Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#2367731
Jane heeft al jaren een zwakke rug, maar met homeopathie heeft ze het eigenlijk heel lang heel goed gedaan.
De laatste maanden ging het soms wat minder maar dan af en toe wat pijnstilling (altijd in overleg) en 1x per maand werd haar rug even nagelopen en het ging best goed.
Vanmorgen nog fijn naar het bos geweest en eigenlijk niks geks aan de hand. Vanmiddag moest ik even weg en toen ik terugkwam stond Jane bij de deur en gaf een flinke piep, twee tellen later weer.
En Jane is geen pieper, dus dan gaan alarmbellen bij mij wel rinkelen.
In huis bleef ze onrustig, hijgen, niet ontspannen liggen e.d.
Toch naar de da gegaan, want zo wilde ik niet de avond in.
Na onderzoek was haar conclusie waarschijnlijk een nekhernia. Ze heeft de nodige medicijnen en een b12 injectie en zo gingen we weer te huis. Nu afwachten hoe het gaat.
Morgen eind van de ochtend staat al een afspraak bij de orthopeed aldaar.
Heel klein minuscuul twijfeltje bij ons is dat het een spierknoop o.i.d. is of dat het toch uit haar rug komt.

Willen jullie duimen dat het mee gaat vallen en vooral dat ze toch weer snel opknapt?
En mochten jullie nog tips hebben dan hoor ik dat ook graag.

Voor nu heeft ze lekker haar eten op en is inmiddels rustig gaan liggen.
#2368071
Orthopeed denkt echt aan een verrekking van een spier. Bij een hernia zou ze niet nu al zoveel beter zijn.
Ze is er nog niet, heeft nog vee last, maar hij denkt echt aan verrekking.
Een paar dagen pijnstilling geven en de andere dingen die ik meehad niet meer geven, het zou in een paar dagen veel beter moeten gaan. Bij verslechtering terug.

Wel moeilijk, deze orthopeed zij 4 jaar terug al dat haar re. knie slecht was en dat die knieband het zou begeven. Ze was slecht toen, maar na een bezoek aan een holistische da die rugwervel had rechtgezet en si gewricht ging het een hele tijd wonderbaarlijk goed. Orthopeed zegt dat je dat niet recht kan zetten, is onzin, maar een verklaring voor het feit dat het beter ging had hij niet. Nu voelde hij weer haar knieen, draaide e.d. en zei gelijk allebei de knieen zijn heel slecht, kniebanden slecht (in hoeverre wist hij zo niet) en artrose. Maar gek genoeg gaf Jane geen krimp toen hij aan haar knieen draaide, hoe kan dat als die knieen zo slecht zijn? Artrose heeft ze in de knieen, maar die kniebanden blijft een vraag bij mij. Want steeds als haar rug behandeld wordt gaat het weer een tijd goed. Kijk mijn meisje zit niet goed in elkaar helaas, dat weten we, maar als je ziet hoeveel ze nog loopt en doet. :-\

Overigens zou hij bij haar niets aan die knieen durven doen, want zijn mening is dat dat het alleen maar slechter kan maken.

Heb het even gehad, teveel informatie, die bij mij vragen blijft oproepen, maar voor nu is het eerst aankijken hoe het verder gaat. Van hem mocht ik gewoon lopen e.d. met haar, maar ik hou het toch maar even bij kleine stukjes.
En hopen maar dat ze goed opknapt de komende dagen.

Wil wel even zeggen dat mijn meisje wel zo enorm braaf is hoor. :-*
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2368147
:-* in de nek, dat het met wat rust maar snel over mag zijn  :-*

Tja, de knieën. Ik denk meteen aan het volgende. Soms zie je HD-foto's waar honden amper heupen lijken te hebben. Je zou denken...aan de hand van die foto, dat het beestje moet verrekken van de pijn maar toch minstens ook kreupelend door het leven moet gaan. En dan zie je de hond, springt die vrolijk in het rond, heeft nergens last van.

Van artrose hoef je ook niet altijd last te hebben. Het zijn vaak de onstekingkjes in het gebied die ze veroozaken die de meeste pijnklachten geven. Dus tja, hoe somber het ook voorgesteld wordt. Zolang jouw Janepane lekker loopt zou ik me verder ook niet al te druk maken om dingen die er wel zijn, maar waar ze geen last van heeft. Je kan er natuurlijk rekening mee houden, maar aangezien Jane al niet helemaal tof in elkaar zit, deed je dat vast al.
:-*
Door Lizzy
#2368350
Fijn dat het geen hernia is :-*

Tja, net wat Angelique zegt, sommige honden hebben geen heupen en hebben nergens last van. Sommige mensen hebben een kleine afwijking in de rug en kunnen er nauwelijks mee lopen. Ik denk niet dat dingen altijd zo zwart/wit liggen. En zolang zij goed loopt, zou ik zijn info lekker 'vergeten' (je begrijpt wat ik bedoel) en je nu concentreren op haar nek. Heb je traumeel in huis?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door