Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Roellie
#2367718
Mijn hond is bijna 7 en zij eet volgens het barfprincipe sinds dat ze 6 maanden is. Nu vroeg ik me af of je het menu moet gaan veranderen naarmate ze ouder worden? Hebben ze dan meer nodig van bepaalde vitaminen of mineralen? Wie kan mij daar wat info over geven?
Door Ramses1
#2367752
In de bibliotheek staat een rekenhulp.
Vul daar de leeftijd, gewicht, percentages die je wilt aanhouden en het ras van je hond in, en je weet precies wat je hond per dag en/of per week eten moet/mag.
Door Cathelijn
#2367877
Zolang ze de botten die je geeft nog goed wegkrijgen en de ontlasting blijft goed, hoef je niets te wijzigen.
Mijn honden aten op10 jarige leeftijd hetzelfde als toen ze 5 jaar waren  ;)
Door Lizzy
#2367888
Roellie schreef: Mijn hond is bijna 7 en zij eet volgens het barfprincipe sinds dat ze 6 maanden is. Nu vroeg ik me af of je het menu moet gaan veranderen naarmate ze ouder worden? Hebben ze dan meer nodig van bepaalde vitaminen of mineralen? Wie kan mij daar wat info over geven?
Nee. En zeker niet voor een hond van 7. Ik merk echter wel dat bij echt oude honden (mijn hond is nu bijna 15 en mijn vorige was ook ruim 14) problemen kunt krijgen met bepaalde dingen. Pinkel kan bijv. niet meer tegen lam en geit en eend. Allemaal te vet voor haar. Ze doet het het best op runderpens, kip (allebei biologisch), rundvlees, haaskarkas en parelhoen. Dat is wat weinig afwisseling maar op deze leeftijd vind ik het vooral belangrijk dat ze zich in d'r hum voelt.
Door smulpaap
#2367994
Roellie schreef: Mijn hond is bijna 7 en zij eet volgens het barfprincipe sinds dat ze 6 maanden is. Nu vroeg ik me af of je het menu moet gaan veranderen naarmate ze ouder worden? Hebben ze dan meer nodig van bepaalde vitaminen of mineralen? Wie kan mij daar wat info over geven?


Zoiets is een kwestie van gewoon goed naar je hond (blijven ) kijken . Zolang de vertering goed gaat kan je gewoon alles geven . Mijn oudste heeft tot 10 jaar gewoon alles gegeten en ook prima verteert . Maar nu heb ik haar de laatste tijd ook op wat gemakkelijker vleesbot en het percentage omlaag gedaan . Ze kreeg bv moeite met het goed verteren van eendennekken maar ook hazenrug fazant etc .  Verder word ze wat minder sterk in haar achterhandje dus moeilijker poepen en teveel kracht daarvoor leveren is ook niet ideaal voor zo,n hond . Dik bevleesde vleesbotten gaan nog wel goed . En wat ik ook wel belangrijk vind met zo,n oudje is kwaliteit . Oud zijn /worden kost ook energie , als het even kan voer ik haar biologisch of wild en spiervlees van goede kwaliteit
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door