Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2365937
Ik heb eindelijk een droogmachine van Bohman besteld. Hoop het snel binnen te hebben. Ik wil er gewoon snackjes in drogen.
Kun je ook vis alleen in droge toestand geven of krijg ik dan tekorten? Bandit houd niet zo van vis. Ik heb nu makreel in de vriezer. Hij lust het alleen gemalen. Hij probeert het in stukken wel te eten, maar hij moet er echt van kokhalzen zo vies vind hij het. Als ik het maal lust hij het wel. Dus ik dacht als ik nu alleen vis als snack geef. Ik weet ook helemaal niet of Makreel misschien te vet is om te drogen.
Ik heb sowieso al kipfilet, kalkoenfilet, kippennekken en orgaan om te drogen. Ik ben benieuwd.
Ik had het al meer dan een jaar op mijn verlanglijstje staan.
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2366674
Als het goed is, komt ie morgen al binnen. Dus voor morgen alvast maar wat kipfilet uit de vriezer halen.
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2367557
Yes, droger is binnen. Nu mijn vlees nog bevroren. Dus zal het morgen moeten gaan doen. Ik heb kipfilet, kiphartjes en markreel klaar liggen. Even uittesten. Weet ook niet of de makreel goed gaat lukken. Ik probeer het gewoon.
Door bordie
#2367806
[quote="pleuntje"]
Yes, droger is binnen. Nu mijn vlees nog bevroren. Dus zal het morgen moeten gaan doen. Ik heb kipfilet, kiphartjes en markreel klaar liggen. Even uittesten. Weet ook niet of de makreel goed gaat lukken. Ik probeer het gewoon.
[/quote]
toevallig lust mijn hond geen verse makreel en had er nog 1 in de vriezer liggen...
dus eerst vers aangeboden, weigerde hij....ik denk dan leg ik m gewoon in mn droger (severin)  op t bovenste rooster deksel erop, stond wel beetje open maar ach...ging goed...  werd mooi droog....en heb m later aangeboden droog dus....weigerde weer....toen in stukken gesneden en door de gemalen orgaanmix geroert en tis op....
Door bordie
#2367827
[quote="pleuntje"]
Zo zie je maar weer, uiteindelijk krijgen we het er wel in.
[/quote]ja en dat terwijl ie weer gek is op zalm......
Door bordie
#2367834
[quote="pleuntje"]
Hier krijg ik de makreel er ook niet heel in. Dus bestel volgende keer maar een andere vis.
[/quote]hazenoortjes had ik laatst gedroogd...,met vacht  moest ie niet...terwijl ie gek is op haaskarkas...en draait zn poot niet om voor een flinke hele zalmkop...dan kun je maar beter uit de buurt blijven :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2368923
Drogertje staat nu al een hele avond aan. Kipfilet, kippenhartjes, markreel en konijnenorgaan. Dit laatste om mijn roosters vol te krijgen.
Door bordie
#2368954
[quote="pleuntje"]
Drogertje staat nu al een hele avond aan. Kipfilet, kippenhartjes, markreel en konijnenorgaan. Dit laatste om mijn roosters vol te krijgen.
[/quote]staat ie binnen of buiten?  ik heb m in de schuuropening....za gaat er 2 kg kippennekken in en maandag paardenspiervlees maar dat droog ik niet zo lang want dat vind ik zonde...en doe ik daarna weer in de vriezer...hier gaat ie ook overuren maken want ik krijg vrijdag 10 runderpiemels binnen... :biggrin2: en geelhaar.....drogertje krijgt t nog druk....
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2369677
Ik had hem binnenstaan, maar krijgt een plekje in de schuur. De vis stonk behoorlijk, afzuigkap heeft goed zijn werk moeten doen. Dus de volgend lichting gaan we in de schuur drogen. Volgende week krijg ik kippennekken, lams- en geitenlong enz binnen. Ook geitenpens. Nu heb ik even voldoende.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door