Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door TuttiFrutti
#2363970
Het is mij al een tijdje opgevallen dat Badu gelijk na het eten redelijk veel water drinkt.
Kennen jullie dat ook en zou het kwaad kunnen (maagkanteling)? Ik weet dat honden die brokken eten liever geen water na het eten moeten gaan drinken ivm het uitzetten van de maag. Maar geldt dat ook voor honden die barfen?
Door Lizzy
#2364129
Tja, wat is veel water drinken na het eten? Een paar slokken vind ik prima maar echt gaan tanken? Dat vind ik niet goed. Men zegt dat het met barf geen kwaad kan, maar ik vind in 1 keer heeeeel veel tegelijkertijd drinken sowieso niet fijn. Het water schijnt wel gewoon weg te spoelen hoor, door de maag. Maar, geef je misschien kale vleesbotten?
Door smulpaap
#2364183
Hier word weinig gedronken , na de maaltijd zie ik ze alledrie altijd even een paar slokken drinken en dan gaan ze liggen te uitbuiken . Ik zie het dus als even spoelen
Door nienk
#2364286
Reus drink na het eten meestal ook een klein beetje, paar slokken. Van sommige knaag dingetjes heeft ie wel dat ie echt zijn bak leeg slobbert, dus die geef ik maar niet meer. van dat vele drinken wil ie nog wel eens gaan spugen als ie daarna zich druk moet maken (bijvoorbeeld als er toevallig aangebeld wordt ofzo), dus dat voor kom ik liever.
Door Anne in Zweden
#2364422
*Dorothea* schreef: alleen na vis wordt er veel gedronken, vis moet zwemmen zeg ik dan altijd maar.  :biggrin2:
Maar verder niet.
Klopt, hier ook. Na een zalmkop moet er getankt worden. En daarna wordt de snuit keurig afgeveegd aan a: de handdoek waarop gegeten is, b: de deken in de hondenmand (x3) of c: de broekspijp van vrouwtje. >:( :biggrin2:
Door TuttiFrutti
#2365089
Dank jullie wel.

Ze drinkt niet extreem maar wel meer dan wat ik ze de hele dag zie drinken zeg maar.
Ik denk ook dat ze gewoon de boel wilt wegspoelen maar ik vroeg me dus af of het erg was. Waarschijnlijk niet dus  O0.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door