Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2361489
Hoi ,

ik heb toch nog een vraag. Als je nou geen groenten aan je hond voert is het dan nodig dat je hem extra aanvulling van het een of het ander geeft (en zoja wat). Ik hoor zulke tegenstrijdige dingen, de een zegt groenten zijn niet nodig, de ander weer dat ie dan aanvulling nodig heeft van het een of ander .. de ander weer dat vlees(8 soorten)/orgaan/vis/eitje voldoende is.  :D :D
#2361868
Ja daar ben ik ook héééél benieuwd naar. Hoe graag ik Roos ook groente zou geven ze blieft het gewoon niet :(... Alleen worsteltjes lust ze soms nog wel eens, maar dat is vaker niet als wel zeg maar. Ze is gek op fruit, dus dat krijgt ze dan vaker. Ik hoor wel dat fruit gecombineerd in een maaltijd met vlees weer niet goed is.. klopt dit?


Anoeska
#2361872
Volgens de nrv methode geef je ook geen groente, alleen vuile pens.
Ik geef mijn beesten hier ook geen groente, ik vind het niet nodig (ja ja, verkeerde forum  :D  ;D) en heb er eentje allergisch voor.
Er zijn denk ik wel veel andere oplossingen hiervoor, waaronder bv spirulina een goede aanvulling is en wss nog wel andere dingen die hier meer op aansluiten.
Daar kunnen anderen beter op inhaken.


Mag ik vragen waarom je geen groente geeft?
#2361911
Ik heb die vraag ook. Ik heb geen idee hoe ik het een en ander in elkaar moet draaien met mn kleine pureermachine. Dus Duke krijgt zo nu en dan wat van de groente die we zelf eten (gekookt). Wat zou het handig zijn als je dat voorbewerkt en ingevroren kon kopen. Ideetje voor iemand?
#2361939
Ik vind het geven van groenten zeker wel iets toevoegen.
Het bevat vitaminen/mineralen en antioxidanten die niet in vlees voorkomen, en omdat wij over het algemeen bio-industrie dieren voeren die gevoed zijn met brok denk ik dat je door groenten toe te voegen een waardevolle aanvulling geeft.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door