Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Jota
#2368518
Sfida is net weer begonnen (sinds vorige week vrijdag) met zelf eten na bijna een week hongerstaking (ze is toen na 3 dagen door ons dwang gevoerd met vloeibaar voedsel van de DA t/m de afgelopen vrijdagochtend) Merk ik gisteren al dat haar avond portie (Tinlo Makreel) er met lange tanden in ging en het ook niet helemaal werd opgegeten. Vanochtend was het wel op, maar daar verdenk ik onze kater van. Ik werd vanmorgen wakker van het gerommel in haar buik. Dat ging zo hard dat ik het aan de andere kant van de kamer gewoon kon horen  ???. Vervolgens at met lange tanden wat van haar Carnibest lam en is de rest blijven staan tot dat ik thuis kwam. Volgens baasje heeft ze de hele dag gewoon haar ding gedaan, alleen dus weer niet gegeten.....Bij het vervangen van de Tinlo door Carnibest Kalkoen heeft ze voor de magnetron staan wachten en roepen tot het klaar was, maar vervolgens is er alleen aan geroken en beetje geur van opgelikt. Daarna liep ze weg, heeft op twee plaatsen schuim en nat gespuugd en that's it.....Wel zijn we vanochtend weer begonnen met 1 tabletje Felimazole 2.5 mg, maar om dat nu meteen de schuld te geven?
Ik denk eerder dat de Tinlo Makreel te scherp van geur en smaak is?? De carnibest die ze de dagen ervoor at (en ook gisteren nog) ging er gewoon in als koek. Overigens spuugt ze geen eten uit.
Iemand ervaringen met spugende poezen door Tinlo en dan met name de Makreel?
In elk geval heb ik meteen vanavond maar weer een spuitje vloeibaar voer gegeven, dan zit er tenminste iets in haar buik.
Laatst gewijzigd door Jota op wo 13 jun 2012, 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2368521
En ze heeft geen leververvetting na een week niet eten?
Ik vind het er namelijk wel zo naar klinken  :-\

Volgens mij ben je er niet met 1 snoepje oid per dag om leververvetting tegen te gaan. Ik ga uit van de helft van een normale portie om geen vette lever te krijgen.
Door Jota
#2368531
Mijn verhaal is idd niet helemaal kompleet .....sorry....  :shy: We hebben vanaf dag drie dwang voeren toegepast met vloeibaar van de da tot en met vorige week vrijdag ochtend, toen begon ze weer met zelf eten. (zal het in mijn starttopic ook even aanpassen). Verder is iom de dierenarts afgelopen maandag afgesproken om nog 2 dagen te wachten tot we echt het idee hadden dat ze weer 100% zich zelf was en daarna (vandaag dus) weer 1 x per dag te starten met de felimazole.
Door Limpy
#2368542
At ze al makreel voordat ze ziek werd?
Zo ja, had ze er toen ook wel eens last van?

Makreel is vet en kan daardoor ook wel eens verkeerd vallen, dwz dat ze er misselijk van kan zijn.
Volgens mij heb ik in de hondenhoek ook wel eens voorbij zien komen dat honden wel vette vis als zalm of haring verdroegen maar misselijk werden van makreel...
Door Jota
#2368563
Dat zou idd het e.e.a. verklaren..... Ze heeft 1x eerder Makreel op en volgens mij ook in de dagen voordat ze stopte met eten.... Ik zal het nu in elk geval in de gaten houden. Heb meteen bijgevoerd met vloeibaar, dan zit er in elk geval wat in de maag. Lijkt mij altijd beter dan niets erin, want ze spuugde ook alleen een beetje water en schuim. Verder ga ik toch maar door met de felimazole.
Door Jota
#2368977
Vanochtend was het bakje met Carnibest op een klein beetje na leeg, aangezien onze Ollie alleen Tinlo lust, moet Sfida nog wel wat gegeten hebben. Ze stond ook al weer roepend klaar toen mijn wekker afliep en ik blijkbaar niet snel genoeg naar beneden kwam  :biggrin2: Vanochtend 50 gram Carnibest kalkoen klaargezet en daar is ze nu weer aan begonnen. Ook de felimazole ging zonder problemen er in. Nu afwachten of ze over de hele dag verspreid haar porties CB gewoon blijft eten. Mijn conclusie tot zover is in elk geval dat ze idd niet tegen Tinlo Makreel kan.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door