Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2363617
GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!
Ivm met teken enkele weken terug een scalibor band omgedaan bij Kaio. Enkele dagen erna op zijn schouder/nek een joekel van een spot, heel erg hevig onstoken zo erg dat we naar DA zijn gegaan. Daar geschoren, hij heeft heel erg lopen gillen van de pijn.En toen 10 dagen AB gehad. Die heb ik gegeven omdat ik het ook erg onstoken vond.
Toen op zijn flank een plekje, die was zo over.
Vanochtend liep ie helemaal krom, zo met een gekromde rug. Zie ik bovenaan aan de onderkant van zijn staart een mega bijtplek, roep hem bij me en wil kijken maar dat liet ie niet helemaal toe. Maar goed wist al genoeg het stonk!
Dan maar meegenomen naar de trimtafel, handschoentjes aan, schaar en kam. Wat een putlucht. En Kaio piepen janken gillen bibberen en klappertanden van de pijn! Heb heel wat weggeknipt, zat nl allemaal opgefrot haar van het bijten. Maar wat deed hem dat een pijn zeg. Heb het maar schoongemaakt met dettol.
Ik hoop dat ie ervanaf blijft, hij doet wel moeite om ervanaf te blijven, heb hem een paar keer op zijn kop gegeven en dan probeert de lieverd er inderdaad vanaf te blijven. Maar hij is echt wel zielig nu, hij voelt zich echt ellendig.

Vraag me echt af wat ik er precies mee moet, helaas weet ik dat er geen wondermiddel is tegen hotspot anders zouden we dat wel weten.
Denk er eigenlijk aan dat van binnenuit reinigen een goede optie zou kunnen zijn. Hij is een newfoundlander die eigenlijk nooit iets van huidproblemen of iets derdergelijks heeft gehad. Vorig jaar dus een keer een spot en nu dus een explosie  :(

En hij moet zondag weer mee waterwerken, vorige keer viel de spot ook al samen met een training en was toen thuisgelaten, maar weet niet of ik dat weer doe, want hij wist wel wat de rest ging doen, en dit is zowat zijn lust en leven.
Laatst gewijzigd door Kaio op za 09 jun 2012, 23:43, 1 keer totaal gewijzigd.
#2363637
Reus kreeg bij zn vorige hotspot (op zn staart, notabene) een zalfje van de holistisch DA. het heet 'vier gelen' en is op basis van chinese kruiden. ik kon er verder op internet niets over vinden, maar dat was wel bijkans een wonder middel! het was echt een hele nare plek die behoorlijk snel groter werd en ontzettend pijnlijk was. na een paar keer smeren met dat zalfje al enorme verbetering en na een dag of 2 kwam er een korstje op, wat er net zo snel al weer af begon te vallen en er mooie roze huid te voor schijn kwam.

die kruiden in dat zalfje zijn ook intern te geven vertelde de DA. bij Reus durfde hij dat niet aan omdat Reus nogal een wankel evenwicht is, maar wellicht kan het bij Kaio wel.

succes!
#2363670
Ik heb bij de sint bernard van mn schoonouders tea trea oil op de plek gedaan. 's avonds was hij al dicht en de volgende dag zat er een mooie droge en rustige korst op, en hij had geen jeuk meer. En bij hem zaten er allemaal maden in de hotspot omdat hij altijd buiten ligt  :'(. Heb hem zijn rug helemaal kaal geschoren om alle maden eruit te krijgen en dus tea trea oil erop gedaan, hielp ook goed tegen de vliegen.
#2363737
Nou ,ik kan je de hand schudden ,hier hetzelfde verhaal    >:(

Ik heb Winston (mastiff met hele dichte ondervacht) en Daantje (sintbernard langhaar ook met dichte ondervacht ) sinds een week of 5 ook voor het eerst van hun leven zo'n scalibor band omgedaan.
Niets anders hielp meer tegen die vele teken en inderdaad die Scaliborband werkt wel !

Nu hebben ze met die warme Pinksterdagen veel in het water gelegen en voor het eerst van hun leven vreselijke hotspots.
Rond de hals en het broeit maar verder.
Ze zijn  er goed ziek van .
Winston heeft zelfs koorts.
Ik heb hem ook maar AB gegeven .

Nooit eerder hebben ze hotspots gehad

Die banden heb ik weggegooid ,maar het betert maar niet.
Al mijn middeltjes /truukjes tegen hotspot werken niet.
Teatree oil ook niet deze keer.

Alles goed kort knippen om er lucht bij te krijgen zodat het kan indrogen  is toch het beste met die dikke vachten
Maar ook hier het blijft maar door -etteren bij beiden  ,wat ik ook doe.

Nu heb ik altijd wel eens hotspots meegemaakt bij mijn honden ,
maar dit is echt heel erg.

Wat een troep zit er in die Scalibor,die krijgen ze NOOIT meer.
Dan maar weer elke dag teken plukken.

Ik zou met Kaio nu niet gaan zwemmen, voor je t weet zit z'n rug eronder .

Zolang ze hier hotspot hebben ,mogen ze ook niet zwemmen. :(

Ik hoop dat bij Kaio de tips wel werken die hier genoemd worden !

Beterschap !
#2363878
Toen Ivan een hotspot kreeg van zijn tramadol heb ik de haren rondom de plek weggeknipt en ver daar om heen (en hij is kort haar dus voor langhaar honden ECHT ver) en het ingesmeerd met een dikke laag groene leem zodat er een flinke korst van leem opkomt. Drooghouden en toen was het over :)
#2363929
Kaio, ik zou het eens proberen met inwendig propolis tinctuur te geven, en dan uitwendig propolis zalf er op doen.
En idd zoveel mogelijk haar wegknippen en scheren...dan kun je het zo schoon mogelijk houden.
Arme hond, veel beterschap ermee!!
#2363998
Zwemmen zou ik ook niet doen nu.
Toen Hope zoveel hotspots had van Prac-tic hebben wij hem prednison moeten geven, en daarnaast gesmeerd met hydrocortiderm.
Dat laatste hielp hem heel erg, het verzachtte echt goed!

Zoveel mogelijk haar wegknippen/scheren. En drooghouden, zodat het zeker niet kan gaan broeien.
#2364009
Hotspots zijn 1 grote ellende, de ene hond wordt er echt beroerd van tot koorts toe, de andere heeft er enorme jeuk van, en soms verloopt het milder.
Droog houden is tot nu toe hier de beste remedie maar dan moeten ze er niet teveel last van hebben want dan moet je jeuk gaan onderdrukken.
Groene leempasta kan een optie zijn, maar er dan wel een paar dagen op laten zitten en niet weg wassen.

Zwemmen zou ik ze nooit laten doen.
#2364070
Erg he, die  spots.  :-\

Nu gaat het hier goed, maar Nova heeft ook eens een plek gehad met maden erin.
Toen heeft de DA het behandeld en AB gegeven.

Nu  hebben ze hier  al een hele poos geen spots meer gehad (klop klop op ongeverfd hout) , maar  nadat ik de  genezende  krachten van Honingzalf en groene leem heb ontdekt ,  wordt hier een spot daarmee ingesmeerd. Verbluffende resultaten  :)

Beterschap voor jouw beer :)
#2364226
GVD! Hij ligt hier te kermen van de pijn  :'(

Even snel wat gehaald bij de DA, hibiscrub om te ontsmetten en een mooncollar, ondanks dat ie het echt probeert er niet aan te zitten gebeurt het toch wel eens. Dus nou zou dat niet meer kunnen.
Ik ben wel blij met hem hoor, ik heb dat stuk met een tondeuze geschoren, gillen brullen van de pijn maar geen enkele aanstalten om te happen of grommen naar mij! Echt superbeest.

Tea tree hebben we nog wel in huis, dat kan ik ook nog proberen.
Groene leem ook nog, alleen heb ik dat wel eens eerder gebruikt en toen werd alles een grote smurrie.
Laatst gewijzigd door Kaio op za 09 jun 2012, 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door