Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door stef-lana
#2368041
Hallo Allemaal,

Ik zal me even voorstellen, ik ben Stefanie en heb een amstaff teefje van bijna 1 jaar; Lana. Wij hebben Lana nu sinds Januari, toen ze een half jaar oud was overgenomen van iemand anders. toen had ze al een beetje diarree, maar het werd steeds erger en erger, tot bloedens toe. En we hebben in dit half jaar, van alles geprobeerd en onderzocht. maar er komt niets uit en de medicijnen helpen niks. de homoepatische kant op gegaan en hier wat middelen van geprobeerd hielp ook niet. Gister ten einde raad, naar een andere DA gegaan en zij adviseerde mij om zelf d'r menu te gaan samen stellen, en dit te koken. een soort vlees wat ze nog nooit eerder heeft gegeten; konijn, paard of iets dergelijks i.c.m. rijst. hebben jullie tips, adviesen verkooppunten. ik probeer alles door te lezen, maar aangezien dit echt totaal nieuw is voor mij, vind ik het nog erg lastig!
Door stef-lana
#2368181
Lizzy schreef: Hoi Stephanie, welkom op Barfplaats.

Wat een Lana nu?
een = eet neem ik aan?

lana krijgt nu carnibest eend gekookt. hiervoor kreeg ze royal canine sensitivity (hier zit ook eend in) en daar ben ik langzaam de carnibest gekookt door heen gaan doen.
Door Lizzy
#2368194
stef-lana schreef: een = eet neem ik aan?

lana krijgt nu carnibest eend gekookt. hiervoor kreeg ze royal canine sensitivity (hier zit ook eend in) en daar ben ik langzaam de carnibest gekookt door heen gaan doen.
Ehhh, ja sorry, dat bedoel ik.
En op de Carnibest is het niet beter geworden, begrijp ik?
Ik zou het koken van de Carnibest nu versnelt af gaan bouwen totdat je het rauw geeft. Als je het rauw geeft, zou ik een paar weken aankijken hoe dat gaat. Heb je wel eens L-Glutamine gegeven op aanraden van de dierenarts.

Als je hond eenmaal gewend is aan rauw, kun je makkelijker overschakelen op een eliminatie dieet van bijv, konijn. En dan haal je (bijvoorbeeld bij het Islam Centrum in R'dam) een aantal kilo hele konijnen, die verdeel je in porties en dat geef je dan 6 a 9 weken te eten. Rauw/heel konijn en verder niks. Dat is het meest simpele.

Rijst zou ik niet geven. Dit veroorzaakt vaker problemen met de vertering dan dat het wat oplevert. Je hond heeft het ook totaal niet nodig.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door