Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Mary
#2362600
Hallo, iemand die een kitten van mij gaat adopteren wil het kitten brok en blik gaan voeren en dus niet vers (helaas ook door voorlichting van een royal canin dierenarts) ze zijn afgespeend op haaks kvv, wat kan ze het beste doen om zoveel mogelijk darmprobleempjes te voorkomen?
Ik had gezegd dat ze minstens twee weken nog hetzelfde voer moet geven en dan daarna af en toe kleine beetjes brok erbij of erdoorheen, of moet het juist apart omdat het zo lange verteringstijd heeft?
Gebruikersavatar
Door koekje
#2364510
Dit is een forum voor rauw voer. Hoe en wat over brokken doen we niet aan.
Zelf kan je niet meer doen dan te vertellen jij vers voert. Wat er daarna aan voeding inkomt bij de nieuwe eigenaar, is voor de nieuwe eigenaar. Het is dan immers zijn kat.
Door Mary
#2365370
Ja maar weet je , ik maak me zo'n zorgen over erge buikpijn en van alles bij het kitten waar ik natuurlijk erg dol op ben en waar ik zo goed mogelijk voor zorg. Ze wil er echt niks over weten of lezen, wat moet je dan. :'(
Ik hoop natuurlijk dat ze na die twee weken vers eraan went en dat haar bezwaren een beetje wegebben.
#2365410
Plien heeft eens brokjes gejat, en die kwamen er meteen weer uit, zoiets droogs verdroeg haar maag niet. En dat stonk verschrikkelijk (en het was nog wel zonder geur- en kleurstoffen, kun je nagaan hoe supermarktshit moet ruiken). Met een beetje geluk doet jouw kitten dat ook, en snapt het nieuwe baasje dat ze vers moet hebben.

Alternatief is dat dit kitten naar iemand anders gaat.
Door Mary
#2365594
degene naar wie het kitten gaat ken ik heel goed, ze is een erg leuk lief en warm persoon, maar ik ken haar ook weer niet zo goed dat ik kon bedenken dat ze deze manier van voeren helemaal niet zou zien zitten, ik begrijp het ook niet goed, maar...wie weet na die 2 weken op hetzelfde wat ze nu krijgt en dan 'langzaam afbouwen' went ze eraan.
Haar man en haar dochter van 11 wil al jaren een huisdier en eindelijk gaan ze het doen, dus als ik die moet teleurstellen, dat zou echt heel erg zijn...ze komen elke week langs en laten het lekker lang bij de moeder, wel bijna 5 mnd omdat het met de vakantieperiode anders zo lastig wordt voor het beestje.
Ik ben nog elke dag blij dat ik vers voer. De versvoerdierenarts waar ik eigenlijk toevallig terechtkwam voor castratie (helemaal verbaasd was ik natuurlijk)  zei dat haar baarmoeder al zo wonderbaarlijk snel klein was geworden na de 7 weken, en toen ik zei dat ik versvoerde zag je m echt kijken van aaaaaah.....en de wond heelde zo snel, ze is gewoon zo gezond!
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door