Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Esther en Daya
#2364090
Heb net een bericht gelezen over propolis en wil er graag meer over weten. Djinty heeft nierfalen en gebruikt nu weerstand van groene os. Het gaat redelijk goed met haar maar haar conditie (uithoudingsvermogen) vind ik erg laag. Ook heeft ze pas geleden een oorontsteking (zag er onrustig uit volgens de DA) gehad. Is propolis schadelijk voor de nieren en weet iemand of het echt werkt?
Ben ook op zoek naar alternatieven voor de normale bestrijdingsmiddelen tegen vlooien en teken. Alle middeltjes die ik tegenkom zijn schadelijk voor de nieren en kan ik dus niet toepassen. Heeft iemand wat tips voor me? Alvast bedankt voor het meedenken!
Door Lizzy
#2364133
Watje schreef: Heb net een bericht gelezen over propolis en wil er graag meer over weten. Djinty heeft nierfalen en gebruikt nu weerstand van groene os. Het gaat redelijk goed met haar maar haar conditie (uithoudingsvermogen) vind ik erg laag. Ook heeft ze pas geleden een oorontsteking (zag er onrustig uit volgens de DA) gehad. Is propolis schadelijk voor de nieren en weet iemand of het echt werkt?
Ben ook op zoek naar alternatieven voor de normale bestrijdingsmiddelen tegen vlooien en teken. Alle middeltjes die ik tegenkom zijn schadelijk voor de nieren en kan ik dus niet toepassen. Heeft iemand wat tips voor me? Alvast bedankt voor het meedenken!
Propolis werkt weerstand verhogend. En bij mijn weten is er geen reden waarom je dat niet zou mogen geven. Maar waar wil je het precies voor geven, met welk doel?

Krijgt Djinty een goede visolie? Dat is wel erg belangrijk voor honden met nierfalen. Wat is de oorzaak van het nierfalen?

Knock Out spray van Espree vind ik behoorlijk goed werken. En verder vlo kammen. En eventueel de ruimte waar de hond leeft behandelen met een niet-giftige omgevingsspray tegen vlooien.
Gebruikersavatar
Door Esther en Daya
#2364179
Bedankt voor je reactie.

Wat de exacte oorzaak van de aangetaste nieren zijn weet ik niet. Djinty was vanaf het begin (8 weken) tot de leeftijd van ongeveer 9 maanden steeds ziek geweest (diaree, koorts, niet eten, erg zwak en mager). Ze heeft in deze periode ook meerdere AB kuren gehad. Vorig jaar juni (toen was ze 9 maanden) was ze zo ziek dat ze aan het infuus moest. Ze is toen bij Warmedam geweest en op de echo was duidelijk te zien dat beide nieren waren aangetast. Ben toen van DA verandert en bij Any Animal terecht gekomen. Daar zijn allerlei onderzoeken gedaan en is haar dieet aangepast. Uit het urine onderzoek kwam naar voren dat ze ook een blaasontsteking had. Waarschijnlijk zijn de nieren aangetast door dat ze iedere keer een blaasontsteking had en deze niet op de juiste manier werd behandeld. Buiten haar slechte nieren heeft ze ook darmproblemen en een zwakke achterhand (x poten).

Op dit moment krijgt ze een speciaal dieet voorgeschreven door Dorathea, ipakitine, cranberry, visolie van NML omega 3, probiotica en blaas en nier van Groene Os. Djinty weegt op dit moment 30,3 kilo. Ze heeft weinig uithoudingsvermogen en mist spieropbouw.

Omdat ze een zwakke weerstand was ik benieuwd of prodolis wat voor haar zou kunnen zijn.
Door Lizzy
#2364297
Misschien dat je ook eens kunt denken aan Co Enzym Q10 in plaats van Propolis. Q10 lijkt me eerlijk gezegd zinvoller, voor zowel de conditie als de spieropbouw.
Gebruikersavatar
Door Esther en Daya
#2364898
Lizzy schreef: Misschien dat je ook eens kunt denken aan Co Enzym Q10 in plaats van Propolis. Q10 lijkt me eerlijk gezegd zinvoller, voor zowel de conditie als de spieropbouw.
Wat doet Co Enzym Q10? Verhoogt dit ook de weerstand en kan je dit overal halen? En is er nog verschil in kwaliteit?

Zou het goed zijn om dit naast weerstand van groene os te geven?
Door Lizzy
#2365126
Ik denk dat je het beste even een site als deze: http://www.fonteine.com/q10.html kunt doorlezen. Je kunt het overal halen. Het verhoogt niet zozeer de weerstand maar daar geef je toch ook al wat voor? Ik weet niet of er verschil ik kwaliteit is. Je kunt het prima naast Weerstand geven.
Door charmed
#2365972
Verschil in kwaliteit is er niet. Maar er zit wel iets verschil in, met name dat de ene zonder toegevoegde vitamines is, en de andere met extra toegevoegde vitamines. Voor honden zou ik de Q10 kiezen zonder de extra toegevoegde vitamines. Ik koop de Q10 (als je 30 mg nodig bent) in NL bij vitamins direct, die zijn het voordeligst. Hoger gedoseerde koop ik vaak in het buitenland, omdat die in NL bijna onbetaalbaar zijn, ja behalve dan die met extra toegevoegde vitamines zijn vaker goedkoper.
Gebruikersavatar
Door Esther en Daya
#2366748
charmed schreef: Ik koop de Q10 (als je 30 mg nodig bent) in NL bij vitamins direct, die zijn het voordeligst.
Bedankt voor de info. Hoeveel heb je nodig voor een hond van rond de 30 kilo? Hou je dan de kinderdossis aan?
Door charmed
#2369177
Watje schreef: Bedankt voor de info. Hoeveel heb je nodig voor een hond van rond de 30 kilo? Hou je dan de kinderdossis aan?
Ik zou eerst kijken hoe die op 30 mg reageert, je kan altijd nog omhoog met stapjes van 30 mg. Ik geef mijn honden maximaal 100 mg, daar zou ik niet overheen gaan zonder eerst te overleggen met een holistisch dierenarts.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door