Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Chanty
#2367338
ik heb het idee dat mijn hond niet tegen vis kan. Ze heeft sowieso een voedsel allergie maar staan nu op lam/eend/hert en lama. Nou heb ik haar al 2 keer hele makreel gegeven maar beide keren is ze de dagen erna sloom en niet helemaal zichzelf.

Kan ik nu een andere vissoort proberen? En wat raden jullie me dan voor soort aan als ze op makreel niet goed reageert?

Moet wel enigzins normaal te eten zijn aangezien ze (5 honden) binnen de vis moeten eten. Heb helaas geen tuin of balkon voor ze!
Door sella
#2367344
Een sardientje?  Is het horsmakreel of een hele grote makreel? Het kan ook zo zijn dat ze zo vol zit van de vette vis, dat ze sloom en afwezig is omdat ze supervoldaan is?
Ze jeukt niet extra na een makreel?
Door Chanty
#2367355
Zoiets:
Afbeelding

Ze heeft geen extra jeuk. Geeft ook niet over en ook geen diarree. Maar ze is niet zichzelf.  Slomer en saai  ::)

De markeel heeft ze zondag gehad. Nu nog steeds sloom. Ga er dus niet vanuit dat ze heel erg vol zit nog. Sowieso krijgt zij normaal 2 kilo vlees per dag en heeft ze zondag maar een kilo gehad.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2367410
Makreel viel hier vaak ook niet lekker, dus ik zou niet meteen aan een allergie voor vis denken. Ik zou een ander visje proberen. Sardien, haring of zalm.
Door henneke
#2367419
makreel gaat hem hier ook niet worden hoor , andere vis geen punt maar makreel is vragen om spuugpartijen , een paar keer gegeven en elke keer prijs .
Door sella
#2367463
Bij Diego en Amber was makreel no problem.
Bij Buffel is het ook spugen.
Die doet het alleen goed op een sardientje. Dan blijft het een sardientje, als hij maar vette vis krijgt.
Door nienk
#2367526
zou kunnen dat zijn buik er wat moeite mee heeft om het te verteren.

ik zou denk ik proberen wat er gebeurd als je de portie vis wat over de week verdeelt. dus niet in 1 maaltijd alle vis, maar bijvoorbeeld de woensdag en zaterdag maaltijd half/half doen. (als dat lastig delen is, doe het dan met sardientjes, die zijn lekker klein.)
Door sella
#2367539
Als je buffel bedoelt Nienke dan heeft dat geen verschil, ook verdeeld, door ander eten gemalen, het blijft spugen en diarree.
Vandaar, sardien gaat goed, hij krijgt er 2 per week, en veel echt wild, hij krijgt genoeg omega 3 binnen.
Door Chanty
#2367565
Goed om te lezen wel eigenlijk :D

Volgende keer maar andere visjes bestellen. Ze krijgen bij mij 1 keer in de week vis samen met eendennekken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door