Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Hope
#2368513
Hallo allemaal,

Kent iemand van jullie de Anky Insect Free spray?
Hij is ontwikkeld voor paarden, en daar ken ik hem ook van.
Tegen dazen werkt hij echt erg goed, daar ben ik prima tevreden over. Hij zou ook moeten werken voor teken, maar die kom ik op de paarden nooit tegen dus ik heb geen idee of het wat doet.

Nu staat er op dat het ook geschikt is voor katten en honden. Het is een volledig natuurlijk product op basis van etherische oliën en kruidenextracten, 100% biologisch afbreekbaar, gegarandeerd dopingvrij en geeft geen jeuk en/of huidirritatie.

Onze hond heeft echt veel last van teken en volgende week gaan wij op vakantie naar de Veluwe met hem.
Hij heeft natuurlijk een allergie, en ik durf geen band of pipetjes te gebruiken.

Zouden jullie dit durven? Zijn er mensen die het spul kennen bij honden of katten?
Door Marije Lei
#2368890
Wat je kunt doen, om het te proberen, is een heel klein beetje op een kaal plekje doen. Als er geen reactie van de huid op treed en hij geen jeuk krijgt denk ik dat het veilig is om te gebruiken. Het is uit testen, iedere hond reageert anders en zeker een allergische hond.
Door Jantina
#2369869
Lijkt me een prima alternatief. Ik gebruik voor Bas (ook zo'n allergie patientje) Pixan. Dat is een natuurlijk tekenmiddel voor mensen. Ik spray wat op Bas zijn vacht en verdeel het verder met een washandje. Maar kan ook met je handen.
Door Lizzy
#2370089
Anky denkt dat mensen niet willen weten wat ze op hun paard/hond spuiten....? Ik haat middeltjes waarbij de ingredienten geheim worden gehouden >:(
Gebruikersavatar
Door Hope
#2370101
Lizzy schreef: Anky denkt dat mensen niet willen weten wat ze op hun paard/hond spuiten....? Ik haat middeltjes waarbij de ingredienten geheim worden gehouden >:(
Daar zeg je wat Lizzy. Ik kan er inderdaad niet achter komen wat er in zit.
Toch maar de Knock-out spray halen denk ik.
Door Lizzy
#2370131
Hope schreef: Daar zeg je wat Lizzy. Ik kan er inderdaad niet achter komen wat er in zit.
Toch maar de Knock-out spray halen denk ik.
Misschien is het wereldspul hoor! En misschien staat het op de fles! Maar ik heb er echt een broertje dood aan als ik moet zoeken naar de ingredienten en ze niet kan vinden (lijkt hokamix wel :-X)
Gebruikersavatar
Door Hope
#2370134
Lizzy schreef: Misschien is het wereldspul hoor! En misschien staat het op de fles! Maar ik heb er echt een broertje dood aan als ik moet zoeken naar de ingredienten en ze niet kan vinden (lijkt hokamix wel :-X)
Hokamix zegt me dan weer niets, haha.
Maar je hebt wel een punt natuurlijk. Op de paarden heb ik er goede ervaringen mee, maar ik heb verder met geen enkele spray slechter ervaringen. Behalve dan dat je er een kapitaal aan hebt uitgegeven en het niet werkt ::) Maar van huidreacties heb ik nog nooit gehoord.
Omdat het een natuurlijk middel was (of nouja, zou zijn dan) dacht ik dat het misschien wel een goed alternatief was voor de hond.
Door Lizzy
#2370161
Dat is het misschien ook wel, een goed product voor de hond. Misschien even een mailtje sturen naar whom-ever met de vraag "zeg, wat zit er in?".
Door nicolette
#2370564
Gebruik gewone appelazijn met teatree en citronella olie. Lekker goedkoop en ik vind het goed werken

Gr. Nicolette
Door tt-tjes
#2370825
Ik ben afgelopen weekend op de veluwe geweest, het stikte er van de teken. Ik heb mijn jongens toch maar wat defendog op de vacht gespoten. De honden van mijn zus hadden elke dag wel teken.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2370828
tt-tjes schreef: Ik ben afgelopen weekend op de veluwe geweest, het stikte er van de teken. Ik heb mijn jongens toch maar wat defendog op de vacht gespoten. De honden van mijn zus hadden elke dag wel teken.
Bedant tt-tjes! Dan weet ik in ieder geval dat ik morgen toch echt iets moet halen.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2370869
Zegt dit nog iets? Dit staat bij ingrediënten:

Teekaway
Stof op basis van natuurlijke enzymen met een preventieve werking tegen (steek)vliegen, muggen, teken, dazen, vlooien en andere (stekende) insecten. Neutraliseert de (aantrekkelijke) natuurlijke geur van uw dier. Teekaway voorkomt het uitkomen van vlooieneitjes en de aanhechting van vlooien en teken op de vacht. De stof is 100% veilig voor mens en dier. Teekaway is geregisteerd bij het CTGB en als enige in Nederland toegelaten in het kader van het gedifferentieerd handhavingsbeleid.
Door Cathelijn
#2371831
Hope schreef: Zegt dit nog iets? Dit staat bij ingrediënten:

Teekaway
Stof op basis van natuurlijke enzymen met een preventieve werking tegen (steek)vliegen, muggen, teken, dazen, vlooien en andere (stekende) insecten. Neutraliseert de (aantrekkelijke) natuurlijke geur van uw dier. Teekaway voorkomt het uitkomen van vlooieneitjes en de aanhechting van vlooien en teken op de vacht. De stof is 100% veilig voor mens en dier. Teekaway is geregisteerd bij het CTGB en als enige in Nederland toegelaten in het kader van het gedifferentieerd handhavingsbeleid.
Het kan aan mij liggen, maar ik kan het niet vinden bij het CTGB. Jammer, anders had je de werkzame stof geweten ;)
Gebruikersavatar
Door Hope
#2371925
Cathelijn schreef: Het kan aan mij liggen, maar ik kan het niet vinden bij het CTGB. Jammer, anders had je de werkzame stof geweten ;)
Dat is jammer ja!

Ik heb de Espree Knock Out spray in huis gehaald. Wil geen onnodige risico's lopen!
Door tieneke
#2371938
Lizzy schreef: Anky denkt dat mensen niet willen weten wat ze op hun paard/hond spuiten....? Ik haat middeltjes waarbij de ingredienten geheim worden gehouden >:(
Ik ook....ik wil gewoon weten wat er inzit.
En dan nog 24,95 per flessie :-X
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door