Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Naomi B
#2369685
Hoi,

Ik ontdekte bij Duke een paar dagen geleden een bultje in zijn oorschelp. Nu zat er ook een minikorstje op, dus ik dacht aan een insectenbeet of iets dergelijk. Het was in ieder geval een week geleden ongeveer dat ik het ontdekte. Ik heb er een dag of drie tee tree oil op gedaan om te ontsmetten en tegen de jeuk en verwachtte eigenlijk dat het wel weg zou gaan. Maar het zit er nog  :-\

Afbeelding

Is dit gewoon een soort wratje of zoiets? Ik heb niet het idee dat hij er last van heeft, maar stilzitten om het even goed te bekijken of schoon te maken, vindt hij niet leuk. Er was een korstje op gekomen maar dat is er weer af. Het is wel erg doorbloed, zou het een soort bloedblaar zijn?

Morgen gaat manlief even naar de DA om hem te wegen. Ik heb gevraagd of hij aan de ass even wil vragen of dit wat voor de DA is en of het weggehaald moet worden. Brrrr. Ik hou niet van bultjes na Sandor.
Gebruikersavatar
Door Naomi B
#2369770
Dat zou kunnen maar meestal mis ik dat soort dingen niet. En ik heb nog nooit meegemaakt bij Sandor dat na een teek zo'n bult overbleef. Wel een keer een open wondje maar dat was een ander geval. Ik dacht meer aan een bijensteek of zo. Grasjes ben ik ook zeer beducht op. Elke dag kijk ik m er helemaal op na.
Door SjaakBF
#2370058
Het laat me erg denken aan een hemangioom wat mijn vorige MH had. Ik heb er zelf twee op mijn benen ;-)
Gemener is het hemangiosarcoom.
Ik wil niet zeggen dat het dit is maar bij mij gaan alarmbellen rinkelen. Ik zou het even goed in de gaten houden en als het niet kleiner gaat worden wel laten beoordelen door een dierenarts!
Nicole
Door SjaakBF
#2370230
Naomi M. schreef: Zou dat bij een pup ook zo kunnen zijn dan?  Brrrr ik moet er niet aan denken.
OK, ik realiseerde me niet dat je hond nog pup is.

Ik heb geen idee eigenlijk. Ik heb wel ooit een huidtumor bij een pup in de buurt gezien maar wat dat geweest is weet ik niet. Weet je, ik hanteer voor mezelf de regel dat elk bultje verdacht is tenzij het tegendeel bewezen is zeker nadat een ogenschijnlijke vetbultje een linke kwaadaardige tumor bleek te zijn. Mijn ervaring hiermee kleurt natuurlijk ook mijn reactie op de foto die je laat zien.

Het was niet mjijn bedoeling je in de stress te laten schieten :-(, sorry!
Nicole
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2370235
Bij pups zijn het meestal onschuldige histiocytomen. Als je het zeker wil weten, kun je een dunne naald biopt laten nemen. Histiocytomen trekken in de regel vanzelf weg binnen enkele maanden.
Door Lizzy
#2370274
Ja, ik zou ook denken dat het een histiocytoom is. Ik zou zelf wel een dunne naald biopt laten nemen ja, zoals Dorothea beschrijft. Dat hebben ze bij mijn honden ook altijd gedaan.
Gebruikersavatar
Door Naomi B
#2370353
Ik wacht het even af vandaag, mn lief gaat zo met m naar de DA voor het weegwerk, even dat ding aan de ass laten zien en dan maar een afspraak maken voor een consult. Na Sandor ben ik op elke bult bedacht. Wel balen, moesten nog een verzekering afsluiten. 
:-[ :-\
Door Annemarie Rijnveld
#2370497
Hoi Naomi,

Mijn eerste indruk was een granuloom (= absoluut onschuldig) (granuloma piogenico in het italiaans, kom ff niet op de NL. term), maar het zit geloof ik niet op een steeltje, zo te beoordelen? Bloedt het gemakkelijk? en is het heel snel gaan groeien, dus van zeg speldeknop naar grote erwt? kan je zien of het op een soort steeltje zit? dan zou het dus een granuloom kunnen zijn.

2e indruk hystiocytoom (ook onschuldig), maar die zijn blijvend is mijn ervaring.

Ik zou het maar wel voor de zekerheid ff laten zien aan DA. Het is vast iets onschuldigs.
Gebruikersavatar
Door Naomi B
#2370501
Ik heb foto's zitten kijken en het lijkt mij een hystiocytoom wat Lizzy ook al zei. Het zit niet op een steeltje. Lijkt een beetje op een waterwratje. Glad en als je druk er op uitoefent dan wordt het wit. Dus er is bloeddoorstroming. Ramon staat als het goed is over 5 minuten bij de DA.  :(
Bah bah bah. Ik haat dit soort dingen. Maar aan de andere kant, het is niet ontstoken of zo, het is rustig. Wel zat er gister een klein korstje op. waarschijnlijk toch tikkie gekrabt of zo. Maar toen ik het schoonmaakte was het glad.

Als het inderdaad een hystiocitoom is, en dat schijnt veel bij pups voor te komen, dan kan het uit zichzelf wel weggaan, maar dat duurt een tijdje.
Gebruikersavatar
Door Naomi B
#2370595
Ramon had geen afspraak voor vandaag, want Duke moest alleen gewogen worden en we moesten nog een ontwormtablet halen omdat ik toch nog wat had gezien in zijn ontlasting. Dus ik had gezegd van laat die ass even kijken of ze het herkent en maak een afspraak. Dat eerste deel is niet gedaan want ass zei gelijk, voor dat soort dingen afspraak maken en het tweede deel had Ramon niet gedaan omdat hij eerst wilde overleggen. Dus nu heb ik gezegd, afspraak maken. Iig voor volgende week.

Pfffff. Weet ik nog niets.  :-\

Nou ja. Wel dat Duke nu 15,6 kg weegt.  :P
Door Annemarie Rijnveld
#2370600
Hai Naomi, nou het gewicht is keurig, toch?
Ja, echt vervelend is dat, dat je nu weer een aantal dagen zonder antwoord zit.
Ik zal in ieder geval heel veel duimen draaien voor jullie.

Groetjes, Annemarie
Gebruikersavatar
Door Naomi B
#2370604
Tnx Annemarie. Ja altijd heel vervelend, dat wachten.
We zullen zien.
Ja, Duke is lekker gegroeid. Gisteren nog eens goed gevoeld, want met die uitstaande haren van hem, lijkt hij molliger dan hij is. Maar als ik mn handen op zijn ribben leg, dan voel ik ze netjes door zijn velletje heen. Ik heb wel het idee dat hij breder in de schouders en in de poten begint te worden.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door