Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Metaldog
#2369444
Wie kan mij meer info geven??
Mijn moeder heeft een hondje en die krijgt nu kvv van Bibi. Het hondje heeft echter heel vaak darmproblemen. Heel vaak aan de diaree. Nu hebben wij een DA die anti vers is. Vandaag is ze er weer geweest en nu heeft ze brokken mee gekregen en ze heeft zich een bestelling van blikvoer aan laten praten speciaal voor gevoelige darmen.
Wat zou ze eventueel bij kunnen geven bij de kvv om de darmflora beter te krijgen. Ik wil namelijk niet dat het hondje terug gaat op brokken omdat ik niet geloof dat dit de oplossing is.
HELP
Door nienk
#2369470
voor de darmflora kun je pro-biotica geven. maar het is vooral zaak uit te vinden waar de diaree door veroorzaakt wordt! het beste wat je moeder kan doen is dus op zoek naar een DA die wel pro-vers is, of in ieder geval niet anti. succes!
Door Lizzy
#2369493
Sinds wanneer heeft het hondje darmproblemen? Sinds ie vers eet? Of altijd al? Sinds kort? Als het is sinds ie vers eet, moet ze misschien toch een ander merk proberen. Als ie altijd al lastige darmen heeft, moet er misschien toch meer onderzoek gedaan worden. Probiotica is altijd te proberen.
Door Metaldog
#2369512
[quote="Lizzy"]
Sinds wanneer heeft het hondje darmproblemen? Sinds ie vers eet? Of altijd al? Sinds kort? Als het is sinds ie vers eet, moet ze misschien toch een ander merk proberen. Als ie altijd al lastige darmen heeft, moet er misschien toch meer onderzoek gedaan worden. Probiotica is altijd te proberen.
[/quote]
Het hondje (een Shih Tzu) is een herplaatsertje met een vreselijk verleden. Heel veel nesten gehad, vreselijk uitgemergeld en zwaar mishandeld. Ze heeft altijd hele moeilijke darmen gehad. Ze staat nu sinds een jaar of 3 op vers. Ze is nu 8 en mijn ouders hebben haar gekregen toen ze 3 was. De dierenarts komt niet verder dan 'een kuurtje' te geven en vreest nu dat het chronisch wordt. Hij gelooft niet in vers en wil haar overzetten op brokken want die zijn veel beter......
Wat voor soort probiotica kan ik haar adviseren en waar is dat te koop???
Door chiva
#2369661
Bibi heeft ook een Fytomix, is ook een soort van probiotica.
En misschien de BIBIvital uit proberen, die is graanvrij.
Zo kan ze toch bij het zelfde merk blijven en wie weet werkt het.
Door Metaldog
#2369899
[quote="chiva"]
Bibi heeft ook een Fytomix, is ook een soort van probiotica.
En misschien de BIBIvital uit proberen, die is graanvrij.
Zo kan ze toch bij het zelfde merk blijven en wie weet werkt het.
[/quote]
Ze krijgt van Bibi alle 5 de smaken. We zijn net terug uit de stad en ze heeft een pot probiotica gekocht. Nu maar hopen dat het beter gaat!!!!
Door nienk
#2370248
uitzoeken waar ze wel en niet tegen kan qua voedsel, dat kan in mijn ogen echt alleen via een eliminatie dieet. er zijn wel een paar testen op voedsel allergieën, maar persoonlijk vind ik die of te zweverig of niet uitsluitend genoeg, vandaar dat ik het voor Reus niet gedaan heb.

als de hond weer een diaree periode heeft kan je moeder ook Darmclear van de Groene Os geven (verkrijgbaar via internet), dat bindt de ontlasting en zit ook pro-biotica in.

is er al wel eens een worm onderzoek uitgevoerd? je kan bij Het Woud (www.wormbestrijding.nl) een speciaal pakketje aanvragen, dan kan je daarmee een klein beetje ontlasting opsturen en onderzoeken zij of de hond wormen heeft, zo ja welke en hoe je dat dan gericht kan bestreiden. (ipv er iedere 3 maanden een pilletje in stoppen dat een heleboel meer stuk maakt dan alleen de eventuele wormen, waarvan je niet eens weet of ze ze wel heeft.)
Door madelief403
#2374385
Mijn hond van bijna 10 jaar had tot vorig jaar september periodes met hevige diarree, maar het ging eigenlijk altijd wel weer weg. Tot september vorig jaar, toen bleef hij wekenlang aan de dunne en werd zelfs erg mager. Onderzoeken leverde niets op en uiteindelijk kwamen ze er in Adam bij de spoedkliniek voor dieren achter dat zijn darmen vol met ontstekingshaardjes zaten. Ik moest meteen hem een eliminatiedieet geven van rijst met gekookte vis en dat 6 weken volhouden. De diarree was eigenlijk meteen de volgende dag veel minder, maar nog niet over. Omdat ik geen hyperallergene brokken meer wilde geven, kwam ik vis internet terecht bij een fabrikant die gedroogde biest op de markt bracht wat uitermate geschikt was voor honden met darmproblemen.
Ik heb het hem gegeven en de diarree was binnen 2 uur weg, nu krijgen ze 2,3x per week een schepje en eten de heren allebei vers en nooit hebben ze diarree. Ik blij  en de honden nog blijer! :)
Door Metaldog
#2378335
Even een update:
Op het moment gaat het weer goed. Ze geeft trouw de probiotica en de blikjes voer van de dierenarts staan nog steeds braaf in de kast (ze heeft het gelukkig niet gegeven). Als ze weer begint met haar darmen gaat ze naar een andere DA die wel gelooft in vers en geen aandelen heeft bij Royal Konijn!!!
Door trees
#2381905
Probiotica mag je helaas niet zomaar uit jezelf geven,
als je niet weet waar de diaree vandaan komt,
bij bv een alvleesklierontsteking,
dan kan je hond evt ook diarree hebben,
daarbij mogen ze geen probiotica hebben,
dan heb ik immers hier gelezen op het forum,
ben ook blij dat ik dat gelezen hebt,
want mijn gedachtte gingen daar ook naar uit.
Heb je al bloedtesten (uitgebreid)laten doen,
om teweten waar de diarree vandaan komt?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door