Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door johanna25
#2364121
Tijdens een kopje koffie gisteren bij een kennis zijn nieuwe hondje bekeken, een prachtig koppie erop maar blafferig en onzeker, meestal to een hond of kat in de buurt van mijn schoenen komt en ruikt,  want daar zitten bij mij als jager vaak wel wat verloren bloedspettertjes van wild , joepie zie ik ze dan soms denken.
het gesprek kwam op zijn voeding, het dier kreeg brokken van technicall of zoiets want daar zouden alle benodigde ingredienten in zitten.
het voorgaande huisdier was overleden aan nierfalen en had tijdens zijn leven veel last van blaasgruis.
dit wilde deze man voorkomen en was dus op die brokken overgestapt.
vraag is dit de oplossing??
#2364132
johanna25 schreef: Tijdens een kopje koffie gisteren bij een kennis zijn nieuwe hondje bekeken, een prachtig koppie erop maar blafferig en onzeker, meestal to een hond of kat in de buurt van mijn schoenen komt en ruikt,  want daar zitten bij mij als jager vaak wel wat verloren bloedspettertjes van wild , joepie zie ik ze dan soms denken.
het gesprek kwam op zijn voeding, het dier kreeg brokken van technicall of zoiets want daar zouden alle benodigde ingredienten in zitten.
het voorgaande huisdier was overleden aan nierfalen en had tijdens zijn leven veel last van blaasgruis.
dit wilde deze man voorkomen en was dus op die brokken overgestapt.
vraag is dit de oplossing??
Ik ben benieuwd wat jij denkt hier te gaan horen, op BARFplaats :)
Nee, dit is dus niet de oplossing. Sterker nog, brok helpt blaas en nierproblemen juist in de hand.
Door johanna25
#2364700
Lizzy schreef: Ik ben benieuwd wat jij denkt hier te gaan horen, op BARFplaats :)
Nee, dit is dus niet de oplossing. Sterker nog, brok helpt blaas en nierproblemen juist in de hand.
Ik ben onbekend met dit gegeven, vroeg mij af wat ik tegen deze persoon kan gaan zeggen.
een simpel, brok is niks rauw is ok dat lijkt me wat kort door de bocht, dus vroeg om een wat onderbouwd verhaaltje of tip waar ik de info vandaan kan halen.
of waar deze persoon iets kan vinden over dit vervelende probleem.
Dat van nierproblemen en brok wist ik, de rest niet.
Ook vroeg ik me af of het merk technicall of iets dergelijks bekend is, ik zal de juiste naam nog even vragen en zal dit nog melden (wordt komende week).
Laatst gewijzigd door johanna25 op za 09 jun 2012, 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#2365161
Als ik mijn kat op brok had gelaten, dan was ze 4 jaar oud geworden.
Ze is sinds begin mei 12 jaar en heeft nog maar 2 keer blaasgruis gehad tussen haar 4e en 12e jaar. Door brok (graan) was haar urine niet zuur genoeg. Met barf hoef ik zelfs al jaren geen urineverzuurders meer te voeren. Haar ph-waarde is vanzelf goed.

Dus.... dag brokjes, hallo barf.  :D
Door johanna25
#2365174
Lil schreef: Als ik mijn kat op brok had gelaten, dan was ze 4 jaar oud geworden.
Ze is sinds begin mei 12 jaar en heeft nog maar 2 keer blaasgruis gehad tussen haar 4e en 12e jaar. Door brok (graan) was haar urine niet zuur genoeg. Met barf hoef ik zelfs al jaren geen urineverzuurders meer te voeren. Haar ph-waarde is vanzelf goed.

Dus.... dag brokjes, hallo barf.  :D
help, urine verzuurders, nog nooit van gehoord, weer een prachtig leer moment, is dit een normaal verschijnsel dat men bij brok urine verzuurders geeft of is dit al meer voor de gevorderde katten liefhebber.
alvast bedankt voor je reactie.
Door Lil
#2365201
johanna25 schreef: help, urine verzuurders, nog nooit van gehoord, weer een prachtig leer moment, is dit een normaal verschijnsel dat men bij brok urine verzuurders geeft of is dit al meer voor de gevorderde katten liefhebber.
alvast bedankt voor je reactie.
Nee, maar als je met anti struvietbrokken nog altijd niet de juiste ph waarde hebt....

je kunt trouwens de urine verzuren met vitamine c en in mildere gevallen helpt cranberry of appelazijn.

Maar er is maar 1 ding wat de juiste zuurgraad geeft... vers vlees zonder granen.
#2365602
De honden van mijn trimster hadden vaak last van blaasgruis en kregen heel duur speciaal voer van de dierenarts. Zij kregen toen brok. Zij is toen overgegaan op KVV en de honden hebben nu nergens meer last van!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door