Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door doranto
#2363925
Pimmetje van 12 jaar oud, heeft iets in zijn neus/keel. Ik ben bang dat het iets van een gezwel is ofzo. Het begon met af en toe niezen. Nu hoor je hem af en toe wat snurkend ademen en zit hij regelmatig te slikken, alsof hij wat weg probeert te krijgen. Ik heb het idee dat het steeds erger wordt. De DA heeft neusdruppeltjes meegegeven en een AB kuur. Daar zijn we nu 5 dgn. mee bezig, maar het wordt alleen maar erger. Pimmetje is verder niet ziek, heeft geen uitvloeiing uit neus of ogen en eet goed. Wel is hij sinds vandaag wat stiller dan anders. Je kunt zien dat hij er steeds meer last van begint te krijgen. Het is ook niet iets wat besmettelijk is, want onze andere kat heeft nergens last van.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Laatst gewijzigd door doranto op zo 10 jun 2012, 09:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2363954
Nee, geen ervaring.
Maar ik zou wel foto's laten nemen, of een bioptie als men eraan kan.  Zodat je weet wat het is en of er misschien wat aan te doen valt.
Lijkt me geen ontsteking als het niet betert met AB.
Gebruikersavatar
Door sphynxlover
#2364329
Misschien een poliepje in de neus?
had ik met een kitten. Geen medicijn hielp. beestje at slecht en ademde moeilijk.
Er is een poliepje uitgehaald die bijna groter was dan de hele neus.
beestje was gelijk weer opgeknapt.
Helaas onderkennen zommige da dit niet
Gebruikersavatar
Door zhiva
#2364365
Ja, daar hebben we ervaring mee....
Beetje raar verhaal : Onze kater van 18 Marco had dezelfde symptomen die jij nu beschrijft. Het begon met wat gesnotter en genies.
We zijn meerdere keren naar de DA geweest en meerdere AB kuren gehad. Ook AB injecties. DA heeft in zijn neus en keel gekeken maar kon niets vinden. Wij zijn 3 weken aan het puzzelen geweest. Marco nieste op een gegeven moment zelfs het bloed op de muren! En we konden er maar niet achterkomen wat er aan de hand was.  :'(  Hij at verder normaal, deed niet ziek overkomen maar had het gewoon erg benauwd... Na 3 weken had hij weer een niesbui en er stak ineens wat uit zijn neus... Na heel voorzichtig aantrekken kwam er een grasspriet van zo'n 15 cm uit!!! De DA begreep niet waarom hij dit niet gezien heeft en wij ook niet. Maar hierna was ons Marcootje weer heel snel de oude.
Het kan natuurlijk HEEL iets anders zijn. Maar toen ik je verhaal las moest ik gelijk aan Marco denken.
Gebruikersavatar
Door doranto
#2364442
Bedankt voor de reacties! Ik zit zelf ook aan iets van een poliepje te denken ofzo. Alleen 'groeit' het dan waarschijnlijk wel snel, want hij krijgt er steeds meer last van. De DA hier zegt echter dat dat maar héél weinig voorkomt en het waarschijnlijk wel iets met een verkoudheid te maken heeft ofzo. Maar dat denk ik dus niet. Verder maakt hij geen zieke indruk en eet nog steeds goed, maar wel voelt hij zich duidelijk minder goed als anders nu! Hij gaat volgens mij ook achteruit, want wordt steeds stiller. Hoe kom ik erachter wat het nu werkelijk is?? Weet iemand een goede DA die hier ervaring mee heeft en wél zou kunnen achterhalen wat er nu precies aan de hand is? Het zou natuurlijk fijn zijn als Pimmetje het er ook vanzelf uit niest zoals Marco! Dan is het in ieder geval over als het goed is.
De AB kuur en neusdruppels helpen in ieder geval tot nu toe helemaal niets heb ik de indruk.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2364525
Waar woon je ergens? Dan kunnen mensen misschien al wat beter helpen ivm goed adresje?
Ikzelf ben belg, dus kan waarschijnlijk niet helpen. 
Ik zou er inderdaad echt wel naar laten kijken. Poliep of grasspriet, dat kan iemand met een de ervaring en apparatuur wel zien. 
Gebruikersavatar
Door doranto
#2364571
pearlsofpassion schreef: Waar woon je ergens? Dan kunnen mensen misschien al wat beter helpen ivm goed adresje?
Ikzelf ben belg, dus kan waarschijnlijk niet helpen. 
Ik zou er inderdaad echt wel naar laten kijken. Poliep of grasspriet, dat kan iemand met een de ervaring en apparatuur wel zien.
In Kaatsheuvel, dus niet zo heel ver van België.
Gebruikersavatar
Door sphynxlover
#2364960
Doranto schreef: Bedankt voor de reacties! Ik zit zelf ook aan iets van een poliepje te denken ofzo. Alleen 'groeit' het dan waarschijnlijk wel snel, want hij krijgt er steeds meer last van. De DA hier zegt echter dat dat maar héél weinig voorkomt en het waarschijnlijk wel iets met een verkoudheid te maken heeft ofzo. Maar dat denk ik dus niet. Verder maakt hij geen zieke indruk en eet nog steeds goed, maar wel voelt hij zich duidelijk minder goed als anders nu! Hij gaat volgens mij ook achteruit, want wordt steeds stiller. Hoe kom ik erachter wat het nu werkelijk is?? Weet iemand een goede DA die hier ervaring mee heeft en wél zou kunnen achterhalen wat er nu precies aan de hand is? Het zou natuurlijk fijn zijn als Pimmetje het er ook vanzelf uit niest zoals Marco! Dan is het in ieder geval over als het goed is.
De AB kuur en neusdruppels helpen in ieder geval tot nu toe helemaal niets heb ik de indruk.
waar woon je? dan kan iemand je een da aanraden.
Mijn da herkende het meteen. maar een andere zei dat het onzin was. gelukkig ging de eigenaar toen naar mijn da
Deze is in apeldoorn
Gebruikersavatar
Door doranto
#2365134
sphynxlover schreef: waar woon je? dan kan iemand je een da aanraden.
Mijn da herkende het meteen. maar een andere zei dat het onzin was. gelukkig ging de eigenaar toen naar mijn da
Deze is in apeldoorn
Zou ik de naam en het adres van jouw dierenarts mogen? Ik woon weliswaar in Kaatsheuvel, maar als ik hier niets kan vinden...... Je moet wat hè!
Gebruikersavatar
Door sphynxlover
#2365208
Doranto schreef: Zou ik de naam en het adres van jouw dierenarts mogen? Ik woon weliswaar in Kaatsheuvel, maar als ik hier niets kan vinden...... Je moet wat hè!
Dierenkliniek mheenpark  http://www.dierenkliniekmheenpark.nl

Pinksterbloem 18 Apeldoorn 055 3666362 vragen naar dokter  Thies van Hout.
Geef gerust mijn naam op als referentie, Joan Davelaar
Hij is erg goed met katten. laat je horen als je een afspraak hebt gemaakt?
Ik hoop dat hij jullie kan helpen. Op dinsdag is hij niet aanwezig.
#2365840
HildeR schreef: Ik heb zelf goede ervaringen met De Langstraat in Waalwijk  ;)
Ik heb daar minder goede ervaringen mee, maar ben er nog nooit met een kat heen geweest. Kun je daar iemand aanbevelen voor katten?
#2366196
fem fatale schreef: Helmond is ook in Brabant, en ik heb goede ervaringen met dierenkliniek brouwhuis. Wel alleen met hun frettendierenarts, en die gaat daar weg, maar ik heb begrepen dat ze voor niet-fretten ook heel goed zijn.
Daar heb ik minder goede ervaring mee
Kater laten castreren, 1 bal laten zitten
Daarna terug gegaan om zijn fout te laten herstellen en ook gewoon weer hele operatie moeten betalen
Dan kan je beter naar asten gaan
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door