Ze wil wel meer eten, is misschien iets feller dan normaal, maar verder lijkt ze er geen last van te hebben...
#237037
Dank voor jullie adviezen.

Wat ik het ergste vind is dat Guus 3 maanden per jaar min of meer van de kook is.
Het is al een wat gecompliceerde dame door de rugproblemen die ze heeft gehad.

Maar..

Gistermiddag ben ik (zelf) begonnen met een behandeling met bioresonantie. Ik wilde eerst kijken wat de homeopathie deed, te weinig. Maar dit kan ook in combi met de bioresonantie. In feite is het hetzelfde principe.
Ben uren bezig geweest met de diagnose. We hebben het bioresonantieapparaat, een bicom, nog niet zo lang en zijn net op cursus geweest.
Uit de diagnose komt nog sterk het trauma aan haar rug naar voren, met daarbij enige onrust in de baarmoeder en eierstokken.
Dit heb ik gisteren voor het eerst behandeld.

En..
Het lijkt aan te slaan. Ze wilde absoluut niet meer mee wandelen en ze is sinds de behandeling van gistermiddag al drie keer, met plezier, uit zichzelf meegegaan. Ze speelt ook weer een beetje met de andere hond en lijkt vrolijker, minder teruggetrokken.

In ieder geval ga ik met de behandeling door en wacht ook de volledige schijnzwangerschap (3 maanden) af.
Dat is nog een week of zes.

Groet,
Sas
Gebruikersavatar
Door Nitus
#237135
Klinkt goed :) (al heb ik geen flauw idee wat bioresonantie doet :-\), maar als je haar hiermee door de moeilijke periodes kan helpen zonder operatie, dan wist ik het wel ;). Ik hoop dat ze straks ook minder of geen last heeft van de schijndracht.
Door Rana
#237139
Tja ik ken het probleem, Rana had verleden jaar ook verschrikkelijk last van de schijnzwangerschap, piepen, janken, en vooral graven, werd er gek van en me overal achter nalopen, voor een ander is dit een heel aandoenelijk gezicht, maar voor de hond een ramp.

Rana is nu weer loops geworden en ik wacht nog even af of ze dan weer last krijgt van de schijnzwangerschap, zo ja dan laat ik haar wel helpen, te meer omdat ik toch geen nestje met haar gaat maken en ten tweede om tepelkanker en baarmoederkanker te minimaliseren op latere leeftijd.

Vooralsnog ben ik geen voorstander van zo´n dergelijk operatie, laat me zelf toch ook niet helpen als ik ongesteld wordt.
Gebruikersavatar
Door Loti
#238299
Rana schreef:
Rana is nu weer loops geworden en ik wacht nog even af of ze dan weer last krijgt van de schijnzwangerschap, zo ja dan laat ik haar wel helpen, te meer omdat ik toch geen nestje met haar gaat maken en ten tweede om tepelkanker en baarmoederkanker te minimaliseren op latere leeftijd.

Dat laatste was voor mij een bijkomend argument om Saar te laten steriliseren.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door