Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Bram
#2369187
Hallo allemaal

Ik las ergens op de Barf afdeling dat gerookte runderoren ed niet goed zijn.
Geldt dit ook voor de gedroogde varianten zoals pensstaafjes,hoefjes,strotten,longen ed?
Door nienk
#2369225
[quote="Bram"]
Hallo allemaal

Ik las ergens op de Barf afdeling dat gerookte runderoren ed niet goed zijn.
Geldt dit ook voor de gedroogde varianten zoals pensstaafjes,hoefjes,strotten,longen ed?
[/quote]

met gewoon gedroogde snackjes is zeker niks mis! dat is alleen  maar lucht gedroogd, als het goede zijn niets aan toegevoegd, niet heel warm verhit, prima spul als beloning, knaagje of tussendoortje.

als je hond oren erg lekker vindt (zoals die van mij), er zijn ook luchtgedroogde oren te koop. rund weet ik niet zeker (Reus eet geen rund) maar bandit heeft grote gedroogde lamsoren. carnivoer ook, maar die zijn een stuk kleiner. Bandit heeft ook herten oren.

hoefjes weet ik eigenlijk niet, wat ze daar mee doen.

wil je het echt zeker weten dat je goed spul voert, dan is zelf drogen de oplossing. (maar oren om zelf te drogen zijn lastig te krijgen)
Door Bram
#2369244
Ik heb van Tammenga de gedroogde snacks gehaald. Ziet er prima uit en Bram is helemaal wild van zijn runderoren. Er stonden ook varkensoren bij, maar dat durfde ik niet.

Ik weet dat je nooit vers varken geeft, maar wist niet of bij drogen alle risico verdwijnt.
Door M@rina
#2369664
Ik heb, naast mijn eigen gedroogde snacks, het gedroogd knabbelwerk van Ropadog ontdekt, paardenhuid, konijnenoren ze gaan er in als koek en inderdaad gewoon luchtgedroogd verder niks bijzonders mee gebeurt.

Verder krjgen ze ook regelmatig een gedroogdpensstaafje. Runderoren, ook luchtgedroogde, eten ze niet, zelfs Saar niet, nou dan is het niet te hachelen ::)
Door Bram
#2369693
haha een stakende Saar dan is het dus echt vies....
Nou Bram eet net zo lang totdat het ding helemaal weg is al grommend en kwispelend . Hij hijgt dan als een bejaarde en de tong uit de bek. Even water drinken en dan snurkt ie 3 uur lang  :biggrin2:


Ik moet uitkijken dat hij niet vet wordt. Ik wil zoveel proberen aan te bieden, dat ik wel mag uitkijken. Straks is het een rolmops
Door nienk
#2370249
[quote="M@rina"]
Ik heb, naast mijn eigen gedroogde snacks, het gedroogd knabbelwerk van Ropadog ontdekt, paardenhuid, konijnenoren ze gaan er in als koek en inderdaad gewoon luchtgedroogd verder niks bijzonders mee gebeurt.

Verder krjgen ze ook regelmatig een gedroogdpensstaafje. Runderoren, ook luchtgedroogde, eten ze niet, zelfs Saar niet, nou dan is het niet te hachelen ::)
[/quote]

ja al dat nieuwe van Ropadog is mooi spul hè! ik ben er ook erg blij mee, en Reus nog meer.

@bram: je zou kunnen kijken om wat kleinere snacks aan te bieden. dan heeft ie wel de kauw lol, maar is het minder vervelend voor de slanke lijn. ik geef Reus ook graag iets waar ie echt lang mee bezig is, maar van te grote dingen (paardenstrot of hertenoor) gaat ie heel erg veel drinken en flink aan de race. dus nu krijgt ie wat kleinere dingen, en als ik hem langer bezig wil houden gewoon 2.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door