Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Annemarie Rijnveld
#2371378
Hoi,

Vandaag heb ik de uitslag van de Snaptest binnen en, wat ik al vreesde, Juma heeft weer of nog steeds Giardia.
Vandaar dus die niet goede poep telkens, alhoewel niet stinkend.

Nu stelt de DA Flagyll voor ipv Panacur (10 dagen net als de Panacur). Ik heb net ff gegoogeld, en van de bijwerkingen word ik niet blij.

Heeft iemand ervaring met Flagyll? Wordt dit in het algemeen goed verdragen door een pup?
Zal ik ook maar de probiotica verhogen van 1 gr. naar 2 gr.? (Symbiolact in poedervorm voor humaan gebruik)

Ik gooi er in ieder geval maar de Diatomeeenaarde tegenaan, zou ook een goede uitwerking moeten hebben (@Alba, ik heb gemeeld met Wolf Creek Range, verkopers in USA van dit product).

Alvast bedankt voor jullie adviezen.
Door inni
#2371529
Berre hier kreeg meerdere weken flagyl, maar dat was in verband met de steeds terugkerende dunne darm ontstekingen. Berre woog toen dikke 2kg, die tabletten ùoesten vermalen worden en zaten in capsulles..............dat was een gepruts. Hij kon ze niet opeten ('t is ook een verschrikkelijk vies spul) en ze moeten twee keer per dag letterlijk in z'n strot geduwd worden, en dan doorspoelen met een spuitje water. Berre kreeg er ook last van aan z'n maag en wilde daardoor niet meer eten en we hebben hem moeten dwangvoeren met blikjes a/d van Hills.
Hij is er niet slechter van geworden maar ook niet echt beter. Ik gaf hem die periode ook probiotica.
Door Annemarie Rijnveld
#2371597
Ach gossie, wat rot.
Ja ik heb ook gelezen dat Flagyll echt heeeeeeeel smerig moet zijn. In alle opzichten, trouwens.
Las ergens dat je die capsules met handschoenen moet openbreken, nooit met blote handen (dus ook lijkt mij een mond en neuskapje) 
Gebruikersavatar
Door Naomi B
#2371796
Hmmmm, Er kunnen neurologische verschijnselen optreden. Sandor kreeg dit middel ook omdat hij koorts had en we toen nog niet de bloeduitslag kregen. Maar hij kreeg het in tabletvorm niet in capsules. Het was onder een andere naam maar met dezelfde werkzame stof.

Ik ben er een beetje huiverig voor. Heb er toen een hoop over gelezen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door