Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door chery
#2366974
Ik wil nu toch mariadistel bij gaan geven ivm leverproblemen van mijn hond. Hij krijgt ook al zentonil advance via de dierenarts{voedingssuplement}. Maar wil toch als extra de mariadistel geven. Maar hij weegt 13,5 kilo. Ik heb de mariadistel van arkocaps, dit zit in capsules, een mens krijgt 3x per dag 1 capsule. Zal ik hem 1 capsule per dag geven? Is dat voldoende?
Gebruikersavatar
Door chery
#2366982
Dank je  ;) Volgende week moet ik weer bloedprikken. Eigenlijk gaat het niet zo heel goed.... Hij begint weer met huidproblemen en jeuk. Krijgt gewoon zijn leverdieet.....
Door Lizzy
#2366984
Sinds wanneer krijgt hij het leverdieet? Denk je dat daardoor de huidproblemen zijn ontstaan? Want het leverdieet bevat natuurlijk granen (havermout) en daar reageert helaas niet iedere hond even goed op..... :-\
Gebruikersavatar
Door chery
#2366993
Hij had al huidklachten{dezelfde als nu} februari is er uitgekomen dat leverwaardes niet goed waren en flinke spondylose. sindsdien op leverdieet. Huidklachten verdwenen als sneeuw voor de zon, hij was weer helemaal schoon, maar nu begint het dus weer......
Door Lizzy
#2366999
Je vermoed dat de lever dus weer minder functioneert? Mariadistel is een goed idee. Ik hoop dat je ook weer verbetering in de huid gaat zien.
Gebruikersavatar
Door chery
#2367002
Het zijn dezelfde klachten weer. Rode warme huid, ronde plekjes daarop die viezigheid afgeven. Dit allemaal op de buik, ellebogen, rond de anus onder de staart. Misschien toch maar eerder bloed af laten nemen.....
Door charmed
#2367071
chery schreef: Ik wil nu toch mariadistel bij gaan geven ivm leverproblemen van mijn hond. Hij krijgt ook al zentonil advance via de dierenarts{voedingssuplement}. Maar wil toch als extra de mariadistel geven. Maar hij weegt 13,5 kilo. Ik heb de mariadistel van arkocaps, dit zit in capsules, een mens krijgt 3x per dag 1 capsule. Zal ik hem 1 capsule per dag geven? Is dat voldoende?
Dat ligt er aan hoeveel mg er in zo'n capsule zit, want die zijn er in verschillende hoeveelheden. Zelf heb ik Prudence die zo rond de 10 kilo woog, 200 mg Mariadistel op een dag gegeven. (op aanraden van de hol. Da)
Door Lizzy
#2367078
charmed schreef: Dat ligt er aan hoeveel mg er in zo'n capsule zit, want die zijn er in verschillende hoeveelheden. Zelf heb ik Prudence die zo rond de 10 kilo woog, 200 mg Mariadistel op een dag gegeven. (op aanraden van de hol. Da)
In 1 capsule Arkopharma zit: 390 mg Silybum marianum
Gebruikersavatar
Door chery
#2370603
Nou de uitslagen weer bekend. helaas weer 3 waardes te hoog{1 1/2 maand terug maar 1 waarde nog aan de hoge kant...}
Maar was die dag voor het prikken net begonnen met de mariadistel.
Beau is niet ziek, alleen zijn huid speelde weer op. Hij eet goed, is energiek....
Nu wil ik toch weer een maandje wachten en dan nog eens de waardes laten prikken.
Maar kan ik de mariadistel gewoon dagelijks geven 1 capsule? Ik bedoel wordt dat niet teveel?
Is er over een maand nog geen verbetering dan ga ik voor de echo...
Door charmed
#2370883
Ik heb gelijk een echo laten doen om te kijken of de buitenkant van de lever nog goed was. Deze was bij Prudence nog goed. Ik weet niet of die dosis die jij geeft veel te hoog is. Je zou de capsule ook door 2 kunnen doen als de dosering te hoog is.

Heb je wat veranderd aan het dieet (omdat er wat andere waarden nu hoger zijn?)
Gebruikersavatar
Door chery
#2371128
Ja ik had wat veranderd aan het dieet. Ik heb konijn{tam} en parelhoen toegevoegd en 1 dag in de week KVV. Hij weegt 13,5 kilo dus denk dat 1 capsule niet teveel is?
Door charmed
#2371257
chery schreef: Ja ik had wat veranderd aan het dieet. Ik heb konijn{tam} en parelhoen toegevoegd en 1 dag in de week KVV. Hij weegt 13,5 kilo dus denk dat 1 capsule niet teveel is?
Die KVV zou ik dan toch weglaten, daar zit heel veel orgaan in, en wat ze nu niet te veel moeten krijgen is orgaan. Ik heb helemaal geen orgaan gevoerd in die periode. Ik heb gekookt gegeven.
Gebruikersavatar
Door chery
#2373643
Ik ga vrijdag voor een echo.
Beau wordt ook gek van de jeuk...
m.n. savonds en snachts{typerend voor leveraandoeningen bij de mens tenminste, dus zal dat ook bij honden zo zijn??}
Ik hoop dat er wat uit komt, dan kunnen we misschien behandelen{of niet en symptoombestrijding} want dit is niet prettig meer voor hem dat hij zo'n jeuk heeft.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door