Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door syiryo
#2367435
Puppemans is nu ruim 4 maanden, en lekker aan de barf :biggrin2:. Nu lees ik dat vooral pens lekker een "tandenpoetsertje" is.  Bowie heeft vandaag een stuk lamspens gehad,,, maar omdat het ding zacht is is het na 4 x kauwen toch ff tjop doorslikken  :o. Hebben meer mensen dat of is onze hond een slokop, of moet het een nog groter stuk zijn? :-\
Door Lizzy
#2367499
Hoe groot ik de lap pens ook neem, ze slikken het hier zo door. Hier is het geen goede tandenborstel. Een taai stuk kopvlees of een goed karkas hebben ze meer aan.
Door Laura2004
#2367501
Hier wordt pens door alle honden bijzonder snel doorgeslikt, zelfs door de beschaafde eters. Als je hond botten eet worden zijn tanden schoon genoeg  ;)
Door syiryo
#2367514
Ja ja,, van de nekjes zijn we nu over gegaan naar karkasjes,, niet TE groot want puppemans is aan de wissel, dus met losse tandjes eet niet zo makkelijk he. :biggrin2:. Maar op karkasjes knaagt ie een stuk beter .
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2367564
Ik geef geen grote penslappen meer hoor. HIj stond vorige week zo te kokhalzen dat ik dacht dat hij stikte. Dus ik knip het maar in hapklare brokjes. Niks geen tanden poetsen hier. Maar een lekkere geitenrib en zijn tanden zijn zo mooi.
Door henneke
#2367724
hier helpt niets tegen aanslag op de tanden , geen pens , geen kophuid , geen karkassen , ik denk wel dat het de ergste aanslag onder controle houd maar Storm heeft gewoon tandsteen ondanks het Barfen .
Door bordie
#2367803
hier gaat de pens ook 3 x kauwen en naar binnen...
tegenwoordig geef ik ook gedroogde pens, dat duurt iets langer voordat t doorgeslikt word...
stinkt alleen een beetje in de droger.... :biggrin2:
haaskarkas daar staat ie mooi lang op te kauwen alleen heel jammer dat dat er maar kort is elk jaar....
zou er haast een vriezer extra mee vullen..... :biggrin2: vind alleen vriendlief niet goed....
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2368006
Sommigen mensen hangen wel eens een lap pens aan een nagel of haak vast, dan kan de hond niet inslikken en moet hij wel knagen.
Maar dat lijkt mij ook eerder iets leuks voor een keer extra, niet voor standaard te doen.  Maar je moet het natuurlijk zelf weten. ;)
Door syiryo
#2368529
Kaio schreef: hier is het ook kauw kauw, slip, oeps te groot, teruggorgelen, kauw kauw, slik en klaar ::)
;D ;D ;D ;D ;D ;D dat teruggorgelen daar kan ik me wat bij voorstellen...
Door deja
#2368931
henneke schreef: hier helpt niets tegen aanslag op de tanden , geen pens , geen kophuid , geen karkassen , ik denk wel dat het de ergste aanslag onder controle houd maar Storm heeft gewoon tandsteen ondanks het Barfen .
Hier ook een met tandsteen ondanks het barfen hij is nu ruim 4 en barft al ruim 3 jaar en toch tandsteen.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2369061
henneke schreef: hier helpt niets tegen aanslag op de tanden , geen pens , geen kophuid , geen karkassen , ik denk wel dat het de ergste aanslag onder controle houd maar Storm heeft gewoon tandsteen ondanks het Barfen .
ALs je het mij vraagt speelt aanleg hierin ook een grote rol. De oudste nu 8 jaar heeft bijna nooit tandsteen, ook niet op kvv, wel al wat geligere tanden intussen. Maci heeft altijd heel veel tandsteen gehad, toch eten ze hetzelfde. De honden bij de fokker van Maci hadden enorm veel tandsteen, ik dacht dat dat kwam door de br*kken. Dus niet alleen maar. Maar gelukkig heeft Maci lang niet zo veel als die honden en dta komt door het barf  :)
Gebruikersavatar
Door nova
#2369253
hier wordt een penslap  tot wel 3x gegeten. m.a.w.  de slaan een lap pens in hun giegel zonder erop te kauwen,  k*tsen de lap er weer uit, en het tafereel herhaalt zich vanaf stap 1

dat doe ik dus nu niet meer, en maar kleinere stukken van de penslap. helaas dus geen tandenborstel effect  :)
Door Heidi T.
#2369299
Ik ben een beetje gemeen ;) ik houd de penslap gewoon vast. Dan moet ze er wel stukken vanaf bijten. Ze krijgt maar 2 keer per week pens en die geef ik dan eerst, mag ze uit m'n hand eten. En daarna krijgt ze haar bak met de rest. Geeft trouwens wel "lekker" ruikende vingers....
Maar eigenlijk vind ik het ook eng als ze die lap zo naar binnen slaat, ben bang dat ze er in stikt.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2370247
Net een lap van 8 kilo pens in stukken verdeeld van ongeveer 500 gram.
Bency slikt hem ook zo weg. Boy heb ik hem een x moeten terugtrekken, dus die krijg wat kleinere stukken.

Een tandeborstel is het hier zeker niet.
Toen Boy kvv at kreeg hij bruinere tanden dan  op de brok. Ze zijn gelukkig weer wit geworden, nu hij weer brok eet.  Wel heeft BOy altijd op de achterste kiezen een klein beetje aanslag en soms op de hoektanden, maar als hij dan weer zo'n witte grote kluif heb gehad is dat weer weg.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door