Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2360853
Enige tijd geleden heb ik van Kaela konijnenoren meegekregen om te proberen, Kaya vind ze geweldig!
Nu heb ik geen droger maar wel een combi magnetron. Het lijkt mij dat je in een over ook konijnenoren kan drogen.
Iemand hier ervaring mee? Hoelang en op hoeveel graden moet ik dat doen?
#2364612
Zet je de magnetron dan op ontdooistand of iets hoger bv. of gebruik je de oven.
Ik heb ze van de week in een stocli droger gehad zeker 18 uur maar volgens mij zijn ze nog lang niet droog dus vond het niet zo'n succes.
Ik heb ze maar weer in de vriezer gedaan anders kan ik alles weer weggooien.
Heb er een gebruiksteller opgezet en hij had 1,60 aan stroom verbruikt nou dat vond ik best veel voor 10 konijnenoren.
En dan nog niet goed droog.
#2364664
Ik heb hem gewoon op de ovenstand gezet, en dan heeft hij dus als laagste stand 90 graden. ik heb hem 2x op 50 minuten gezet. Na de eerste 50 min oortjes even omgedraaid (had ze de 1e x op alufolie gelegd, beter van niet blijft het vocht op liggen.)
Ik heb geen verbruiksteller en heb dus geen idee hoeveel dit neemt. maar na 2x 50 min waren ze lekker knapperig.
Het lijkt mij dat 18 uren in zo'n droger behoorlijk stroom vreet ja, daarom wil lief hier ook niet dat ik een droger aanschaf.
Dat ding staat dan ongetwijfeld 24/7 te loeien.  ;)
#2365010
de eerste x min of meer misschien. maar de 2e x heb ik ze zonder iets eronder op het rooster gelegd dus niet op een plaat of zo.
Geloof me ze zijn echt gedroogd en niet gebakken. Helaas zijn ze nu op en heb ik geen foto gemaakt maar als ik ze weer bestel zal ik even een kiekje schieten voor de liefhebbers  :)
#2366961
Ik heb de konijnenoren hier meestal een uurtje of 10 a 12 in de droger en dan zijn ze na maanden nog goed.

Er zijn wel eens berekeningen geweest wat zo'n bomann nou aan stroom verbruikt en dat is een lachertje in verhouding tot wanneer je in de oven droogt. En ik ga ook wel met Nadia mee, als je 90 graden hebt moeten gebruiken, dan zijn ze gebakken en niet gedroogd. Is niet per see heel erg, de bomann schijnt voor drogen ook wat aan de warme kan te zijn. Maar het kost je denk ik meer stroom zo.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door