Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Mary
#2363461
Wat doen jullie daaraan, ik heb mijn kittens van bijna 9 weken voor het eerst nekjes gegeven en ze vonden het enorm interessant en lekker (alhoewel ze niet alles opaten, het is ook pas de eerste keer, tot nu toe alleen kvv)
Maar dan gooien, meenemen liefs op een kleed, of onder de tafel en noem maar op, nu mag er veel bij mij maar op kleed vind ik toch iets minder... komt het omdat het voor het eerst is, anders moet ik toch wachten tot ze gechipt zijn en naar buiten mogen misschien, kunnen ze daar hun hart ophalen.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2363807
Ik zou ze pas naar buiten doen als de tuin helemaal goed en catproof is afgesloten en als ze steriel zijn. Maar dat is natuurlijk een andere discussie.

Gooien is wel tegen te gaan, maar niet helemaal, want het zijn natuurlijk blije en speelse kittens.
Hier gooiden ze in den beginne ook met het voer. Ze hadden altijd al eigen eetplekje met vreetkleedje en ik hoefde niet altijd eetspetters tegen het plafond bij wijze van spreken. Dus iedere keer als er geleurd of gegooid werd, pakte ik het af en legde het weer op het kleedje, met het commando 'nee, op je kleedje' en zette de bewuste kat er dan weer bij. Na een paar keer hoefde ik alleen nog maar het commando te zeggen en legden ze zelf het weer op het juiste kleedje.
Inmiddels zijn ze gewend geraakt aan het leuke en lekkerde rauwe voer wat dagelijks komt en die van mij zijn natuurlijk ook geen kittens meer. Gooien en leuren is nu een zeldzaamheid geworden en voor die enkele keer is het verbale commando voldoende.
Door Limpy
#2363888
Nekken e.a. botwerk werd hier gelukkig nooit mee gegooit, ook niet door pekke toen die als kleuter hier kwam wonen.
Prooidiertjes krijgen helaas nog steeds vliegles/rondleiding van hem maar na 5 min. gaat hij wel braaf opeten.

Net wat koekje zegt, afpakken en op kleedje leggen. Katten snappen dit wel en zijn best te trainen hier in (jong geleerd is oud gedaan) idd ook met vast comando geven hierbij.
Door Mary
#2364150
dank voor alle tips, ik ga kleedjes knippen! Goed om te weten, alleen hoe geef ik twee drie kittens tegelijk een commando...om de beurt maar dan! ga ik vliegen en rennen van de een naar de ander!
Mijn kittens laat ik met 6 mnd helpen, helaas doen alle dierenartsen die ik heb gevraagd het niet eerder alhoewel het wel een trend is (voor 16wk), ik kan nog geen DA vinden die dat doet. Ze zijn in ieder geval terughoudend.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door