Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ChantalKrijn
#2367086
Tyke is nu 7 maanden, wat is een goed moment om over te gaan op 1x voeren? Hij krijgt nu 1x 's ochtends en 1x 's avonds.
Om nou te zeggen dat hij verzadigd is niet echt..

Op welke leeftijd hebben jullie de overstap gemaakt?

En nog een vraag:
Hij blijft ook nog steeds zo hard groeien voor zijn leeftijd vind ik.. vorige week nog 500 gram aangekomen! Hij weegt nu 12,1 kilo, maar is dus echt niet te dik. Hoort dit ook bij vers? Normaal stoppen bullen wel met de groeispurt als ze een half jaar zijn.
Laatst gewijzigd door ChantalKrijn op di 12 jun 2012, 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Simone V
#2367089
hoi,
ik zou pas overgaan naar 1x per dag bij 1 jaar of eerder als je merkt dat hij bij 1 van de maaltijden niet veel trek lijkt te hebben.
mijn hond is trouwens anderhalf en ik geef nog 2x per dag, maar ja. witte herders en hun zwakke spijsvertering plus zij moet nog een beetje aankomen....
Door fydgi
#2367118
ja ik vraag me dit ook af ... aangezien het niet zo handig is als je een portie bot + vlees + groen of bot + orgaan + groen geeft en dan moet je daar smorgens wat van nemen en savonds de rest maar als je smorgens enkel dat vleesbot kan geven dan is de ontlasting te vast en omgekeerd .... wij geven nu 800gram per dag aan onze stafford van 5 maand oud, 2 a 3 keer per dag (om halfacht smorgens, om halfzes savonds, om 9 a 10 savonds)
Door Eira
#2367129
Eira is met 7 maanden naar 1x per dag over gegaan. Ze liet regelmatig 's ochtends een deel staan of begon maar moeizaam met eten, ze gaf dus netjes zelf aan dat 2x per dag te vaak was. Ze heeft een halve week een beetje last gehad van gal spugen 's ochtends en daarna was het over.
Door ChantalKrijn
#2367150
Zelf aangeven geloof ik niet dat dat gaat gebeuren  :biggrin2:
Maakt volgens mij niet uit hoeveel ik hem geef, hij eet het toch wel op.

Hij krijgt nu 's ochtends de helft van zijn vleesbot, alle orgaan en de helft groenten.. En dan 's avonds de andere helft vleesbot met het spiervlees en de andere helft groenten. Dit gaat prima!
Door Ramses1
#2368108
Mijn honden eten altijd 2 x per dag. S'morgens spier of orgaan en s'avonds vleesbot.
Ik geef ze nooit het vleesbot s'morgens omdat ik het niet een prettig idee vind dat ze rondlopen te rennen met "botten onderweg".
S'avonds in rust het bot verteren vind ik een fijner gevoel.
Mijn reu eet 1350 gram per dag en mijn teefje 990 gram, alles in 1 x voeren vind ik wel wat veel tegelijk.
En de hele dag rondlopen met een lege maag, of voer je dan s'morgens?

Natuurlijk heb jij een veel kleinere hond die veel minder in 1 x zal eten maar waarom zou je naar 1 x willen?
Ben benieuwd naar de reden om 1 x te gaan voeren.
Door ChantalKrijn
#2368110
[quote="Ramses1"]
Mijn honden eten altijd 2 x per dag. S'morgens spier of orgaan en s'avonds vleesbot.
Ik geef ze nooit het vleesbot s'morgens omdat ik het niet een prettig idee vind dat ze rondlopen te rennen met "botten onderweg".
S'avonds in rust het bot verteren vind ik een fijner gevoel.
Mijn reu eet 1350 gram per dag en mijn teefje 990 gram, alles in 1 x voeren vind ik wel wat veel tegelijk.
En de hele dag rondlopen met een lege maag, of voer je dan s'morgens?

Natuurlijk heb jij een veel kleinere hond die veel minder in 1 x zal eten maar waarom zou je naar 1 x willen?
Ben benieuwd naar de reden om 1 x te gaan voeren.
[/quote]

Quinta eet ook 1x 440 gram per dag, alles 's avonds na de grote wandeling. Als ze 2x krijgt gaat ze vaak gal spugen.
Wat ik eruit heb begrepen krijgen ze met 1x een veel voller gevoel, en aangezien Tyke best wel een vreetzak is...  ::) :P Hoop ik dat hij als hij 1x per dag krijgt wel voldaan is, want dat is hij nu duidelijk niet.
Door Lizzy
#2368117
Kleinere honden kunnen ook wel eerder over worden geschakeld. Zo'n beetje wanneer ze volgroeid zijn. Ach, en dan bedoel ik nog niet helemaal uitgezwaard hoor, want anders zou je bij een Dalmaat al moeten wachten tot ie 3 is.
Door ChantalKrijn
#2368123
Maar dat is het nu juist, hij blijft voor een Franse Bull best lang doorgroeien. Nu is hij 7 maanden en vorige week nog met 500 gram aangekomen, wat ik om me heen hoor stoppen ze wel met een half jaar met die spurt.

Maar wanneer hij dus door de grootste spurt is kan ik hem overzetten begrijp ik? Als ik moet wachten tot hij uitgezwaard is kan ik ook wel wachten tot 2,5 jaar  :P
Door Lizzy
#2368124
[quote="ChantalKrijn"]
Maar dat is het nu juist, hij blijft voor een Franse Bull best lang doorgroeien. Nu is hij 7 maanden en vorige week nog met 500 gram aangekomen, wat ik om me heen hoor stoppen ze wel met een half jaar met die spurt.

Maar wanneer hij dus door de grootste spurt is kan ik hem overzetten begrijp ik? Als ik moet wachten tot hij uitgezwaard is kan ik ook wel wachten tot 2,5 jaar  :P
[/quote]

Ik vind persoonlijk 7 maanden dan nog wat jong. Maar met 9 maanden zou moeten kunnen volgens mij.
Door pallas
#2369062
Ik heb Didot (bordercollie) met een maand of 7/8 overgezet op één keer daags. Later heeft hij nog een groeispurt gehad en toe heb ik het tijdelijk weer op twee keer daags gezet omdat hij ontzettend veel eten nodig had.
Gewoon kijken naar je eigen hond en uitproberen wanneer je merkt dat het een goed moment is, je kan altijd weer terug naar twee keer daags. :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door