Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door TessaThomas
#2367769
Op dit moment krijgt onze Tessa 4 dagen in de week KVV, namelijk Lotgering. De andere 3 dagen geven we wat BARF hapjes. Eigenlijk zijn wij heel tevreden, maar ja. Je leest hier wat, je kijkt wat foto's en je ziet hoe je hond met de vleesbotten enzovoorts bezig is. En dat is gewoon heel gaaf. Nu zou ik in de toekomst wel volledig willen gaan barfen. Er komt ook een 2e hond bij, een puppy, dus zitten we hier thuis al te bespreken hoe we dat doen. Want vinden we lotgering goed genoeg om een pup op groot te brengen of zijn we dan al handig genoeg in barf op hem daarop groot te brengen.

Mijn vriend vindt het allemaal wel goed, die vindt het heel gaaf om te zien hoe Tessa de botten kraakt en scheurt. Zijn enige máár is; wat kost het per maand? Met lotgering zijn we erg weinig kwijt, ze eet 500 gram per dag (daarbij nog tussendoortjes, gedroogd dingen enzovoorts). Ze weegt 26 kilo, zou iets mogen aankomen, maar 30 kilo zal ze nooit halen. Erg rank en slank gebouwd.

Dus wat zijn jullie kwijt per maand?
Gebruikersavatar
Door Hope
#2367778
Voor onze hond Hope moest ik eigenlijk hypoallergeen voer gaan halen bij de dierenarts.
Dan zou ik aan de € 80,00 per maand komen.

Daar kom ik nu niet aan, en ik heb toch echt geen goedkope diersoorten in mijn menu staan.
Zeker als je handig kan inkopen is het helemaal niet zo onwijs duur. Of beter gezegd: had ik het veel duurder geschat als het eigenlijk is.

En het is zo leuk! Je krijgt er zoveel voor terug!
Voor je pup kan je hier natuurlijk al je vragen stellen straks, dus dat komt wel goed hoor!
Door Limpy
#2367781
Barfen is zowiezo goedkoper dan kvv voeren en verder ligt het ook aan de grootte van je dier wat hij/zij kost per maand.
(per kat ben ik 4,5 - 5 eurie per maand kwijt, vergelijkbaar met klein hondje van 5-6 kg wellicht)
Door millyckk
#2367788
Hier liep al eerder een topic over http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 845.0.html, ging van 2008 tot 2010, misschien leuk om eens door te spitten?

Verder denk ik dat het inmiddels met al die lijntjes/aanbiedingen van afgelopen paar jaar, goed mogelijk is om voor een redelijk bedrag
aan goed vlees te komen. Hier merk ik in ieder geval dat ik vergeleken met 4 jaar geleden, aanmerkelijk goedkoper uit ben . Enne... leuk, een puppie!!
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2367792
Hier voer ik 2,5 kilo per dag voor 3 honden. Over het algemeen kost het me (met groot inkopen) zo'n 2 euro per kilo = 5 euro per dag = 150 euro per maand.

Maar ik heb dan ook wel bijna 115 kilo hond hier rondlopen...  :biggrin2:

Onze Max is allergisch voor van alles en nog wat. Voordat we vers voerden kostten zijn br*kken (jeukenumaar dermatosis) zo'n 80 euro per maand, en met Barf ben ik voor hem nog maar 25 euro per maand kwijt, EN ik kom niet meer bij de dierenarts want hij heeft totaal geen last meer van zijn huid, en zijn tanden zijn ineens weer wit. Super goedkoop dus dat Barfen!  :)
(en niet onbelangrijk, hij en de andere 2 genieten elke avond ontzettend van hun eten!)
Door Roef & Hidde
#2367796
ik ben ongeveer € 60 kwijt per maand voor 2 honden,maar dit wordt minder als hidde uitgegroeid is.
die eet nu nog ongeveer 1100-1200 gram per dag en roef eet ongeveer 500 gram. roef weegt 30 kilo en hidde zal wel rond de 35-40 kilo komen.
Gebruikersavatar
Door pike
#2367847
Per maand zo'n 90-100 euro voor drie honden. Ze zijn niet zo zwaar (11, 15 en 16 kg) maar eten relatief veel (4% van hun gewicht), samen eten ze ongeveer 1,5 kg per dag.
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#2367870
Hier 2 honden, 1 van 23 kilo en 1 van 26 kilo.

Ze eten samen ongeveer 4 kilo per week en ik ben rond de €55,- per maand kwijt.
Door Jump
#2367900
Hier 2 honden van ong. 21 kg,ze eten samen 1 kilo per dag en ik ben rond 50 euro per maand kwijt.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2367902
Kosten hangen ook af van je mogelijkheden in je vriezer. Hoe meer je leuke aanbiedingen shopt, hoe goedkoper je gemiddelde kiloprijs wordt.
Ik heb maar een kleine 100 liter vriezerruimte voor 1 grote hond en 2 katten, dus ik heb weinig mogelijkheden tot voorraad. Ik kan best een keer 10 kilo kip spotgoedkoop kopen, maar dan eet hij 2 weken kip omdat er niets anders meer in de vriezer past. En dat is niet de bedoeling. Nu koop ik vooral bij webshops en dat is duurder.

Ik ben voor de hond ongeveer 50 tot 70 euro per maand kwijt aan voer. Verschil komt ook omdat ik soms zo budget mogelijk shop en soms juist ook wat duurdere soorten koop. Als ik een grote vriezer zou hebben en aan lijntjes mee kon doen, zou ik wel rond de 40 euro per maand uit kunnen komen misschien.
Gebruikersavatar
Door BaiChèDol
#2367906
Hier lopen 2 labradors rond, een van goed 40 kilo en een van 37 kg. Ze eten samen ongeveer 10 kg per week, ik reken ongeveer 2 à 2,5 euro per kilo aangezien ik nogal wat luxe dingetjes geef ( ik heb dan ook mijn honden voor de luxe, zeg maar. Ze zijn/worden nogal verwend, de kinders zijn groot en al het huis uit...)
Ik kom uit tussen de 80 en de 100 euro per maand, afhankelijk van het aanbod hier op barfplaats.
Door orinake
#2367909
Ik heb 5kg voer per dag nodig.
Ik zit tussen de 200 en 250€/maand voor 4 honden momenteel.
Dit omdat er enkele duurdere spullen tussen zitten van tussen de 3.5 en 6€/kg.
als ik die laat vallen dan kan ik vlot naar 150 - 200€ per maand = 37.5/50€ per maand per hond :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door