Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Maaikiehhh
#2367798
heb er hier eentje met snel een droge huid/schilfers, waardoor ze heel veel jeuk heeft.

Ze krijgt nu elke dag een lading met omega 3/visolie capsules.
Weet ook dat het beste actieve olie is, omdat het andere nog omgezet moet worden etc.

Nu geef ik haar ook al vis uit blik (vers gaat nog moeizaam helaas)


Welke andere supplementen zijn goed voor huid/vacht, en wat doen die producten?
en hoeft niet alleen maar voor droge huid te zijn (al zijn die tips in dit geval ook welkom)
Door Maaikiehhh
#2367844
SjaakBF schreef: 2-3 keer in de week een heel rauw eitje?
Nicole
Ze eten idd al veel eieren,  gemiddeld 3 per week

Alleen de schillen lusten ze niet
Door SjaakBF
#2367852
OK  ;) ik zat eigenlijk ook meer aan het eigeel te denken voor de huid. Zelf heb ik de schillen aanvankelijk gewoon laten drogen en flink verkruimeld. Dat deed ik dan door een 'geslagen' eitje en dan at Ilja het mee op. Tegenwoordig gooi ik het ei gewoon kapot in de bak en eet ze het gewoon zo op.

Ik vond de vacht van Ilja ook iets te droog en heb ouderwets olijfolie bij haar eten gedaan (een scheutje elke dag) en zag haar vacht daar toch wel beter van worden, alhoewel honden volgens mij niet zoveel zouden moeten kunnen met olijfolie?

Er zijn volgens mij ook wel huidaandoeningen die gepaard gaan met een droge huid, jeuk en schilfers, hoe het precies zit en heet weet ik niet, maar heb je al eens in die richting zitten denken?

Ik heb even wat zitten zoeken: http://www.whgdierenartsen.nl/Bibliothe ... AN+DE+HUID

Zink te kort? Vitamine A tekort? Droge sebboroe?
Misschien dat je hier iets mee kunt?

Ik zeg niet dat je in die richting moet zoeken hoor, zit maar wat te brainstormen met je.

Nicole
Door Maaikiehhh
#2367974
het niet overdreven veel schilfers hoor en moet zeggen dat ze wel een hond is die ook bij teveel prikkels en stress gaat krabben.

ze is nu ook in de rui dus heb haar weer ff flink geborsteld, want losse haren jeuken ook.

maar heb nu een paar weken visolie gegeven en gaat al beter, maar wil het nog beter hahaha.

Ze heeft het als pup ook gehad en toen ben ik gestopt toen het beter ging, misschien moet ik gewoon altijd visolie geven aan haar  ;)
Door SjaakBF
#2367985
Ik ben wel benieuwd, hoeveel visolie geef je op hoeveel voeding?
Ik heb hier een hond met Atopie die 2 ml Doils skin  krijg (op 350) gram voeding. Hond weegt 11,5 kg

Ik heb om uit te sluiten dat er geen allergie was tegen vis ook een tijd zonder de visolie gedaan en dat was zichtbaar aan huid/vacht. Doffer en meer schilfers. Deze hond krijgt geen ei (helemaal geen gevogelte ivm voedselallergie). Misschien dat je wat aan de dosering hebt die hij krijgt. Hij heeft wel nog steeds een droge huid maar dat is denk ik bij hem ook aan de atopie gerelateerd.

Nicole
Door Maaikiehhh
#2367990
ik zou het niet weten, ik geef capsules.
Dan zou ik moeten weten hoeveel er in 1 capsule zit hahaha

moet ik even kijken
Door SjaakBF
#2367992
Dat moet inderdaad op het potje staan en dan zal er waarschijnlijk ook op staan hoeveel procent EPA en DHA erin zit. Meestal zijn die percentages 18% en 12%. Bij de Doils is dat wel aanmerkelijk hoger dus mag je de milliliters niet zomaar vergelijken.
Voor het gemak tel ik mg als ml al is dat niet helemaal correct ;-)
Door gytha
#2368148
Het kan ook een huidmijt zijn. Ik heb ook een hond gehad die vreselijk veel roos leek te hebben. Ik heb haar toen een paar keer moeten wassen met een speciale shampoo van de dierenarts en toen was het over. Ik heb destijds nooit aan een huidmijt gedacht, maar ook aan een droge huid.
Door Maaikiehhh
#2370036
[quote="luka en kira"]
Teunisbloemolie werkt ook goed bij huidproblemen.
[/quote]

Zijn dat actieve of niet actieve vetzuren?
Door SjaakBF
#2370055
Ik kan het produkt niet zien, ik kom bij babyspullen uit ;-)

Teunisbloemolie zit ook dacht ik in de EFA-vet, ik meen me te herinneren dat ik op die manier zelf ook op teunisbloemolie uit kwam. Ik heb het gekocht in pure vorm voor de hond met Atopie ondanks dat ik geen overtuigende onderzoeken kon vinden dat het werkzaam is (bij mensen). Dat ik ze niet kon vinden bij oa PubMed wil niet zeggen dat ze er niet zijn, maar ik twijfel of het echt gaat werken. Bij Atopie zou het een ontstekingsremmend effect moeten hebben. Ik vraag me dan ook nog eens af of honden het kunnen omzetten zodat het voor hen bruikbaar is?
Ik weet er te weinig van... dus als iemand hier goed van op de hoogte is? Ondanks dat het niet mijn topic is zou ik het leerzaam vinden als je er wat meer over wilt vertellen.

Nicole
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door