Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door silvia aleven
#2362405
wie heeft er nog tips, mijn teef heeft steeds blaas problemen, ontsteking,  ze heeft al 2 weken amoxi gehad nadat ze bloed plaste een geen blaasgruis had, zodra ik stop is het na 2 dagen weer terug, daarna heeft ze 2 weken clavubactin en norocarp gehad. na 2 dagen stoppen weer bloed plassen terug en een beetje blaasgruis.  weer 2 weken met norocarp, cranbarry en vit. c geen bloed meer maar nog steeds niet goed. eggo geeft geen stenen of andere afwijkingen,  blaas is nu aangeprikt en wacht op de uitslag. kreeg advies van iemand om haar propolis te geven. een soort homeopat. ab. ik heb hier totaal geen ervaring mee. dus alle advies is welkom. :)
Door danielle1980
#2362496
:D je bent er.

het gaat dus om een pyr van mij, volwassen, die nu steeds die problemen heeft.
ze eet natuurlijk wel vers en krijgt volgens mij al de goede supplementen, maar omdat probleem blijft heb ik aangeraden om hier bericht te zetten voor hulp
Door Lizzy
#2362906
silvia aleven schreef: wie heeft er nog tips, mijn teef heeft steeds blaas problemen, ontsteking,  ze heeft al 2 weken amoxi gehad nadat ze bloed plaste een geen blaasgruis had, zodra ik stop is het na 2 dagen weer terug, daarna heeft ze 2 weken clavubactin en norocarp gehad. na 2 dagen stoppen weer bloed plassen terug en een beetje blaasgruis.  weer 2 weken met norocarp, cranbarry en vit. c geen bloed meer maar nog steeds niet goed. eggo geeft geen stenen of andere afwijkingen,  blaas is nu aangeprikt en wacht op de uitslag. kreeg advies van iemand om haar propolis te geven. een soort homeopat. ab. ik heb hier totaal geen ervaring mee. dus alle advies is welkom. :)
Ik heb het volgens mij ook al in een ander topic geschreven, propolis werkt weerstandverhogend. Maar in deze mag je er geen wonderen van verwachten. Ik begrijp niet zo goed waarom er al zoveel AB in is gezet en waarom er niet eerder een kweek van de urine is gemaakt. Ondertussen ligt haar darmflora wel aan gort, ook niet echt bevorderend voor blaasontsteking. Ik zou haar dus naast propolis een zeer goede probiotica gaan geven en dit langdurig geven. Verder moet je even de uitslag afwachten. Als je die hebt, kunnen we je misschien nog wel meer tips geven.
Door silvia aleven
#2363781
ik heb de uitslag binnen, in de kweek zat meer dan miljoen stafylokok bacterie , heb nu van de da marbocyl gehad voor 15 dagen en dan weer urine na kijken. komt volgens de da van de huid, dit verklaard wel waarom ze vaak  huidproblemen heeft. (kleine wondjes) moet misschien het voer aanpassen, heb je misschien idee hoe en wat.
Door Lizzy
#2363796
Dat begrijp ik eerlijk gezegd niet, dat het van de huid komt...? Hoe komt het dan in de blaas? Of is het monster vervuild geweest?
Door silvia aleven
#2363802
volgens haar kan het naar binnen slaan, ik snap het ook niet,, maar ben ook geen arts. ik weet alleen dat ze anderhalf jaar geleden een hele grote infectie van de huid heeft gehad, ze was er bijna aan onderdoor gegaan, en dat binnen 24 uur ,  de da vetelde toen dat het een bacterie was en ze heeft toen 4weken ab gehad voordat het beter werd, daarna heeft ze vaak kleine wondjes die ik goed moet ontsmetten want binnen een paar uur is het anders een grote plek.  dus nu ze met dit verhaal kwam koppelde ik het meteen aan de huidproblemen. weet ook niet of ik er goed aan doe om ze af en toe een boterham e.d. te geven, maar haar broer (die heb ik ook) heeft nergens last van. geen huid problemen en geen blaasproblemen. ze vertelde wel dat ander voer soms helpt, maar ik wil geen brokken.
Door silvia aleven
#2363809
Lizzy schreef: Dat begrijp ik eerlijk gezegd niet, dat het van de huid komt...? Hoe komt het dan in de blaas? Of is het monster vervuild geweest?
o ja, volgens haar kwam dit niet vanuit de darmen,  en vond ze de hoeveelheid stafylokoken wel erg hoog, had ze nog niet eerder meegemaakt, ik ben bang nu omdat ze met de huid ook zo snel ziek werd, binnen 2 uur kon ze toen niet meer op haar poten staan en had ze hele hoge koorts, ze is nu ook zo stil en wil niet naar buiten, alleen maar buiten in de tuin liggen, voer moet ik in haar bek stoppen anders eet ze niet en niet meer als 400gr. voor een hond van 50kg is dat niet veel maar denk wel genoeg voor nu.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door