Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door syiryo
#2369284
Helemaal gek word ik ervan... puppemans is weer aan de race :(. Tot nu toe heb ik om de dag wel een keer echt dunne tjap. Kan het van het orgaan komen? (10%). Heb van orgaan kippenhart kippenmaag hart/long nijn (hier heeft ie geloof ik geen last van). Ik weet het niet meer.. pfff :-[ . Mag het percentage orgaan naar beneden?
#2369293
Er worden zoveel topics per dag geplaatst, ik heb echt geen idee of je al eerder een topic hebt geplaatst en wat de problemen exact zijn met je pup. Kun je of meer vertellen over wat de problemen zijn of een link geven naar een vorig topic?
#2369310
Ik heb er nog geen topic eerder over gemaakt.
Ik voer kipgehakt (met bot) volgens de poelier 50/50 150gr , heb er gister wat eendenboutjes bijgegeven 70 gr, stukje lasmpens(30gr) en wat kalkoen spier (60 gr). De eendenboutjes zijn een keer vervangen door konijnenrug.
Puppemans eet 3x per dag en ik probeer als ik bv hart/maagjes geef de boel ook te verdelen over 3x.
Laatst gewijzigd door syiryo op do 14 jun 2012, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
#2369408
syiryo schreef: Ik heb er nog geen topic eerder over gemaakt.
Ik voer kipgehakt (met bot) volgens de poelier 50/50 150gr , heb er gister wat eendenboutjes bijgegeven 70 gr, stukje lasmpens(30gr) en wat kalkoen spier (60 gr). De eendenboutjes zijn een keer vervangen door konijnenrug.
Puppemans eet 3x per dag en ik probeer als ik bv hart/maagjes geef de boel ook te verdelen over 3x.
OK. Maar begin dan eens bij het begin. Waarop is puppemans afgespeend? Hoe oud is puppemans nu? Sinds wanneer heeft puppemans diarree? Is puppenmans pas gevaccineerd? Pas ontwormt? Heeft puppemans giardia misschien? Wat geef je gedurende 1 week exact te eten? Heb je het gevoel dat de diarree gelinkt is aan de voeding? (want dat hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn). Hoe ziet de diarree eruit? Is het waterdun? Zit er bloed bij? Is het zo dik als vla? Of dikker? Stinkt het erg? Wanneer heeft puppemans diarree, alleen 's morgens of juist 's avonds of de hele dag door? Zo erg dat hij het niet kan ophouden?
#2369475
Puppemans is nu 4,5 maand, een golden retriever. Vanuit de fokker een royal canin pup. Hij had een vacht alsof ie door de brinta had gerold en nooit stevige poep, dus de da adviseerde andere brok. Uiteindelijk ben ik op barfplaats geraakt en na diverse kvv geprobeerd te hebben (verschillende merken/smaken), overgegaan op barf.
Puppemans is vorige week geënt tegen hondsdolheid, maar heeft daarna nog mooie drollen gemaakt. Normaal poept ie hmmm met een grijze waas door de poep heen, (dan zijn ze mooi stevig), maar iedere keer als ik denk nou gaat het goed komt er nog een poep die dan dun is (bruin/groen van kleur) en euh,,yup flink stinkend. De dunnigheid is als vla, en het laatste beetje nog dunner. Er zit geen bloed/slijm of wat dan ook bij en hij kan het ook ophouden. Meestal is het ook maar 1x , en het kan goed zijn dat als ie straks uitgaat er niets meer aan de hand is daarom is het zo moeilijk. :-\
Hopelijk is dit wat meer info  :)

Hubby komt net terug met de hond,, en hij heeft niet gepoept. Hij poept dus eigenlijk normaal 1 a 2 x per dag, en dan ineens 1 x dun ofzo.
Laatst gewijzigd door syiryo op do 14 jun 2012, 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.
#2369480
syiryo schreef: Puppemans is nu 4,5 maand, een golden retriever. Vanuit de fokker een royal canin pup. Hij had een vacht alsof ie door de brinta had gerold en nooit stevige poep, dus de da adviseerde andere brok. Uiteindelijk ben ik op barfplaats geraakt en na diverse kvv geprobeerd te hebben (verschillende merken/smaken), overgegaan op barf.
Puppemans is vorige week geënt tegen hondsdolheid, maar heeft daarna nog mooie drollen gemaakt. Normaal poept ie hmmm met een grijze waas door de poep heen, (dan zijn ze mooi stevig), maar iedere keer als ik denk nou gaat het goed komt er nog een poep die dan dun is (bruin/groen van kleur) en euh,,yup flink stinkend. De dunnigheid is als vla, en het laatste beetje nog dunner. Er zit geen bloed/slijm of wat dan ook bij en hij kan het ook ophouden. Meestal is het ook maar 1x , en het kan goed zijn dat als ie straks uitgaat er niets meer aan de hand is daarom is het zo moeilijk. :-\
Hopelijk is dit wat meer info  :)
En hoe was de ontlasting op KVV?

Vaccineren is niet zo handig, als een hond iets mankeert. Maar goed, da's nu te laat, je kunt de enting er niet meer uit trekken.

Heb je wel eens een mestonderzoek laten doen (bij bijv. het Woud) om te laten controleren of er wormen of parasieten of andere lelijke beestjes in de ontlasting zitten? En nee, nu niet gelijk gaan ontwormen :biggrin2:. Ontwormen doe je alleen als je hond wormen heeft want zomaar preventief ontwormen is ook de pest voor de darmflora. Wormen/beestjes kun je zeker niet altijd zien maar daarom stuur je dus mest op naar een lab, kijken zij of er wormeieren/beestjes in zitten. Ik denk dat dit wel een goed idee is, een mestonderzoek.

Verder is de ontlasting, als ik het goed begrijp, nooit echt goed geweest dus. Tja. Sommige honden hebben serieus last van het afspenen op steriele brok. Ik zou je aan willen raden om een goede probiotica te gaan geven. Die van Solgar is super goed. Maar duur. Die van Arkopharma is ook goed, en niet zo duur. Ik zou dat langdurig gaan geven. Om de darmen goed te boosten.

Eet je pup van straat? (snaait ie eendenpoep, hondenpoep, kattenpoep, paardenpoep)

Wat geef je exact gedurende de week te eten? En heb je wel eens een dagboekje bij gehouden?
#2369486
Jawel... de ontlasting is een dag of 2 of 3 goed,,, en dan ineens 1x bagger, dus niet constante race. Als brokkenpup issie ontwormt volgens euh.. de gewoonte van de standaard fokker :-\.
Ik zal een bijhouden wat ie krijgt, (iets minder vaak wisselen) en kijken of er mss iets tussen zit waar ie zo op reageert. Zijn schilfers zijn nu weg, en de huid is mooi roze geworden :biggrin2: das dus iig echt wel verbeterd.
#2369830
Is het een optie om in plaats van het kippengehakt, waar je van moet afwachten hoe stabiel de inhoud is, ook que vet, over te gaan op zacht botwerk? Je kan dan veel beter je botpercentage inschatten. Je zou dan makkelijker kunnen uitzoeken of het voeding gerelateerd is of dat je misschien verder moet kijken. 
#2371014
Misschien denk ik veel te simpel, maar buiten dat hij erg aan het groeien is en hij overal wat deuken oploopt in zijn immuunsysteem (niet alleen virussen, maar ook entingen, ontwormen, bacteriën waar hij nog niet bekend mee is etc) kan het ook niet gewoon met zijn tanden te maken hebben? Is hij aan het wisselen, of juist klaar maar groeien ze nog? Groeit hij sowieso hard op het moment? Gewoon de simpele pup en daarmee groei kan behoorlijk effect hebben op ontlasting.
#2371056
Hoi Sylvia, heb jij je hondje al eens laten snappen op Giardia?
Juma bleek bij gewone wormen test negatief op Giardia, maar later bij de Snap-test was zij toch positief.
Nu leek na de kuur de poep verbetert, maar er is weer een terugslag, dus ik heb vandaag weer een monstertje afgegeven.
Juma heeft ook afwisselend soms goede poep, heel soms dan, in de loop van de dag wordt het steeds meer brij, soms uiteindelijk gewoon diarree. En haar diarrhee stinkt niet (hoewel het volgens het boekje zou moeten stinken).
#2371162
Hoi hoi,

nee ik heb hem nog niet laten testen op giarda. De poep was hier vanmorgen ook weer gewoon. Dus buiten die ene keer dat ik t topic plaatste is er sindsdien gewoon gekeuteld :biggrin2:

@paulientje, ja hij groeit hard maar niet TE, 1 kilo per week, en de voortanden zijn allemaal netjes gewisseld nu, daar staan nu mooie bijtijzertjes in. Wel krijgt ie achterin wat kiezen bij, maar dat zal ik vanmiddag es ff bekijken. Mss maak ik me idd gewoon veel te druk.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door