Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2361933
Hallo Allemaal,

Vorige week opnieuw naar de dierenarts, mijn meisje begon meer te trillen en spiermassa te verliezen, struikelde etc. Bloed alleen laten bezinken, niet opgestuurd. Aan het bezinksel was te zien dat er bijna geen vet meer op het bloed stond. Ook stroomde het bloed bij het afnemen goed. Vitamine B injectie gehad. Verder krijgt ze nu naast de Prins Resist ook de Rodi Exclusive Kip/Kalkoen hier blijkt ook wat orgaanvlees in te zitten maar goed. E.e.a wordt verdeeld over 4 porties per dag met nog steeds 50% havermoutpap. Hierbij vergeet ik nog te noemen dat ze ook 1 portie witvis krijgt en ei en hokamix en spiersupport en Mariadistel. E.e.a lijkt nu dus de goede kant weer op te gaan, eind juni proberen we de lage dosis prednison verder af te bouwen. De diagnose leverontsteking is 14 maart jl. gesteld, het speelde al rond januari waarschijnlijk. Nu mijn vraag: hoelang moet ik 50% havermout blijven geven en wanneer kan/moet ik dit gaan afbouwen? En in wat voor een tempo? Moet ze altijd havermout blijven krijgen en hoe zit het met de porties 4x per dag, kan je op een gegeven moment weer naar 2x per dag? En de Mariadistel? Preventief blijven geven, voor altijd? Of? Sowieso is het voor haar denk ik verstandiger om vetarmer vlees te blijven geven?

Bedankt alvast weer voor het meedenken en leven........
#2361944
Als ze spiermassa gaan verliezen dit kan door de prednison komen, dit had Prudence ook. De mariadistel heb ik tot mei gebruikt, heb het best een lange tijd extra gegeven tot alle leverwaarden helemaal goed waren en nog iets langer, bij Prudence waren er waarschijnlijk al leverproblemen sinds oktober (dat denk ik omdat ze toen al meer aanvallen had dan normaal) In december waren de bloedwaarden afwijkend. Je kan pas met de havermout minderen als de leverproblemen onder controle zijn. Hier ben ik pas overgestapt naar normaal eten toen de bloewaarden voor 99% in orde waren. Als de leverproblemen over zijn kan je gewoon van de ene dag op de andere de havermout laten staan. Ik heb toen ook gelijk weer overgezet naar KVV. Prudence kreeg 6 porties op een dag anders kreeg ze niet genoeg. Deze heb ik weer terug gezet naar 3 porties per dag. Heb ik eigenlijk niet bij nagedacht, gewoon gelijk terug als de leverwaarden in orde zijn.

Als de leverwaarden helemaal in orde zijn, tot aan de laatste waarde toe, dan kan ze gewoon weer op normaal KVV of Barf komen te staan, mariadistel nog een maandje tot 6 weken doorgeven nadat de leverwaarden ok zijn. Het huidige dieet ook geven tot alle waarden weer goed zijn. Daarna gewoon weer overstappen op kvv of barf. Suc6, hopen dat het herstel zich nu vlot gaat doorzetten!
#2361997
Fjurdy krijgt nog steeds het leverdieet. Binnenkort laat ik weer prikken voor de leverwaardes. Hopelijk zijn ze San eindelijk weer goed. Spierverlies heeft hij ook, alleen kan ik hem geen spiersupport geven vanwege zijn schildklier.
#2362413
Weet ook niet of ik er goed aan doe om de spiersupport te geven omdat daar koper en vit A. in zit. Maar aangezien de stijgende lijn zich nu voort lijkt te zetten....denk ik van wel. Dank voor de antwoorden voor zover. Ze vind de havermout erg lekker dus das gelukkig geen probleem. Ik had al begrepen dat de spiermassa ook afneemt van de prednison maar ben eigenlijk wel benieuwd of de spiermassa weer terugkomt/ toeneemt naarmate de leverproblemen over zijn en de prednison afgebouwd naar 0 (hopelijk). Heb nu ook voor het eerst de notificaties aan staan ::) Dus zal hopelijk wat makkelijker en sneller terug kunnen reageren.
#2362423
Prudence spiermassa is weer hersteld nadat ze gestopt is met de prednison. Vitamine A extra geven bij Leverproblemen lijkt mij niet zo'n goed idee eigenlijk. Omdat je juist door vitamine A problemen kan krijgen met de lever heb ik begrepen.
#2362425
tt-tjes schreef: Fjurdy krijgt nog steeds het leverdieet. Binnenkort laat ik weer prikken voor de leverwaardes. Hopelijk zijn ze San eindelijk weer goed. Spierverlies heeft hij ook, alleen kan ik hem geen spiersupport geven vanwege zijn schildklier.
Ik ben heel benieuwd hoe het nu met Fjurdy's leverwaardes is! Hoop dat zijn waardes nu ook hersteld zijn. Heeft de dierenarts nog mogelijke oorzaken genoemd zijn van Fjurdy's leverproblemen?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door