Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Barf
#2368565
Poppel heeft weefselwoekeringen in haar keel. Uit een afgenomen biopt is gebleken dat dit komt door een extreem hoge hoeveelheid Pastorella bacterie. Ze wordt nu behandeld met antibiotica , clavubactin voor de periode van een maand. Volgens mijn da moet hier een onderliggende reden voor zijn, die hebben ze nog niet kunnen vinden en een nieuw biopt is ingestuurd.
Is iemand hier mee bekend ?
Door sella
#2368852
Nee, wel met rare ontstekingen in de keel door een staf bacterie. Daar blijkt de oorzaak te zijn een lymfeklier die helemaal een vergroot was en vol zit met gangen en ontstekingsreservoirs.
Door Barf
#2369033
sella schreef: Nee, wel met rare ontstekingen in de keel door een staf bacterie. Daar blijkt de oorzaak te zijn een lymfeklier die helemaal een vergroot was en vol zit met gangen en ontstekingsreservoirs.
Ze hebben bij Poppel nog geen oorzaak
Door Lizzy
#2370203
Barf schreef: Poppel heeft weefselwoekeringen in haar keel. Uit een afgenomen biopt is gebleken dat dit komt door een extreem hoge hoeveelheid Pastorella bacterie. Ze wordt nu behandeld met antibiotica , clavubactin voor de periode van een maand. Volgens mijn da moet hier een onderliggende reden voor zijn, die hebben ze nog niet kunnen vinden en een nieuw biopt is ingestuurd.
Is iemand hier mee bekend ?
Bij mijn weten gaat deze bacterie een probleem vormen als de weerstand te laag is. Volgens mij hebben honden deze bacterie ongeveer standaard in de bek namelijk. En als je het mij vraagt, ga je de weerstand met antibiotica niet verder vooruit helpen. Dus ik zou naast deze kuur vooral gaan werken aan de weerstand van Poppel. Gedurende de AB kuur zou ik zelf probiotica geven. En ik zou dat zeker tot na een half jaar na de AB kuur blijven geven. Arkopharma Acidophilus is een prima probiotica (in veel natuurvoedingswinkels en bij veel drogisten te koop). Ik zou zelf ook propolis tijdens en na de AB kuur geven. En ik zou met Echinacea Extra Forte van Bloem, met Plantago en Cat's Claw aan de gang gaan. Dat verhoogd de weerstand, dat werkt heel goed bij ontstekingen, in het bijzonder ook aan de luchtwegen.

Oh, deze site is misschien wel interessant: http://www.gezondvgz.nl/%7B2d3de84f-50f ... 95630e4d0e}?
Door Barf
#2370281
Lizzy schreef: Bij mijn weten gaat deze bacterie een probleem vormen als de weerstand te laag is. Volgens mij hebben honden deze bacterie ongeveer standaard in de bek namelijk. En als je het mij vraagt, ga je de weerstand met antibiotica niet verder vooruit helpen. Dus ik zou naast deze kuur vooral gaan werken aan de weerstand van Poppel. Gedurende de AB kuur zou ik zelf probiotica geven. En ik zou dat zeker tot na een half jaar na de AB kuur blijven geven. Arkopharma Acidophilus is een prima probiotica (in veel natuurvoedingswinkels en bij veel drogisten te koop). Ik zou zelf ook propolis tijdens en na de AB kuur geven. En ik zou met Echinacea Extra Forte van Bloem, met Plantago en Cat's Claw aan de gang gaan. Dat verhoogd de weerstand, dat werkt heel goed bij ontstekingen, in het bijzonder ook aan de luchtwegen.

Oh, deze site is misschien wel interessant: http://www.gezondvgz.nl/%7B2d3de84f-50f ... 95630e4d0e}?
Het klopt inderdaad dat honden deze bacterie standaard in de bek hebben, alleen niet in deze extreme hoeveelheid. Er moet volgens het lab een onderliggende reden zijn en daar zijn ze nog steeds naar aan het zoeken. Het probleem is dat ze zonder de AB  weefselwoekeringen krijgt, die zijn al 2x operatief verwijderd dus ik durf haar niet van de AB af te halen. Ik ga je adviezen opvolgen, heel erg bedankt !
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door