Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2367645
Goede avond,

Ik ben bijna 4 weken geleden op aanraden van Tannetje begonnen met elimineren.
Mindy had een kale staart en achterhand, daar lijkt nu echter weer haar op te gaan groeien, ze heeft nu alleen een soort hotspot (heet dat bij katten ook zo?) tussen haar tenen  :-\
Nu is het wel zo dat ze zijn begonnen met een grootscheepse renovatie wat gepaard gaat met veel lawaai overlast.
De plek zou dus ook kunnen komen van stress, maar zeker weten doe ik het niet.
Zal ik door gaan met elimineren totdat ze weer geheel behaard is overal? Of totdat de 6 weken om zijn?
Of gaan provoceren? Of stoppen omdat het schijnbaar niet aan slaat?
Juist vanwege de nieuwe omstandigheden vind ik het lastig in te schatten.

Groetjes
#2376070
Gister had ik 6 weken - 1 dag geeliminineerd en ontwaarde ik een nieuwe hotspot..
zodoende heb ik haar mee laten eten met de andere katten (zalm) en wat ben ik blij dat ik dat gedaan heb.
Toen ze op de tafel stond (daar eten ze) kwam er pus uit haar vulva, dat had ik nooit gezien als ze apart had gegegeten, dan zit ik er niet bij en ze is zo schoon op zich zelf dat ik dat ook niet gemerkt zou hebben.
volgens de da waren we er super snel bij, baarmoeder was wel vergroot (2,5 cm) volgens de da zou dat een paar mm moeten zijn en wat gevult met pus, maar ze had nog geen koorts oid.
Ook at en dronk ze normaal..
Maar goed ze is gecastreerd (wilde ik doen zodra de huidproblemen over waren, nu dus eerder) en ik maak me nu alleen even druk om lekkere hapjes en aansterken ipv elimineren.
misschien dat ik als ze opgeknapt is ga elimineren met muis, want dat heeft ze echt nog nooit gehad.
#2377210
Als je een nieuwe hotspot ondekt, denk ik niet dat het eliminatiedieet aanslaat.  :-\
Maar ik zou ook even terug met de DA overleggen.

Eng trouwens, die baarmoederonsteking. Misschien had ze wel pijn? Dat kunnen ze ook van gaan likken en geeft natuurlijk behoorlijk wat stress. 
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door