Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Xerox
#2360707
Sorry, ik blijf maar vragen stellen  :-X

Het gebruik van chlorella, hoe bouw je dat op voor mens en dier? Voor mijzelf om te kijken wat het met me doet, voor het allergiehondje als toevoeging in zijn eliminatiedieet (zuiverende werking en stimuleren van de darmflora). In beide gevallen wil ik rustig opbouwen, maar hoe?

Begin je meteen met een dagelijkse dosis, of om de dag? Die pilletjes kan ik denk ik ook nog wel door de helft krijgen. Is dat verstandig voor Xerox? En op welk moment van de dag neem je het in? Bij een maaltijd of juist niet? Ter info: Xerox weegt 35 kg!

Shoot!  :)
Laatst gewijzigd door Xerox op di 05 jun 2012, 09:18, 1 keer totaal gewijzigd.
#2362243
Hallo,

Dosering,

Op basis van jarenlange ervaring, studies en onderzoeken is de aanbevolen gemiddelde dosis vastgesteld op drie maal drie tot drie maal vijf tabletten Chlorella pyrenoidosa per dag. Deze dosis kan hoger of lager zijn afhankelijk van individuele verschillen in stofwisseling en gevoeligheid.

Hoe kun je chlorella tabletten het beste gebruiken?

•Als aanvulling op de voeding: 3x daags 1-2 tabletten voor of tijdens de maaltijd.
•Als aanvulling op de voeding bij omstandigheden van stress, werkdruk, onregelmatige eet- en leefgewoonten, meer dan gemiddeld alcoholgebruik en roken: 3x daags 2-3 tabletten voor of tijdens de maaltijd.
•Bij het regelmatig of intensief beoefenen van sport: 3x daags 2-3 tabletten voor of tijdens de maaltijd.
•Bij sluimerende klachten en vermoeidheid: Neem 3x daags 2-3 tabletten.
•Voor en tijdens de zwangerschap: Neem 3x daags 1-2 tabletten.
•Bij klachten van het spijsverteringskanaal, overgangsklachten met depressiviteit, vermoeidheid of botontkalking, artritis en artrose, stress en spanningen, eczeem en andere vormen van huiduitslag: Begin met 3 maal daags 1 tablet, en voer de dosering wekelijks op tot 3 maal daags 3-4 tabletten.
•Voor snelle ontgifting: Neem 's morgens op de nuchtere maag 10-15 tabletten.


Normale dosis voor de hond poeder 1 gr per 25 kg of 5 tabletten per dag voor 45 kg.

Ik neem het zelf en neem ze als ik er aan denk overdag en de honden krijgen de poeder over hun eten.
Gebruikersavatar
Door Xerox
#2362467
Dank je! Ik weet niet of het toeval was, maar eergisterochtend had ik een tablet genomen bij het ontbijt en die middag voelde ik me toch beroerd. Daarna geen meer genomen en toen de misselijkheid/hoofdpijn/buikgeluiden waren afgezwakt, kwamen ze ook niet meer terug. Ik denk dat ik er vanavond weer 1 neem, dan heb ik hopelijk nergens last van terwijl ik lig te slapen...
Gebruikersavatar
Door Xerox
#2362471
Ga ik doen, Lizzy  ;D Gisteravond was ik hem gewoon vergeten. Zet het pakje nu naast mijn bed.

Een rare vraag, maar is dit nu een reden om er bij Xerox nog niet mee te beginnen en eerst toch te proberen de prednison af te bouwen? De effecten op mij zijn nl. nogal heftig... (weet wel dat hij iemand anders is dan ik, maar toch...)
Door Deesje
#2362497
voor mijn gevoel (niet onderbouwd dus) reageren veel honden veel minder heftig dan mensen.. daarnaast denk ik, correct me if I''m wrong, dat veel van onze honden op een gezond voedingspatroon staan en dat er bij ons mensen nog wel iets te behalen valt daarin.. ik kan me voorstellen dat bij sommige mensen de darmen zo ''uit balans''  zijn dat de reactie heftiger is, soort van ontgiften en dat de honden relatief gezien minder te ontgiften hebben...

ik zou gewoon een pilletje of een beetje poeder door het eten doen en eens kijken, maar goed daarbij wel je gevoel volgen want jij kent je hond het best... en als het niet goed voelt gewoon nog even wachten
Gebruikersavatar
Door Xerox
#2362536
Oke, bedankt dames  :-* Voor mezelf ga ik even door met de chlorella, benieuwd wat ik er uiteindelijk van ga merken. Ik denk inderdaad dat Xerox gezonder eet dan ik  :biggrin2: Dus dan zou hij minder ontgiftingsverschijnselen moeten hebben. Ik kijk het nog een paar dagen aan, eens zien of zijn lijf aan gaat geven wat de volgende stap moet zijn.
Door Lizzy
#2362905
Deesje schreef: voor mijn gevoel (niet onderbouwd dus) reageren veel honden veel minder heftig dan mensen.. daarnaast denk ik, correct me if I''m wrong, dat veel van onze honden op een gezond voedingspatroon staan en dat er bij ons mensen nog wel iets te behalen valt daarin.. ik kan me voorstellen dat bij sommige mensen de darmen zo ''uit balans''  zijn dat de reactie heftiger is, soort van ontgiften en dat de honden relatief gezien minder te ontgiften hebben...

ik zou gewoon een pilletje of een beetje poeder door het eten doen en eens kijken, maar goed daarbij wel je gevoel volgen want jij kent je hond het best... en als het niet goed voelt gewoon nog even wachten
Ja, waren het niet dat deze hond wel op de prednison staat.....  :-\
Door Lizzy
#2362934
Xerox schreef: Zou dat het ontgiften erger maken? Of de werking van de prednison juist verminderen?
De werking van de prednison verminderd niet. Maar ik denk dat het ontgiften wel erger kan worden. Ik weet het niet zeker maar ik zelf zou het niet uit durven sluiten. Ik zou in ieder geval zeggen "langzaam beginnen, langzaam opbouwen".
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door