Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door PLientje
#2365652
Normaal gesproken krijgt onze prinses barf. Nu gaat ze als wij op vakantie zijn uit logeren bij mijn moeder. Mijn moeder wil eigenlijk geen vlees geven, ze vindt dat het haar vloer verprutst. Ik ben allang blij dat mama op wil passen dus ga daar verder ook niet over zeuren aangezien ze KVV wel wil geven.

Nu weet ik niks van KVV, wat zijn goede merken? Ik wil een variant zonder granen en kip. Daar reageert Ka heel sterk (allergisch) op. Het is voor ongeveer 10 dagen, weet niet hoe belangrijk het is om dan veel variatie te hebben. Van barf eet ze ongeveer 300-400gr per dag, ze wordt snel schraal.
Door nienk
#2365666
op www.voerwijzer.com kan je alle merken bekijken en vergelijken, uitzoeken op geen graan en kip. kan je ook nog percentage's kijken en kiezen op zoveel mogelijk overeen komend met haar barfmenu.
Door M@rina
#2365681
Tinlo barfmenu, Haaksbarf, Carnivoer eend, Alaska, All animal, Lotgering, Shaweca (wel goed opletten welke je neemt want de meeste bevatten kippenbot) en het huismerk van versvoer.
In die laatste zitten 4 diersoorten verwerkt maar geen kip, geen granen.

Alle andere genoemde kvv's bevatten geen granen en hebben allemaal varianten zonder kip.
Door Limpy
#2365688
10 dagen niet helemaal compleet is ook geen ramp, zou wel iets meer voeren met gemalen spul als ze normaliter snel schraal wordt.
Maar met tinlo en haaksbarf kun je ook al snel toch 5-7 diersoorten voeren en dus toch compleet (bij deze voer je compleet door diersoorten af te wisselen)
Door PLientje
#2365764
Zelf malen is geen optie, heb geen maalmachine.

Zal ook eens naar Haaksbarf en Tinlo kijken, had zelf Naturis gevonden. Dacht al dat ik iets meer KVV zou moeten geven dan barfhap.
Door Limpy
#2365773
Naturis is idd ook wel okay, wellicht een paar merken combineren voor die 10 dagen... net wat ze lekker vind.
Door Parelridder
#2365845
[quote="PLientje"]
Zelf malen is geen optie, heb geen maalmachine.

Zal ook eens naar Haaksbarf en Tinlo kijken, had zelf Naturis gevonden. Dacht al dat ik iets meer KVV zou moeten geven dan barfhap.
[/quote]'k Zou vooraf even thuis een paar dagen achtereen proberen hoe het (be)valt. Van Tinlo wordt bijv. regelmatig gemeld dat honden er te harde ontlasting van krijgen, maar er zijn ook zeer tevreden gebruikers. 't Zou vervelend zijn als het onverhoopt niet goed valt terwijl je je maatje met 10 dagen van die voeding hebt achter gelaten.
Door kaszi
#2367780
[quote="PLientje"]
Zelf malen is geen optie, heb geen maalmachine.

Zal ook eens naar Haaksbarf en Tinlo kijken, had zelf Naturis gevonden. Dacht al dat ik iets meer KVV zou moeten geven dan barfhap.
[/quote]

Ben zelf heel tevreden over Tinlo.
Door PLientje
#2369022
Ga het idd eerst thuis even proberen, voordat ik mijn moeder opscheep met een hond die spuitpoep heeft  :angel:
Door PLientje
#2369745
Heb net 2 rollen TinLo gehaald, konijn en eend. Meer hadden ze bij ons niet zonder kip, morgen staat er Konijn op het menu. Ben benieuwd!
Door PLientje
#2371509
Gister heeft Ka de konijnen variant van Tinlo gehad. Ze poepte er gewoon normaal van, vandaag stond de eend variant op het menu, verwacht dat ze het daar ook goed op doet.

De andere varianten zonder kip en rund kan ik hier niet in de winkel kopen. Kan ik er vanuit gaan omdat ze hier gewoon goed op blijft ontlasten dat het met de andere smaken ook goed gaat?

Vind KVV wel een heel stuk duurder dan "gewoon" rauw, trouwens. Maar goed, is maar voor 2 weekjes.
Door M@rina
#2371673
Tinlo is ook wel een van de duurdere merken maar goed je weet wel zeker dat er in de konijn en eend, geen kip of rund verwerkt zit.

Als ze het hier goed op doet dan kan je ook gewoon deze twee smaken geven gedurende je vakantie. Als je daarna gewoon weer zelf gaat samenstellen is dat helemaal geen probleem.
Als je dat niet wil kan je nog paard (daarzit paard en eend in verwerkt) of de lamsversie (alleen lam) kunnen kopen. qua ontlasting hebben ze hier atijd de hardste drollen van konijn.
Door PLientje
#2371773
Gister heeft ze konijn gehad en dat de drol zag er goed uit. Vanavond eend en dat was ook wel goed, alleen aan het eend een beetje diarree. Merk wel dat ze er meer van moet plassen  :o
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door