Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Larkin
#2361972
Met brok komt het regelmatig voor hoe zit dat met kvv......de 1 zegt van niet de ander zegt van wel.
Zij die mij kvv brengt heeft 2 leonbergers en beide opgegroeid met kvv en beide hadden groeipijnen....tevens waren ze beide enorm overbouwd wat uit eindelijk wel goed is gekomen.
Vermoeden bestaat namelijk dat mijn hondje (6 mnd) groeipijnen heeft en ze is enorm overbouwd...
Door Lizzy
#2361996
Ik denk dat mensen "vergeten" (of niet weten) dat groeipijn ontzettend erfelijk is. En dus zie je het bij sommige rassen ook veel meer dan bij andere rassen. En bij sommige lijnen binnen rassen veel meer dan bij andere. En in de regel is het zo dat de beste manier om groeipijnen te voorkomen is een rauwe, verse voeding in de juiste percentages. En daar zit 'm nou net de kneep bij KVV. Je hebt geen flets idee wat je voert. Dus honden die groeipijn hebben, die raad ik aan om op zelf samengesteld te zetten en met een verlaagt % bot en een verlaagt percentage energie. Dus meer pens en meer groenten, minder bot, spiervlees en ander orgaanvlees. En als supplement een goede visolie.
Door Boutje
#2396918
Ik ken 2 nestbroertjes (border collies) met groeipijn, erfelijkheid zal dus wel een rol spelen.
Beiden zijn goed verbeterd met bandit groeipijnen, misschien is dit ook voor jullie een optie?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door