Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Limbabnees
#2364526
Gisteren bij de DA geweest en mijn Husky laten onderzoeken.
Longen, hart is goed, maandag urine afgeven.
Ze is al en tijdje snel vermoeid en wil niet rennen, kan ze wel.
Ook heeft ze last van een botje (sesambotje) in haar RV poot, heeft te maken met een verstuiking.
We zaten te denken dat dat haar misschien teveel zeer doet en daardoor vermoeid is.
Daar heb ik een paar weken medicatie voor gehad, maar ze heeft er nog steeds last van. Vervelend.

Maar het vele snotten, niet hoesten daar maak ik me nu even meer zorgen om.
Mijn pup van 6 maanden begint ook te snotteren.


Probiotica roept bij mij toch vragen op.
http://www.kennislink.nl/publicaties/doden-toch-veroorzaakt-door-probiotica

Maar even afwachten.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2364736
Hoeft ook niet persee aan de AB bij kennelhoest. Ja het wordt vaak gedaan dat wel tegen evt. secundaire bacteriele infectie.
Maar kennelhoest is toch een virus en daar werkt AB niet voor.
Ligt er ook aan hoe erg het verder is. De mijne waren er niet echt ziek van. Heb ze honing en hoestdrank gegeven

Maar hoelang snottert ze al?
Door Limbabnees
#2364747
De pup sinds kort, maar mijn Husky die snotter heel vaak, maar is snel weer over.
Komt wel eens een druppeltje uit de neus.
Maar nu komt het door beide neusgaten.
Geen koorts, geen braken.

Het is nu dus wel ernstig, vind ik.
Door M@rina
#2364874
Kaio schreef: Hoeft ook niet persee aan de AB bij kennelhoest. Ja het wordt vaak gedaan dat wel tegen evt. secundaire bacteriele infectie.
Maar kennelhoest is toch een virus en daar werkt AB niet voor.
Ligt er ook aan hoe erg het verder is. De mijne waren er niet echt ziek van. Heb ze honing en hoestdrank gegeven

Maar hoelang snottert ze al?
Er zijn verschillende vormen van kennehoest; een virale (en daar werkt AB inderdaad niet tegen) en een bacteriële en daar doet een AB-kuur wel wat tegen. Maar ondanks dat, zou ik een gezonde, vitale hond met kennelhoest (of snotterende neus) geen AB geven. In de regel overleven ze dit zelf wel, zieke en zwakke honden is een ander verhaal, net als griep bij mensen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door