Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door AnneGTS
#2362799
Hoi,

Onze hond heeft een lange tijd prednison geslikt ivm maagproblemen. Sinds ze Darf Eko KVV krijgt zijn de problemen zo goed als over. Ze krijgt nooit een tussendoortje.

Nu ga ik binnenkort met haar op cursus, maar heb ik niet echt een goed alternatief voor de hondenkoekjes, want ik geef haar liever geen ganen meer.

Ze lust wel wat groenten, maar ik denk niet dat ik haar daar een uur lang mee kan motiveren.  Ik heb hier ook nog een beetje gedroogde vis liggen.

Als ik een kipfilet koop bij de Jumbo, AH oid en deze dan een beetje bak, zou ik haar dat in kleine stukjes kunnen geven als variatie?

Alvast bedankt voor de reacties!

Anne
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2362830
Je kan dat zelfde kipfiletje ook in kleine stukkies snijden en op 50 graden in de oven drogen.

Maar an sich kan zo'n gebakken stukje voor de training ook geen kwaad. Het is alleen wat kleffer in het zakje  :biggrin2:
Door nienk
#2362894
bij steeds meer dierenwinkels is steeds meer te krijgen aan gedroogte snoepjes voor de hond, zonder toevoegingen e.d., zou daar eens naar kijken.

je kan ook zelf gaan drogen inderdaad, in de oven of met een droogoventje. hartsikke leuk, ontzettend lekker voor de hond, je weet precies wat je voert en vaak nog goedkoper ook.
Door AnneGTS
#2363028
Bedankt voor de tips! Ik geef niet vaak tussendoortjes en Spriet is best kieskeurig, vandaar dat ik iets "makkelijks" wil proberen voordat ik straks allemaal dure hondenkoekjes in huis heb en ze het niet lust of er niet tegen kan.

Als ik kip zelf ga drogen, hoe lang moet het dan in de oven?


[quote="mysmoothcollies"]
Darf heeft ook eigen beloningsworsten......misschien een idee?
[/quote]
Dat wist ik niet! Maar zitten er geen granen in die worst? Rijst?
Door Cupcake
#2363123
In de beloningsworsten van darf zit rijst.
Hoelang het moet drogen ligt aan hoe klein je het snijdt.
Ik zet de oven aan en kijk wanneer het droog genoeg is. Heb ik weinig tijd zet ik de oven wat hoger in temperatuur, niet optimaal, maar dat kleine beetje vlees wat je geeft tijdens een training....ach...
Door inni
#2364514
Ik droog voor onze gevoelige zijn voer (momenteel gemalen eendenekken, eendenborst en wat hartjes) knip 't in reepjes en vries 't in. Hij vind 't reuze en als 't in de oven zit loopt hij al snuffelend heen en weer voor de onderste spleet van de ovendeur (hij geraakt niet hoger) en kijkt me dan likkebaardend aan. ;)

*smeer 't voer uit op een alufolie of bakpapier (een 1/2 cm dik) trek er met de botte kant van een mes lijnen over (om 't achteraf makkelijk in reepjes te kunnen knippen) een uur of twee in een oven van 45 -50 graden dan draai je 't om en haal 't papier eraf en laat 't nog  6 tot 8 uur drogen, zodra 't stroef aanvoelt haal ik 't eruit knip 't in reepjes en laat 't afkoelen. In een zakje in de diepvries en 'k haal uit wat ik nodig heb (Berre lust ze zelfs bevroren) ook eendenekken droog ik en die zijn ook njamie volgens onze kleine witte.*
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door