Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door BbvDoerak
#2362785
Ik heb een labradormix van 2 jaar oud.
Laatst nog gezien door de dierenarts en kerngezond verklaard!
Hij krijgt KVV en zo veel mogelijk natuurlijke snacks.
Nu heeft hij sinds een paar dagen last van vieze ogen.
Uit de hoekjes komt een geel soort afscheiding en zijn ogen zijn ook wat rood.
Ik vermoed dat het komt doordat hij veel door het hoge gras loopt en maak het schoon met gaasjes en gekookt, lauw water.
Is er iets wat ik verder aan kan doen (gras vermijden is vrij lastig)? Kan het kwaad?
Gebruikersavatar
Door zhiva
#2362793
Nu niet gaan lachen maar 1 van mijn schotten had dit ook en kreeg het daarnaast heel erg benauwd.
Wat bleek.... Ze had HOOIKOORTS!!!! Nooit geweten dat honden hier ook last van kunnen hebben.
Dus wie weet. Ik zou even een tripje DA eraan wagen en eventueel oogzalf vragen zodat het wat tot rust komt. (hier zit vaak ook een antibitioticamiddel in) Maar schoonmaken met gekookt (afgekoeld) water is altijd goed.  :)
Eventueel een gebruikt theezakje erop wil ook nog wel eens helpen. hoewel dat bij mensen toch iets makkelijker gaat  :biggrin2:
Door BbvDoerak
#2362845
:biggrin2:, welke smaak theezakje?
Hooikoorts dacht ik ook al aan, is dat ook homeopatisch op te lossen (doe nogal veel met vsm), ben niet zo kapot van de dierenarts met al zijn chemische zalfjes en spuitjes ;)?
Benauwd is hij niet, eerst nieste hij wat en nu zit het dus op zijn ogen, verder geen rare klachten.
Door Lil
#2362879
Bij hooikoorts similasan nr 2 (gebruik ik zelf en druppel ik bij Cay). Bij irritatie similasan nr 1 of oculoheel.
Door nienk
#2362886
hoelang krijgt ie al kvv? als hij nog niet zo lang, zeg korter dan een paar maanden, kvv eet kan het ook heel goed nog een beetje ontgiften zijn.
Door Lizzy
#2362903
Kamille thee werkt bij mijn honden averechts. Maar Similasan Nr 2, da's pas spul!!!!!!!!! Ik zweer erbij. Gewoon bij de drogist.
Door bosnimf1976
#2363228
Onze Golden Retriever had dit recent ook, vieze groen/gele bullen uit haar ogen. Waren niet echt rood maar was wel vies. Heb ik voor 5 euro bij de dierenarts een tubetje oogzalf met vit.A erin gehaald. Als het daarmee niet overging moest ik er een consult aan gaan wagen maar met die zalf was het met een dag al weg.
Door BbvDoerak
#2363562
@ Bosnimf 1976, valt mee dan. Mijn dierenarts rekent geloof ik al entreegeld ;D.
Hij krijgt al meer dan 1,5 jaar kvv dus daat zal het niet zijn.
Zag in mijn agenda van vorig jaar dat hij het toen ook had, iets eerder en dat het na ong. anderhalve week minder werd.
Volgens mij is het dus echt wanneer bepaalde grassen gaan groeien. hij vindt het dan ook nog eens keileuk om daar vol door heen te rennen :(.
Maak ze nu nog maar met gekookt water schoon en ga strakjes even naar de drogist.
Bedankt voor de tips allemaal.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door